[AT7] Bios reset zich zelf altijd.

Pagina: 1
Acties:

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 12:17
Ik en een maat van me hebben allebei dezelfde setup, AT7 met unlockte 2200 XP.

Ik heb waterkoeling, hij niet. Maar we hebben allebei hetzelfde probleem. Telkens als de stekker van de machine er uit is, reset de Bios volledig. Alle instellingen verdwenen. Iemand enige idee hoe dit komt ? En beter yet, hoe dit te voorkomen is ?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. nieuw bios batterijtje
2. nieuwste bios flashen
3. stekker er niet uithalen.

het lijkt erop dat het batterijtje leeg is en dus zodra er geen spanning staat op het systeem hij dan alles kwijt is.

* TERW_DAN moet denken aan miami plankjes :+

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 20-08-2003 12:27 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
mja nog iets stoms wat wel is gebeurd: jumpertje vergeten terug te zetten :+

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Het lijkt me niet echt dat ze batterij op is. Als je goed leest dan zie je dat ze vriend precies het zelfde systeem heeft. Lijkt me niet dat van ze vriend het batterijtje ook leeg is. Sinds wanneer zijn die batterijtjes trouwens zo snel leeg? We hebben het niet over een PI of PII.

Ik denk idd. dat de jumper op Clear CMOS staat of i.d. Ik zou voor de zekerheid maar ff kijken of de jumper wel goed staat.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
als de jumper verkeerd staat, start de pc niet op...

Verwijderd

SileX, dat is bull. De pc start wel op, maar de instellingen worden niet onthouden.
Ik denk of dat de cmos jumper standaard verkeerd is gezet of de batterij niet goed geplaatst is, zoals de anderen zeggen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, da's niet bull, het verschilt gewoon per merk/type moederbord :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 20-08-2003 15:22 ]

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Heb hetzelfde probleem gehad, batterij kunt je bij elke horlogemaker ff laten testen. Je kan ook ff proberen hem goed aan te drukken. Ik heb m'n moederbord opgestuurd naar de verkoper (alternate), kreeg hem ongerepareerd weer terug (konden de fout niet reproduceren), maar hij doet het sindsdien wel weer goed :S
Heb trouwens een Epox 8k3a+

Raar... Is zo gek nog niet

Verwijderd

Ook wel eens meegemaakt,probeer eens de batterij eruit te halen en weer erin.(slecht contact) Kun je hem ook meteen even zelf meten,als de spanning lager is dan 2.8 volt is ie leeg,2.8 is onderste grens bij het meten,2.9 moet ie eigenlijk nog hebben om betrouwbaar te zijn.Gewoon met digitale multimeter even testen.
Bij ander bordje kreeg ik ookdie melding na iedere keer dat ie uitstond,bios geflasht (was up to date,maar met zelfde file geflasht),en probleem was weg.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 21:03 ]

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58

Q-bone

Dusss...

ik heb er hier ook 1 liggen, je moet je connector van je batterijtje ff goed aandrukken tegen het batterijtje zelf aan. dat moet helpen.

btw tot hoever kan je cpu voltage? en je geheugen voltage?

mijne komt rechtsreeks van abit en dat stomme ding wil alleen op 2.35 volt voor de cpu en super heet wordt ie dan, gare ding, doet het dus niet, terug maar weer (3de al:S)

en mijn geheugen kan ook super ver worden opgefocked:S maar verder dan de bios kom ik dus niet :( gaar echt waar, 2.35 volt is wel leuk, maar niet als ie niet hoger geclocked kan worden dan 1100Mhz..

heeft iemand anders dat probleem wel eens gehad? (zit een throughtbred b proc in) weet dus niet welke bios dit is, want kan simpel weg niet verder komen dan de bios.

bla?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 15:18:
SileX, dat is bull. De pc start wel op, maar de instellingen worden niet onthouden.
Ik denk of dat de cmos jumper standaard verkeerd is gezet of de batterij niet goed geplaatst is, zoals de anderen zeggen.
Probeer maar even op jouw mobo - tot nu toe, elk mobo die ik had, starte NIET op als de jumper op ClearCMOS staat...
BalusC schreef op 20 August 2003 @ 15:22:
Nee, da's niet bull, het verschilt gewoon per merk/type moederbord :)
:Y)

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 12:17
Ik zal eens proberen of de CMOS batterij inderdaad nog wel goed is.

Over de voltages, ik heb geen idee hoe ze nu staan uit me hoofd. Hij draait al sinds jaar en dag prima stabiel op 1837 mhz (2200XP unlocked) maar ik zal het even nakijken.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Pagina: 1