Toon posts:

Nieuwe woning CAI of SATELIET?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende doet zich voor, in een nieuwe woning zitten ze al 6 weken te w8en tot het mannetje van de kabeltelevisie eens een keer op komt duiken om de CAI aansluiting te realiseren. 6 weken iedere avond iets anders dan televisiekijken. Er is al meerdere malen een afspraak gemaakt, maar iedere keer komt het mannetje van de kabel niet opdagen. Bellen met de maatschapij werkt niet want na 20 min. in de wacht te hebben gestaan is het geen gesprek meer voeren maar de persoon aan de andere kant door de lijn proberen te trekken.

Nu de vraag: laat ik de kabel mensen achter me en koop ik een schotelantenne?

- waar moet ik dan op letten
- kan ik minimaal alle zenders zien die ik ook via de kabel kan ontvangen of moet ik dan abonnementen nemen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 11:47 . Reden: wert = werkt ]

Verwijderd

verkeerde forum toch :?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 18:13
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 11:46:
Nu de vraag: laat ik de kabel mensen achter me en koop ik een schotelantenne?

- waar moet ik dan op letten
- kan ik minimaal alle zenders zien die ik ook via de kabel kan ontvangen of moet ik dan abonnementen nemen.
1) Je moet er van bewust zijn dat je de tuner van de tv niet meer kan gebruiken. Dus als je op verschillende tv's verschillende kanalen wilt bekijken moet je meerdere ontvangers kopen. Dit geldt ook als je tijdens het opnemen van een programma iets anders wilt kijken.

2) Als je rtl 4, 5, net5 v8 enzo wilt moet je bij canal+ een kaartje kopen. Dit kost 69 euro eenmalig en 15 euro per jaar als ik het goed heb.
Verder heb je de gewone belgen niet meer, en BBC staat op een andere satelliet (op 28 graden). Of je voor de rest alle zenders hebt weet ik niet, maar je kunt op intranet wel makkelijk vinden welke kanalen allemaal op de astra zitten, en welke free to air (FTA) zijn.

Je kunt natuurlijk ook door illegale kaartjes (funcards) betaalzenders decoderen, maar aangezien dit illegaal is ga ik hier verder niet op in (hoort ook niet echt bij dit forum denk ik).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de search gezocht maar kwam het juiste antwoord niet tegen. In meerdere gevallen stonden CAI/SATELIET dingetjes in dit forum. Dus d8 ik goed te zitten. :Y)

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:46

Steffie

Opaque

NSTM >> AV ;)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

kabelmaatschapijen nemen het niet zo nauw met de klandizie want ik hoor er iedereen over (als het eenmaal goed gaat gaat het goed maar wee o wee als je een probleem hebt, zowel technisch als administratief).
een schotel is idd een goed en betaalbaar alternatief en ik zou de voors en tegens tegen elkaar afwegen.
Op de goedkopere schotelsetjes zit maar een tuner in de reciever en kan daarom ook maar een kanaal tegelijk gekeken worden, op de duurdere zit ook een tweede tuner met ipv scart een gewone RG75 uitgang.
Ook een optie (die ongeveer net zo duur is) is om een LMB te kopen met meerdere uitgangen en twee of meer ontvangers aan te schaffen.

optie 1# van €185,- tot heel veel
optie 2# van €370,- tot heel veel
optie 3# van €383,- tot heel veel

om even wat prijsjes te gooien, maar moet wel zeggen dat ik niet DIEP naar alle aanbiedingen heb gezocht, het zal vast goedkoper kunnen

tevens zou ik idd wel even afvragen of je de zenders die niet op de astra zitten kan missen,, BBC en Belgie vind ik niet erg en de astra is naar mijn inziens prima.

Ik zou ook aan de schotel zitten ware het niet dat ik aan "ADSL-viadekabel" vastzit omdat er geen echte dsl hier geleverd kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zit het nu met de publieken NL1, 2 en 3. Kun je die ook via de sateliet ontvangen?

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Zoek eens naar ASTRA info op inet. Daar is echt een hoop over te vinden, onder meer alle kanalen. En ja, NED 1,2 en 3 zijn gratis te ontvangen.

.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Sateliet televisie icm met een dreambox satelietontvanger, het mooiste wat er is! kost wel zo'n 400 euro die ontvanger maar dan heb je wel wat, zit een lan aansluiting op en is gebaseert op linux. hij is dus onbeperkt upgradebaar en dmv een interne of externe hdd kun je zoveel als je wilt digitaal opnemen. Hij is gewoon tegebruiken icm met een windows pc. je kunt zelfs via internet je opnames instellen, of het beeld van thuis bekijken over het internet, als je een snelle verbinding hebt. zelfs internetten is mogelijk erop. kortom teveel om op te noemen :p

Digitale tv heeft zo zijn voordelen, het beeld is bloedzuiver en vervaagt niet, geluid is ook digitaal.

dmv een klein scriptje te uploaden naar je dreambox kun je voorlopig nog GRATIS betaalde zenders bekijken. De duitse channel + heeft zelfs 5.1 geluid, en dan kun je kiezen uit meerder talen, subtitles etc.

Niet Legaal dit maar wel leuk om allemaal mee te experimentern :p

ik heb het btw zelf niet zit er wel over te denken om sateliet te nemen.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nog leuker dan een Dreambox, en alle ontvangers bij elkaar, is om zelf een ontvangertje te bouwen. Je zet een Hauppage Nexus-s incl recente pc onderdelen + een matrox kaart & stille koeling in een kleine kast (kan voor dezelfde prijs of lager dan een dreambox) en je hebt een complete multimedia machine, met veel meer opties dan een dreambox, voor bij de tv.

Je kan een lnb kopen met meerdere uitgangen en meerdere ontvangers. Maar je hebt ook al ontvangers met een twin tuner, zodat je dus naar 2 dingen tegelijkertijd kan kijken.
Verder zou ik zeker een draaibare opstelling, ipv vasta astra/hotbird opstelling, aanschaffen. Het kost niet veel meer, maar je hebt er wel in 1 klap +16 satellieten erbij. Bovendien kan je met een draaibare opstelling zogenaamde feeds kijken, (die niet op de astra satelliet zijn te ontvangen) waar soms tot regelmatig , buiten de ontelbare andere feeds die er te vinden zijn, vrij exclusieve dingen te zien zijn. Zo maar een voorbeeld: Concerten zonder gelul of onderbreking, anders dan bij de zender waar het wordt uitgezonden of voetbal wedstrijden. Erg leuk allemaal. Ik ben zelf ook met een vaste astra/hotbird opstelling begonnen, maar het beviel zo goed dat ik na een paar maanden zeer veel spijt had dat ik niet meteen voor draaibaar was gegaan.

op www.sat4all.com (nederlands board) is overigens nog veel meer informatie te lezen en te vinden. 1 tip, mocht je toch een all-1-one ontvanger willen kopen. De Dreambox lijkt me op dit moment 1 van de betere keuzes. Koop iig geen U-CAS ontvanger. Er zijn echt veel te veel problemen met die dingen. (Vastlopers, slechte support, etc.)

[ Voor 15% gewijzigd door Paquito op 20-08-2003 14:42 ]

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
He waarom zou je geen Digitenne overwegen? www.digitenne.nl maand abbo is goedkoop, je moet alleen ff kijke of het bij jou beschikbaar is.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
een pc als ontvanger gebruiken heeft altijd een pc interface lijkt mij. de dreambox is gewoon met een remote te besturen en heeft heel veel mogelijkheden, en er komen steeds weer nieuwe updates uit.

Digitenne heeft nadelen, je zit vast aan een bepaald pakket en kan daar niet van uitwijken, sateliet zit je alleen op de astra al op 150 zenders ofzoiets :p

[ Voor 29% gewijzigd door Dnc1n op 20-08-2003 14:46 ]

Verwijderd

Zeker ee ndreambox kopen. Hangen aan je UTP en klaar. Super machine.
Qua gebruiksgemak zou ik kiezen voor Topfield 4000 PVR. Die heeft ook twee tuners waardoor je het een kan kijken en het nadere kan opnemen op harddisk.

Succes ennuh.... FUCK UPC (en de rest van de CAI) ! (sorry moet het uitschreeuwen)

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
6 weken iedere avond iets anders dan televisiekijken.
Daar ga je echt niet dood aan hoor ??? :P
Maargoed, ik zou gewoon ff langs het kantoor gaan en ff je woedde daar uiten... mischien dat dat helpt ?? :?

Verwijderd

Topicstarter
NuKeFaCe schreef op 20 August 2003 @ 14:54:
[...]

Daar ga je echt niet dood aan hoor ??? :P
Maargoed, ik zou gewoon ff langs het kantoor gaan en ff je woedde daar uiten... mischien dat dat helpt ?? :?
Hebben ze daar glas tussen mij en de kabel medewerker, anders denk ik dat ik toch maar voor een schotel ga, is veiliger voor de kabelmedewerker. O-)

• Paquito
  • Niet online
Dnc1n schreef op 20 August 2003 @ 14:45:
een pc als ontvanger gebruiken heeft altijd een pc interface lijkt mij. de dreambox is gewoon met een remote te besturen en heeft heel veel mogelijkheden, en er komen steeds weer nieuwe updates uit.

Digitenne heeft nadelen, je zit vast aan een bepaald pakket en kan daar niet van uitwijken, sateliet zit je alleen op de astra al op 150 zenders ofzoiets :p
Nee hoor. Er zit namelijk een remote bij de Nexus-s. Maar er bestaan sowieso diverse remote uitbreidingen voor de pc. Voor PC DVB kaarten wordt overigens net zoveel (door) ontwikkeld, kwa software, als de Dreambox. Je mist dus helemaal niets.

Op de astra satelliet zijn overigens +500 tv kanalen en +250 radio kanalen te ontvangen.

• Pimmy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

Pimmy

duh

Op de site van BVD-SAT vind je meer informatie. Ik heb begin dit jaar ook gekozen voor een satelliet-oplossing ipv de kabel (was in mijn geval zeer waarschijnlijk ook de goedkoopste oplossing). Ontvanger, kabel, canal+ kaart (set-top box pakket voor de nl zenders) bij elkaar circa 400 euro. Plus 15 euro per jaar voor verlengen kaart.

Er zijn ongeveer 100 tv-zenders en een veelvoud aan radio-zenders te ontvangen op deze manier. Er zijn in totaal meer beschikbare tv-zenders (>500) maar de meeste zitten achter een coderingssysteem. (Dit alles op ASTRA-1B/C/D/etc). Er zijn ook configuraties mogelijk waarbij meerdere satellieten ontvangen kunnen worden, en dus meer zenders.

Nog een belangrijk voordeel: kwalitatief veel betere ontvangst met de schotel. Loop eens bij een satelliet-tv speciaalzaak binnen, zou ik zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Pimmy op 20-08-2003 17:48 . Reden: Duidelijker formulering ]

Football is a game for 22 players. And in the end Germany win. :-(

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:48
lol.. heel sat4all komt gelijk om de hoek kijken :)

Ik zit met hetzelfde probleem, wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwwoning maar de Casema durft 160 euro te vragen voor een nieuwe aansluiting. Dit is zo goed als de helft van een goedkoop satelliet-pakket. Het is daarom waarschijnlijk dat mijn ouders voor een schotel kiezen, ik heb er zelf al een (ook met bovengenoemde Dreambox) en heb daarom geen last van het feit dat je maar met 1 TV tegelijk kan zappen.

Afhankelijk van wat je gewend bent op de kabel te hebben kun je praktisch alles ontvangen via de Astra 1 satelliet, met uitzondering van BBC1 en BBC2. De Belgen zitten nog steeds niet op de satelliet omdat de regering het daar niet noodzakelijk acht (België is extreem dicht bekabeld, nog erger dan NL).
BBC1/2/3/4 zijn overigens wel te ontvangen op de Astra 2 (28,2 graden oost).

Voor de Nederlandse zenders heb je een smartcard en een CanalDigitaal abonnement nodig, Ned1/2/3 zijn niet gratis zoals hierboven gezegd wordt.

De smartcard zelf kost zo'n 75 euro en hebt abonnement bestaat in een aantal varianten.
De goedkoopste variant kost 15 euro per jaar en biedt je het volgende:

Nederland 1/2/3
RTL 4/5, Yorin
NET5,SBS6,V8
Nickelodeon, Fox Kids, TMF

Voor 6.50 euro per maand heb je een basispakket, dan vervalt de 15 euro per jaar en krijg je dit erbij:
National Geographic, Discovery Channel, Animal Planet
MTV Base, MTV Hits, MTV2, VH-1, VH-1 Classic
Eurosport, Euronews, CNBC, BBC World, BBC Prime, Mezzo

Verder heb je voor nop:
BVN (Wereldomroep Nederland+Vlaanderen)
ARD,ZDF,WDR, en zo'n 40 à 50 extra Duitse zenders (RTL,VOX,Pro7,Kabel1)
Buitenlandse zenders als TV5, Rai Uno, CNN, Al Jazeera
Veel muziek: MTV, MTV2, Viva, Viva2, VH1 (Engels/Duits)
en nog veeeeel meer :)

[ Voor 4% gewijzigd door ScuL op 20-08-2003 17:40 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

-ScuL- schreef op 20 August 2003 @ 17:38:
...knip...
Voor de Nederlandse zenders heb je een smartcard en een CanalDigitaal abonnement nodig, Ned1/2/3 zijn niet gratis zoals hierboven gezegd wordt.
...knip...
Ik hoor ook altijd, dat je een CanalDigitaal abonnenment nodig hebt voor de NL-zenders (incl. de RTL's, SBS en VOX) , maar volgens mij klopt dat niet.

Wij hebben ons nooit geabboneerd op CanalDigitaal en we gebruiken gewoon het CanaalDigitaal kaartje dat (een paar jaar terug) bij het startpakket zat.
Dit kaartje is pas ook vervangen, maar we betalen nog steeds nix.

Als we Discovery, NGC en EuroSport willen zien, moeten we wel gaan betalen, maar dat doen we dus maar niet.

where is my car?

• Pimmy
  • Laatst online: 12:07

Pimmy

duh

nixan schreef op 21 August 2003 @ 10:06:
[...]

Ik hoor ook altijd, dat je een CanalDigitaal abonnenment nodig hebt voor de NL-zenders (incl. de RTL's, SBS en VOX) , maar volgens mij klopt dat niet.

Wij hebben ons nooit geabboneerd op CanalDigitaal en we gebruiken gewoon het CanaalDigitaal kaartje dat (een paar jaar terug) bij het startpakket zat.

Als we Discovery, NGC en EuroSport willen zien, moeten we wel gaan betalen, maar dat doen we dus maar niet.
Initieel is er een eenmalige aanschaf van de smartcard. Al kan het zijn dat deze in de komplete bundel (receiver,schotel,card,..) zit. Je betaalt geen abo - maar een administratieve bijdrage voor automatische jaarlijkse verlenging van de card. Ik dacht dat dat niet perse noodzakelijk is, maar dan moet je elk jaar zelf bij canal+ je kaart weer aanmelden.

Football is a game for 22 players. And in the end Germany win. :-(

• ScuL
nixan schreef op 21 August 2003 @ 10:06:
[...]

Waarschijnlijk ben je een Irdeto gebruiker, dit is het voormalige coderingssysteem waarin CanalDigitaal nog steeds uitzendt. Ik weet niet precies hoe dat financiëel geregeld is, het zou kunnen dat je nog steeds die 15 euro administratiekosten per jaar betaald. Wie weet zat het toen in de deal en betaal je nu niets, ik heb geen idee. Bovenstaande berekening gaat in principe alleen op voor nieuwe abonnees die gebruik maken van de SECA2-codering.

Verwijderd

Topicstarter
lol.. heel sat4all komt gelijk om de hoek kijken :)

Ik zit met hetzelfde probleem, wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwwoning maar de Casema durft 160 euro te vragen voor een nieuwe aansluiting. Dit is zo goed als de helft van een goedkoop satelliet-pakket. Het is daarom waarschijnlijk dat mijn ouders voor een schotel kiezen, ik heb er zelf al een (ook met bovengenoemde Dreambox) en heb daarom geen last van het feit dat je maar met 1 TV tegelijk kan zappen...........
Dit is zo ongeveer het antwoord waar ik op zat te w8en zullen we maar zeggen. Dit heeft genoeg overtuigingskracht om er voor te zorgen dat GuestUser serieus naar een schotel gaat kijken... :9

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 09:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf een WinTV Nova CI en kan rustig de hele Astra sateliet bekijken. Zenders genoeg, alleen de BVN is FTA (free to air), de rest is hier nog gecodeert. Moet nog een CAM aanschaffen om mijn Canal+ kaart in te hangen.

Ik had altijd een TV kaart in mijn PC waar mijn sat ontvanger altijd aan hing. Maar toen de sat ontvanger (een Galaxis) de geest had gegeven ben ik voor een PC based DVB gegaan.

Edit:
Ik heb het verschil gezien wat de meeste kabelaars als goed beeld omschrijven en wat je van de sateliet binnen krijgt. Dat verschilt dag en nacht in het nadeel van al die kabelboeren.

[ Voor 20% gewijzigd door SandsOfArrakis op 22-08-2003 18:25 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat alle sat-gebruikers hierboven vergeten is dat je met de satelliet wel afhankelijk bent van het weer. Tijdens onweersbuien e.d. kan je flink lastkrijgen van digitale storingen in beeld en/of het compleet wegvallen van het signaal. Voor mij weegt echter de betere kwaliteit hier ruimschoots tegen op.

Verwijderd

Dat uitvallen valt wel mee, wij hebben hier thuis ook sataliet (geen keus ;)). We gebruiken gewoon philips tuners met nieuwe software erin, je hoeft er niet eens meer een kaartje in te doen >:). We kunnen gewoon alles zien, including c+ enz. ik ga hier verder maar niet op in want dat is volgensmij niet de bedoeling.

Maar ik wou het ff aanhalen om te laten zien wat er allemaal mogenlijk is. Het enigste dat wij betaald hebben is de schotel/lnb en 2 recievers...

Om over de beeld/audio kwaliteit nog maar te zwijgen... :)

Verwijderd

[bla]

De smartcard zelf kost zo'n 75 euro en hebt abonnement bestaat in een aantal varianten.
De goedkoopste variant kost 15 euro per jaar en biedt je het volgende:

[bla]
Not true... Je kan ned 123 en de hele meuk dus wel gratis kijken. Het enige wat je nodig hebt is de smartcard (je hoeft die 15 euro/pj niet te betalen). Het enige nadeel wat er dan aan zit is dat je.
a) Zelf je smarcard niet kan heractiveren
b) de service lijn 75ct/m kost
c) je smartcard niet vervangen word als hij kaduuk gaat.

Je hoeft dus niet 15 euro p/j te betalen.

Verwijderd

Als je 't mij vraagt zou ik gewoon voor satteliet gaan. Als ik je dan toch nog een tip mag geven: Koop zo'n motor om de satteliet rond te draaien. Is wel handig als je een programma op een andere satteliet wil zien, ook al is het aanbod van astra ruimschoots.

• ScuL
johnnyv.nl schreef op 22 augustus 2003 @ 20:48:
Wat alle sat-gebruikers hierboven vergeten is dat je met de satelliet wel afhankelijk bent van het weer. Tijdens onweersbuien e.d. kan je flink lastkrijgen van digitale storingen in beeld en/of het compleet wegvallen van het signaal. Voor mij weegt echter de betere kwaliteit hier ruimschoots tegen op.
dat is afhankelijk van de schotelgrootte.. hoe groter de wok, hoe minder last je hebt van het weer. ik heb zelf 88cm en nauwelijks uitval, zelfs niet bij onweer.
bij een wok van een meter of groter komt het al helemaal niet voor op de Astra, alleen bij de zwakkere satellieten heb je last.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
nadeel van satelliet is dat je dat niet kunt verdelen in je huis, of je moet een meerkoppige lnb nemen, en in elke kamer een satelliet ontvanger/decoder --> dure grap..

(wel mooier beeld / geluid)
m'n ouders wonen in belgie en we hebben daar dus satelliet voor de NL zenders, en kabel voor de belgische.

• ScuL
hangt er maar net vanaf hoeveel TV's je hebt, en hoeveel gezinsleden.
voor een alleenstaande of samenwonende is het niet zo erg als je maar 1 decoder hebt.
wat wel lastig is, is als je veel wilt opnemen. maar daar zijn dan weer de TWIN-tuner recievers voor.

[ Voor 3% gewijzigd door ScuL op 24-08-2003 14:06 ]

• Tranquility
  • Laatst online: 08-08 16:41
Laat die brakke kabel lekker links liggen en koop gewoon een Topfield TF4000PVR receiver en een 75cm schotel met twin-LNB. In de topfield zit een 40 of 80 Gb HDD (naar keuze evt. ook te vervangen voor een grotere) waarmee je lekker digitaal, dus zonder kwaliteitsverlies kan opnemen.

Doordat de Topfield een dubbele tuner bezit, kun je gewoon het ene net kijken en het andere opnemen, net zoals bij de kabel dus! En dat gewoon met één canal digitaal kaart van 15 Euro per jaar. Kan geen kabel tegenop. Ik zou het wel weten bij een nieuw huis. (ook bestaand overigens ;)) Komaan, 160 Euro "aansluitkosten" voor een brakke kabelaansluiting, wat een oplichterij! En wil je persee boven ook TV kijken, dan koop je er (evt. later) een goedkoop receivertje bij en een tweede canal digitaal kaartje van 15 Euro per jaar. Da´s nog steeds stukken goedkoper dan één kabelaansluiting. Weet je dit van te voren al, dan kun je er rekening mee houden door gelijk een triple- of quad-LNB erbij te kopen. Scheelt je weer de aanschaf van een extra schotel.

Bovendien: je hebt meteen alle radiostations digitaal in huis. TV-kijken is nog nooit zo schoon en ruisvrij als dat je het ooit op de kabel gezien hebt. Ik zit al ruim een jaar op de schotel en wil never nooit meer terug naar de kabel. Ik heb nog wel kabel vanwege breedbandinternet. KPN verdomt het om hier in het dorp de telefooncentrale geschikt te maken voor ADSL :( Maar zodra dat het geval is schop ik de kabel er meteen uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Tranquility op 24-08-2003 18:50 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik zou voor een ontvanger gaan die ook de Irdeto codering aankan. Daarvoor heb je namelijk geen dure SECA-2 kaart nodig.
Pagina: 1