Toon posts:

DNS DNS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijne heren,

Ik heb een probleem. Ik zit hier met een windows 2000 netwerk incl. DNS server. Ik heb een website bij een externe ISP draaien. Het domein van het lokale netwerk heeft dezelfde naam heeft als het domein van mijn website. Dit veroorzaakt narigheid als ik vanaf het lokale netwerk de website wil bereiken.
Ik heb al lopen klooien met www hosts die naar mijn ISP pointen maar het lukt nog nie echt. Wat DNS betreft ben ik vrij groen, dus alle help is welkom.

BvD

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoi welkom op GoT,
First er zijn ook dames hier (ik niet btw)
Dit soort vragen/post zijn niet echt PNS en horen dan ook in NT.

Om even een kort antwoord te geven dezelfde domeinnaam is olgens mij helemaal geen probleemals je je DNS goed hebt geconfigged. Ik neem aan dat je een eigen DNS hebt draaien deze zal alle adressen die binnen je eigen domein vallen op een lokale dns opzoeken en de andere ergens anders. Kan je in lokale dns niet gewoon het adres van de isp zetten. dat is neem ik aan toch een statisch adres

Verwijderd

Topicstarter
Sorry madam..no offence
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk een www host die naar de ISP verwijst. Dit heb ik inmiddels gedaan, maar dit werkt niet (of nog niet, ik weet niet hoe lang dit normaal duurt).

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat zegt en nslooup precies naar je webadres

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik daar achter?

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:42
Is het niet veel verstandiger om je lokale DNS te wijzigin in iets met ".local" erachter?? Krijg je nooit problemen.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dat zonder veel verdere wijzigingen te hoeven doorvoeren doen dan?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 16:23
typ eens "nslookup $naamvanjesite" in een dos-prompt, zonder de "" eromheen natuurlijk.
krijg je dan je interne IP adres of dat je van domein dat extern gehost is?

dan weet je in ieder geval of je DNS wel naar het juiste IP adres wijst.

I want to live forever, so far.. so good.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 23:57

fcs

wanneer heb je het laten aanpasen (die host?)

gemiddelt duurt z'n aanpassing 24 uur (binnen eu) in nl zou het al geactiveerd kunnen zijn binnen 4 a 8 uur, afhankelijk van de hosts/isps.
Pagina: 1