Toon posts:

Stabiel netwerk.........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een 10Mbit netwerkje gemaakt tussen 2 computers mbv een zelf aanelkaar geknoopte gesoldeerde superamateuristische UTP kabel. Het werkt echter als een tiet :)

Nu ben ik al mijn NIC's aan het vervangen voor 100Mbit explemplaren (wederom 3Com) en nu is mijn vraag: zijn 100mbit kaarten gevoeliger voor dit soort kabels?? Of loopt het op 100Mbit evengoed als het op 10Mbit liep?

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-02 17:57
als je knap 100 Mbit wil draaien met een beetje snelheid zou ik toch maar een knap getwist kabeltje gebruike

Verwijderd

Ja 100mbit is natuurlijk veel storingsgevoeliger...
Daarom zijn'r ook verschillende categorieen (sp?) utp-kabels

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:20

Exterazzo

Qeasy

Beetje verkeerde forum

Audentia

Verwijderd

Kabels vallen wel degelijk onder hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga er nu een netwerk van 5pc's van maken met een 100mbit hubje en een 3com 100mbit nic in alle...

alleen wat ik ga doen omdat ik geen krimptang heb is bestaande kabels doorknippen :) (heb toch een hele grote zooi oude kabels liggen) en daar een stuk kabel aansolderen...... snappie?

Verwijderd

als je geen cat 5 kabel hebt gaat het zowieso niet lukken (je zei Oude kabels...). Daarnaast zal die kabel echt niet werken omdat je voor een verbinding tussen twee computers een crosscable nodig hebt en voor een netwerkje met 5 computers gewone kabeltjes...

Verwijderd

Topicstarter
Duh dat weet ik ja :)

Ik ben dan ook al mijn kabels aan het vervangen ik vroeg me alleen af of ik het oude systeem kon blijven gebruiken....

Verwijderd

Als je cat 5 kabels doormidden knipt en ze weer aan elkaar soldeert is er geen probleem. althans, ik heb het zelf ook gedaan ;) en ik had er geen problemen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat klinkt al beter :)

Ik heb trouwens net een krimptang gekregen en 100 RJ45 connectors dus ik hoef al wat minder te solderen :)

Verwijderd

Hmmm, het beste kun je (IMHO) gewoon een paar CAT5 kabeltjes kopen ... gegarandeerd goed en scheelt je een hele hoop ellende met solderen en knijpen.

My $0.02 ;-)

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
ik had toen ik bij mij ouders woonde een 10 mbit netwerk.. toen mijn broertje zijn cat5 kabel repareerde dacht ie ook dat dat wel goed ging.. to ik mijn verzameling mp3's bij hem had gebackupt... allemaal naar de klote, hoge piepjes etc erdoor.

en wat kost utp nou? helemaal niks toch?

Verwijderd

Overigens KAN tegenwoordig over cat3 ook al 100mbit

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm over die superkabel van mij (ahemmm) kopieer ik vaker mp3's en game ik vaker en dat gaat foutloos....

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Weet iemand waar zo'n UTP tang in Arnhem kan halen. Ik heb nu zo'n dom ding uit plastic, hij drukt nu al niet eens meer alle pinnetjes goed aan na 15 stekkers.

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Op donderdag 30 november 2000 17:15 schreef kross het volgende:
Weet iemand waar zo'n UTP tang in Arnhem kan halen. Ik heb nu zo'n dom ding uit plastic, hij drukt nu al niet eens meer alle pinnetjes goed aan na 15 stekkers.
ik woon er niet meer maar probeer radio piet of anders display elektronica. die zullen ze wel hebben.
Pagina: 1