Lost clusters bij PQmagic, niet volgens chkdsk

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hoi!

Heb net een nieuwe laptop gekocht (een HP pavilion) en wilde deze uiteraard als goede tweakert partitioneren. Nu geeft PQmagic echter een error! lost clusters! Ik dus op zoek hoe deze te repareren... wat nu net zo vreemd is : chkdsk en diskdoctor geven aan dat de schijf in orde is ! :|

Ik snap er dus niks van. Er is wel 7 mb ongepartitioneerd ... en PQmagic wil deze 7mb ook partitioneren. Zou dit de error kunnen veroorzaken ? (één of andere partitie die de laptop wil behouden ?)

ik las ergens van opnieuw te installeren maar dat zou ik liever dus niet doen. Heb namelijk niet alle installatie cdtjes bij de hand.

Alvast bedankt!

Drive : 30 gb NTFS
PQmagic : versie 7

[ Voor 4% gewijzigd door Dieter op 20-08-2003 13:15 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het is waarschijnlijk een probleme met de software, dus WOS --> Software Algemeen :)
Plus de titel is afgemaakt O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 21:16

job

draai error-checking eens.
dat is de oude vertrouwde scandisk.

• Dieter
damster schreef op 20 augustus 2003 @ 13:07:
draai error-checking eens.
dat is de oude vertrouwde scandisk.
hoe draai ik die dan ?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Op een HP Laptop staat een hidden partitie met daarop een aantal bestanden voor o.a. systeemherstel en installatie. De grootte is ca. 7 mb (uit mijn hoofd ).

Ik zou deze daarom nooit laten vervallen of herpartitioneren.

Ik heb zelf ook een HP Pavilion (ZE4228) en heb alles zo gelaten zoals het was ofschoon ik een rechtgeaarde Tweaker ben zag ik hier het nut niet echt van in.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 20-08-2003 15:03 ]

ARME AOW’er

• Dieter
GuardianAngel schreef op 20 August 2003 @ 13:15:
Op een HP Laptop staat een hidden partitie met daarop een aantal bestanden voor o.a. systeemherstel en installatie.

Ik zou deze dus nooit laten vervallen of herpartitioneren. Ik heb zelf ook een HP Pavilion (ZX4228) en heb alles zo gelaten zoals het was ofschoon ik een rechtgeaarde Tweaker ben.
juist ja, zoiets dacht ik al ... maar toch het zou leuk zijn mocht ik kunnen partitioneren. Maar ik kan er toch ook gewoon XP opsmijten zonder de recovery disks te gebruiken nee ? (maar das offtopic)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 13:36
Die 7 mb is normaal, dat is op elke HDD die aangemaakt is dat je nog 7 of 8 bm vrij hebt waar je niets mee kunt.

Natuurlijk kun je Windows XP er handmatig op installeren en de drivers daarna handmatig installeren. Daarom heb ik ook zelf voor Asus gekozen via MyCom omdat deze die laptopjes ook zonder Windows uitlveren waardoor hij zo'n 100 euro goedkoper was :7

Gewoon ff de drivers downloaden op de bekende hp website ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Sluuut op 20-08-2003 13:19 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Dieter
Sluuut schreef op 20 augustus 2003 @ 13:18:
Die 7 mb is normaal, dat is op elke HDD die aangemaakt is dat je nog 7 of 8 bm vrij hebt waar je niets mee kunt.
das dus geen speciale hidden partitie ?

die's wel weg als ik een partitie probeer bij te maken ... indien het wel zo'n speciale zou zijn, is dat misschien waarom die een foutmelding geeft... speciaal formaat ofzow ... ik ben maar aan het gissen :)

iemand nog voorstellen ? :|

• Dieter
Sluuut schreef op 20 August 2003 @ 13:18:

Natuurlijk kun je Windows XP er handmatig op installeren en de drivers daarna handmatig installeren. Daarom heb ik ook zelf voor Asus gekozen via MyCom omdat deze die laptopjes ook zonder Windows uitlveren waardoor hij zo'n 100 euro goedkoper was :7

Gewoon ff de drivers downloaden op de bekende hp website ;)
ok das al héél interessant (maar wel offtopic) :)

Verwijderd

Afgezien daarvan, is PQM 7 al weer een oude versie.......

• Dieter
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 13:28:
Afgezien daarvan, is PQM 7 al weer een oude versie.......
dan zal ik het eens met PQM 8 moeten proberen ? even kijken of ik nergens een trail kan downloaden ofzow

... :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 21:16

job

ohja, error-checking dus nog niet geprobeert?

rechtermuisknop op de c: drive. properties. tabblad tools: error-checking

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Sluuut schreef op 20 augustus 2003 @ 13:18:
Goh.... is dat even nieuws? Verklaar dat eventjes dan.

Ik heb hier de laatste 15 jaar nl. geen last van gehad. Denk dat je je vergist en kijkt naar de opgegeven grootte van de schijf en daarnaast de daadwerkelijke grootte zoals DOS/Windows aangeeft er mee vergelijkt. Dat is dus een rekenverschilletje.

ARME AOW’er

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
GuardianAngel schreef op 20 August 2003 @ 14:50:
[...]

Ik heb hier de laatste 15 jaar nl. geen last van gehad. Denk dat je je vergist en kijkt naar de opgegeven grootte van de schijf en daarnaast de daadwerkelijke grootte zoals DOS/Windows aangeeft er mee vergelijkt. Dat is dus een rekenverschilletje.
neen hoor vanaf je een logische partitie maakt op je hd, heb ik nog nooit anders geweten als dat een er andere kleine (niet gepartitioneerde) ruimte van rond de 7 à 8 MB bijkomt.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 13:36
GuardianAngel schreef op 20 August 2003 @ 14:50:
[...]

:7 Zie hierboven ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Sluuut op 20-08-2003 15:28 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Dieter schreef op 20 August 2003 @ 13:35:
[...]

dan zal ik het eens met PQM 8 moeten proberen ? even kijken of ik nergens een trail kan downloaden ofzow

... :)
Da. ;)

Ik moest stoppen met PQM7 toen ik van een Asus P5A moederbord met NT4/Win98SE naar een Abit KT7 met XP / Me was overgestapt. Het gaf gewoon teveel restrictie's en problemen.

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 16:42:
[...]

Da. ;)

Ik moest stoppen met PQM7 toen ik van een Asus P5A moederbord met NT4/Win98SE naar een Abit KT7 met XP / Me was overgestapt. Het gaf gewoon teveel restrictie's en problemen.
Inderdaad, heb ik ook gehoord dat PM 7 problemen geeft bij XP... Is dus blijkbaar meer dan een grafische verandering.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Blue_man schreef op 20 augustus 2003 @ 14:54:
[...]
neen hoor vanaf je een logische partitie maakt op je hd, heb ik nog nooit anders geweten als dat een er andere kleine (niet gepartitioneerde) ruimte van rond de 7 à 8 MB bijkomt.
Ik kan slechts zeggen dat het volgens mij grote onzin is. Ik voel me hierbij gesteund door de FDisk FAQ waarin ik ook hierover niets kon vinden.

Link naar FDisk FAQ

ARME AOW’er

• Dieter
damster schreef op 20 August 2003 @ 14:14:
ohja, error-checking dus nog niet geprobeert?

rechtermuisknop op de c: drive. properties. tabblad tools: error-checking
grrrrr, geeft ook geen errors!

ik snap er helemaal niks meer van :)

straks PQ 8 eens proberen!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Hee, toevallig ik loop ook al even met dit probleem rond.

[even config vergelijken]
bij mij gaat het om een logische partitie (en echt waar, je houdt altijd iets van 7.8mb over aan unallocated space als je een extended partitie maakt. (Hypothese: partitionmagic reserveert deze ruimte voor gebruik van zijn bootmanager, pqboot)).
De harde schijf is een maxtor L080J4 (80GB). Op een andere hdd draai ik winxp pro, met sp1.
de fout blijft bestaan na het installeren van patch 8.01 (ik draai versie 8 :) )op de powerquest website. Ook powerblast van maxtor kan geen fouten vinden. Na een complete controle van de partitie worden geen bad sectors gevonden door chkdsk. For referende: zowel de console versie (cmd /k chkdsk /r ) als de 'windows versie' (error checking) en norton dd gebruikt.

pc zelf: zie http://www.tweakers.net/gallery/18680/sys. homecooked systeem, dus ook geen 'vreemde hp dingen'.
[/config check]

Na een poging tot het verplaatsen van mijn partitie mout ik via compmgmt.msc > logical disk manager steeds mn partitie een nieuwe naam geven en een volledige ( :? met oppervlaktecontrole, zonder dat die iets meldt :? dit was alleen de eerste keer zo. ) scandisk actie uitvoeren. Als ik dit niet doe en ik doe binnen pm een 'check partition', dan krijg ik een code 745, waarbij ik als error een 'd|' krijg. De master error list van partitionmagic zegt daarop dat er een good old TSR progje loopt of er te weinig geheugen is. Ik weet eigenlijk wel zeker dat beide gevallen niet kloppen. Ik weet wat ik opstart en er zitten geen TSR's bij. Bovendien geld dit probleem alleen voor deze partitie, waarop geen enkel programma is geinstalleerd. (enkel media). Ook een geheugenprobleem lijkt me uitgesloten met een totale geheugencapaciteit van 1gb + +/-1500 meg aan virtueel geheugen. Zelfs na het afsluiten van alle niet kritieke processen en services wordt dit niet verholpen. Alleen na een volledige diskcheck van chkdsk.

Je kunt pm ook extra informatie laten geven door even een textbestandje aan te maken en vervolgens met de optie "PMagicNT.exe" /dbg=[link naar textbestand] /lvl=[1-7, waarbij 7 de meeste informatie geeft].

Mijn eigen conclusie is dat pm( 8 ) een beetje buggy is en ik ga een dezer dagen nog eens op zoek naar een alternatief.

[ Voor 10% gewijzigd door SilentStorm op 20-08-2003 19:23 ]

Localhost is where the heart is

• Dieter
ok partition magic 8 did the trick !!!

zonder enig probleem ... misschien dat ie de HDD niet goed herkende ofzow ?
in ieder geval : bedankt tweakerts!!

(en ik heb de 7mb partitie ongeschonden gelaten)

[ Voor 15% gewijzigd door Dieter op 20-08-2003 19:18 ]

Pagina: 1