[Win98] xliconr.exe: Wat is dat?

Pagina: 1
Acties:

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 17:29

Coos

Aim High, Shoot Low

Topicstarter
Ik kreeg van een kennis een briefje met een foutmelding die hij altijd krijgt als hij zijn PC opstart.
Hij zegt dat de titel van de foutmelding 'ndishlp.sys' is, dus neem ik aan dat het een netwerk(kaart/instelling) probleem is.
Hij krijgt dan 2 foutmeldingen:
• Kan xliconr.exe niet vinden (of een van de onderdelen ervan)
• Kan xliconr.exe in win.ini niet vinden of verwijder de verwijzing ernaar in win.ini

Kan iemand mij zeggen wat dat voor bestandje is? Want ik kan het via google en dit forum nergens vinden. Zelfs de site van microsoft kent dit bestand niet. Ik zat zelf te denken dat het misschien een virus was, maar dan had dit bestand toch wel bekend moeten zijn op de site van symantec.

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Blindelings durf ik aan de hand van deze melding te zeggen dat het tijdens het booten gebeurt, met een baluw scherm en witte letters,
Je kunt dan op een toets rammen, en het booten gaat dan weer verder.

Verder durf ik ook blindelings te zeggen dat het een Win9x OS is (oeps .. staat al in je titel zien ik).

Kort gezegd : deze meldingen duiden erop dat Windows de drivers die hij denkt te hebben voor een NIC, niet kan vinden.

Mogelijke oorzaken:

- Files verwijderd
- Op cancel geramd tijdens installeren van drivers voor nieuwe NIC
- Vage PnP NIC installed

Iig is het puur een probleem met het laden van de drivers (die hij simpelweg niet kan vinden), Zou bijna denken dat een Xircom PCMCIA kaart is ?

Move NT > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..