[XP] mplayer2.exe constant op achtergrond

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een heel vaag 'probleempje', nl. in de task manager zie ik het proces mplayer2.exe (oude win. media player dus) constant op de achtergrond draaien.. als ik dat proces kill komt het automatisch na een paar seconden weer terug. Ik heb al virusscanner en alles gedraaid, maar die geven niks aan. Het is dus ws. geen virus of trojan. Het kan verder ook weinig kwaad denk ik, maar toch irriteert het me dat dit programma zich aldoor automatisch op de achtergrond opdringt :( Ik heb ook al zo veel mogelijk programma's/backgroundprocessen afgesloten (omdat die het proces misschien aanroepen oid :?), maar niks helpt. Ook staat ie niet in mn startup groep (msconfig). Register heb ik ook al gecheckt, maar ik kom geen vreemde verwijzingen naar dit bestand tegen (alleen file-associations enzo).

Iemand een idee hoe dit komt, en beter nog, hoe het op te lossen??

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Even voor de zekerheid, je geeft aan dat je al met een virusscanner en alles gedraaid hebt, dus ook al met ad-aware je systeem gecontroleerd? Ander verwijder je die media player van je systeem:
Kijk eens hiero:
http://firingsquad.gamers.com/guides/winxp2/

oftewel, open %root%\inf\sysoc.inf (in notepad)
onder " ; old base components "
alle HIDE (komma's laten staan) strings wissen
inf saven in de dir waar je het vandaan hebt gehaald.
en dan in control panel, software windows components, mediaplayer verwijderen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan ook mplayer2.exe opzoeken en renamen dan ben je ook van het probleem af.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het werkt, maar mplayer2 weggooien is symptoombestrijding ipv het vinden van het probleem. Check eens je Scheduled Tasks. Als bijv. trouwens steeds een mediabestand wordt geopend, zal de mplayer ook steeds openen. Je kunt even kijken wat mplayer2.exe allemaal opent.

Zoveel mogelijk afgesloten: welke processen draaien er allemaal?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
XceeD schreef op 20 August 2003 @ 11:53:
Even voor de zekerheid, je geeft aan dat je al met een virusscanner en alles gedraaid hebt, dus ook al met ad-aware je systeem gecontroleerd? Ander verwijder je die media player van je systeem:
[...]
jep, ad-aware, norton en zo'n online scanner (housecall oid). Dat stukje met sysoc.inf bewerken wil bij mij niet, want de genoemde strings zijn bij mij niet aanwezig (misschien omdat ik SP1 heb geinstalleerd?). Windows media player uninstallen wil volgens mij ook niet, want als ik het in add/remove softweare uitvink blijft ie erop staan :? (wmp 9 heb ik, en in diezelfde dir staat ook de 'mplayer2.exe' (van oude wmp dus))
djexplo schreef op 20 August 2003 @ 12:01:
Je kan ook mplayer2.exe opzoeken en renamen dan ben je ook van het probleem af.
had ik idd ook nog geprobeerd, maar dan zet windows xp automatisch die zgn. systeembestanden terug.. kan wel op de 'harde' manier (zie onderaan), maar dat vind ik toch niet zo'n nette oplossing.
F_J_K schreef op 20 August 2003 @ 12:25:
Het werkt, maar mplayer2 weggooien is symptoombestrijding ipv het vinden van het probleem. Check eens je Scheduled Tasks. Als bijv. trouwens steeds een mediabestand wordt geopend, zal de mplayer ook steeds openen. Je kunt even kijken wat mplayer2.exe allemaal opent.

Zoveel mogelijk afgesloten: welke processen draaien er allemaal?
In scheduled tasks staat verder niks. Ik heb dat filemon-progje even geprobeerd, en mplayer2.exe opent idd wel een heleboel (windows)-bestanden. Ik kan alleen niet vinden waar het aan ligt dat het bestand steeds geopend wordt.

Ik heb nu maar op de 'harde' manier het symptoon bestreden door ook de backupfiles van mplayer2.exe te renamen. Hij gaat dan wel even zeuren dat ik de winxp cd erin moet doen omdat ie de backup files niet kan terugzetten, maarja, dat hoeft van mij ook niet ;)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Hmm ik had daar gepost dat ik hetzelfde had, maar ik zie nu dat ik hetzelfde probleem heb als in dit topic, als ik mplayer2 sluit komt 't ook weer meteen terug na een paar seconden.

systeem lijkt clean....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Edit: argh... had verkeerde topic, ik bedoelde bepaalde website niet meer te bereiken omdat daar meer info te vinden is.

[ Voor 194% gewijzigd door Cyb op 30-08-2003 12:59 ]

Pagina: 1