[FTP] schrijfrechten toekennen

Pagina: 1
Acties:

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:12
Hallo,

Ik heb een website bij Euronet internet, deze draait op een Windows 2000 server.

Nu ben ik een beetje aan t stoeien geweest met asp en lokaal werkt dit allemaal, maar op mijn website werkt het dus niet.

De access database kan ik wel aanspreken maar als ik hierin wijzigingen wil aanbrengen (record toevoegen/updaten/verwijderen) dan krijg ik de foutmelding dat ik geen schrijfrechten op de database heb.

Nu heb ik al een paar keer de helpdesk hierover gebeld, maar veel verder als: Dan moet u aan de directery waar de database schrijfrechten toekennen met uw ftp programma. Hoe of wat weten ze zelf ook niet.

Mijn vraag is dus:
Hoe kan ik met mijn ftp-programma (WS_FTP Pro) schrijfrecten aan mijn database directory toekennen?

Tijd van werken, tijd van rusten

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:11

Reptile209

- gers -

Meestal heb je een _private - dir waar je volledige rechten in hebt (en die niet via http toegankelijk is). Daar moet de database instaan. En dan zou je eventueel de file met rechts aan moeten klikken en de rechten op full zetten. Weet niet hoe WS_FTP dat precies wil.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Volgens mij kan dat niet,
Je wil (zoals ik het begrijp) NTFS schrijf-rechten op de database zetten. En daar is FTP
niet voor gemaakt/ontworpen

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 13:42:
Volgens mij kan dat niet,
Je wil (zoals ik het begrijp) NTFS schrijf-rechten op de database zetten. En daar is FTP
niet voor gemaakt/ontworpen
Nee, de provider regelt de NTFS-rechten (of wat ze ook draaien op hosting, waarschijnlijk *nix of *nux). Maar FTP zet daar nog weer rechten overheen. En die wil hij aanpassen.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Driek
ik heb geen private directory
en het chmod commando werkt volgens mij niet op windows 2000 server

hoe krijg ik dus schrijfrechten op mijn database

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Probeer het anders eens met CuteFTP. Die heeft netjes een chmod ingebouwd zitten, en een beetje FTP-server zou dat netjes moeten accepteren. For the record: bij je hosting mag je ook inderdaad scripts draaien? Want anders kan je nu wel stoppen, dan krijg je die access nooit goedgezet. :)

• Driek
Reptile209 schreef op 20 August 2003 @ 14:05:
bij je hosting mag je ook inderdaad scripts draaien? Want anders kan je nu wel stoppen, dan krijg je die access nooit goedgezet. :)
Ik heb speciaal mijn site omgezet naar een windows 2000 server
als extra's heb ik "ASP" en "extra odbc (ms access)" aangevraagd
moet voldoende zijn lijkt me.

Pagina: 1