Heb in een 24/7 bedrijfsserver een HP DDS3 24GB streamer zitten. Gisteravond laat kreeg ik mail dat de backup niet gedaan was, omdat er geen tape in de drive zat. Kom ik op mn werk: zit wel de tape van dinsdag in de drive, drive reageert gewoon helemaal niet meer op de knop, onder linux kan ik dat ding niet uitwerpen, want er zit nix in, aldus linux 
Heb dit probleem eerder met NT4 gehad, zelfde server zelfde streamer.
Bij NT4 hielp het om de hele server dan maar uit te zetten en opnieuw aan te zetten, zodat de streamer een powercycle krijgt en dat ding opnieuw initialiseert.
Nou is mijn vraag: komt iemand dit probleem bekend voor, en hoe krijg ik het voorelkaar dat ie niet weer zoiets doet? Het is vrij vervelend om een kritieke bedrijfsserver te moeten rebooten, vooral als er mensen aan het werk zijn.
Heb dit probleem eerder met NT4 gehad, zelfde server zelfde streamer.
Bij NT4 hielp het om de hele server dan maar uit te zetten en opnieuw aan te zetten, zodat de streamer een powercycle krijgt en dat ding opnieuw initialiseert.
Nou is mijn vraag: komt iemand dit probleem bekend voor, en hoe krijg ik het voorelkaar dat ie niet weer zoiets doet? Het is vrij vervelend om een kritieke bedrijfsserver te moeten rebooten, vooral als er mensen aan het werk zijn.