cpu valt niet in de socket

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 15:22
Ik heb net mijn amd xp 3200+ en mn asus nforce2 deluxe mobo binnengekregen. Ik wil direct alles in elkaar zetten (netjes volgends de handleiding ;))

Ik wil de cpu in de socket duwen.
Dan moet ik het armpje van de socket omhoogtrekken, cpu erin leggen, en armpje terugduwen, maar armpjeblijft halverwege ergens hangen. ( niet achter de socket, waar ik hem uiteindelijk moet terugklikken)
Ik moet hem dus ergens in laten vallen, maar het werkt niet.

Als ik de cpu met het armpje omlaag op de socket leg, en ik trek het arpmje omhoog, dan valt hij op dat punt naar beneden, waar hij vast blijft hangen, als ik het armpje weer terug wil duwen ...

Kan iemand me helpen ?? :'(

PS: Ik ben echt noob op dit gebied :{

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Armpje verder naar achteren trekken?

Verwijderd

Huhmzz ja....
je kan de socked wel normaal open/dicht doe zei je net echt raar dat het niet kan met die cpu erin. Je weet zeker dat je hem goed erinlegt?

Als je hem erop legt en wat omhoog en laag gaat met het palletje valt hij er HELEMAAL, in?

xpected, by ibus voor jou :P

• Dashinuke
Als ik de cpu met het armpje omlaag op de socket leg, en ik trek het arpmje omhoog, dan valt hij op dat punt naar beneden, waar hij vast blijft hangen, als ik het armpje weer terug wil duwen ...
Dit was eigelijk om aan te geven waar hij blijft vasthangen. Op dat punt waar hij eigelijk ergens ingeschoven moet worden

ik heb al met een redelijke kracht op dat armpje naar beneden geduwd, maar hij blijft echt ergens vastzitten :{

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Zit de cpu goed aangedrukt in de socket want ik had het vorige keer ook dat mijn socket niet meer dicht wilde omdat mijn processor er maar half in zat. Kromme pinnetjes misschien?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik heb niet erg slim vind. Als je dit niet lukt om dan een pc te gaan bouwen. Maar veel suc6

• Dashinuke
cpu zit er perfect in, ook met het hoekje op de goeie plaats. en alle pinnetjes zijn recht

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ok, je armpje moet 90 graden recht omhoog staan

dan moet je even je processor met de goede pinnetjes er in leggen (als ut goed is kan ie er maar op 1 manier in, dus even draaien)

dan als je cpu helemaal er in zit (dus pootjes niet meer zichtbaar van de zijkant) dan armpje naar beneden doen

vaak moet je een _KLEIN_ beetje kracht zetten, dus verwacht niet dat je het met je oogwimpers kan doen

[ Voor 16% gewijzigd door BasieP op 20-08-2003 12:22 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Yngwie-
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Het armpje moet inderdaad eerst gewoon omhoog staan. Daarna kun je de CPU in de socket leggen. Controleer voor alle zekerheid even of alle hoekjes netjes plat op de socket liggen, want mogelijk zit de CPU een beetje scheef. Daarn moet je het armpje weer gewoon naar beneden drukken zodat hij weer op precies dezelfde plek zit waar het armpje zat voordat je 'em omhoog deed. De CPU blijft dan gewoon op zijn plek liggen. Daar moet je wel iets meer kracht voor zetten (je duwt nu de CPU vast in de socket) maar mag eigenlijk geen problemen opleveren. Dus misschien ben je te bang om ietsjes meer kracht te zetten?

Tis natuurlijk niet de bedoeling dat je het armpje krom gaat buigen enzo, maar dat heb je wel door denk ik ;)

Verwijderd

gewoon drukkken imo...

alles = op eigen risico :)

• Dashinuke
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 12:21:
Ik moet zeggen dat ik heb niet erg slim vind. Als je dit niet lukt om dan een pc te gaan bouwen. Maar veel suc6
Waar slaat dat op, ik heb al eens zelf een pc in elkaar gezet, alleen een cpu en heatsink op een moederboard instaleren had ik nog nooit gedaan. In de handleiding dtaat het verder goed en gedetaileerd beschreven, dus waarom zou het stom zijn om dr niet aan te beginnen ...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij mij blijft die ook fftjes hangen met die proc maar gewoon een beetje drukken op de proc en dan armpje naar beneden en klaar of vinger op de proc en drukken en dan armpje naar beneden proberen te doen. maar ik check altijd van te voren of ik geen schuine pinnetjes heb want ik heb een aantal Pentium IV boxed gehad en vooral Cellie's die hadden schuine pinnetjes en dan gaat het niet werken. Gewoon fftjes je creditcard pakken en kijken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Un-X-PecteD schreef op 20 augustus 2003 @ 12:23:
[...]

Waar slaat dat op, ik heb al eens zelf een pc in elkaar gezet, alleen een cpu en heatsink op een moederboard instaleren had ik nog nooit gedaan. In de handleiding dtaat het verder goed en gedetaileerd beschreven, dus waarom zou het stom zijn om dr niet aan te beginnen ...
Voor alles een eerste keer. Maar je moet wel redelijk hard duwen om dat ding op zijn plaats te krijgen. Zie je nergens een lipje of zo waarom dat ding niet omlaag kan?

• Dashinuke
Hmm, ik heb dus NOG wat harder gedrukt, en hij ging er nu wel in. Ik meende dat ik al teveel kracht zette. Toch te bang op iets meer kracht te zetten :P

Toch bedankt voor het snelle reageren ;) Ik ga nu verder aan de heatsink :)

Mischien kom ik dadelijk nog met de vraag "Ik krijg het plakbandje niet los" :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik hoop van niet 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.