SDRAM 256 geeft BSOD in comp 1 niet in comp2

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb dus de aldi comp 1 GHZ (128 mb) en heb daar 256 MB bij geprikt. Het resultaat waren alleen maar blauwe schermen bij het opstarten. Nu had mijn vriendien de 1,8 GHZ van de Aldi en ik heb het nu daar in zitten. Deze computer loopt al een jaar zonder blauwe schermen. Voor de 1 GHZ comp heb ik een nieuw voetje gekocht en deze draait nu ook zonder problemen. In beide comps zat 128 MB in de eertse sleuf en niets in de tweede. Op beide computers draait XP! Wat kan er hier aan de hand zijn? Kan een geheugenvoetje BSOD geven in de ene computer en niet in een andere? Geheugenexperts ik snap hier niets van.

p.s. : Brak geheugen dus nooit zo maar weggooien?

[ Voor 6% gewijzigd door Sneak[3G] op 20-08-2003 11:28 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Het werkte dus eerst niet in jouw eigen PC en daarna wel in die van je vriendin? Dat kan heel goed. Jouw moederbord kan misschien niet zo goed tegen dat bepaalde merk of type geheugen, dat kan enorm uiteenlopen, zeker bij componenten en geheugens van vage oorsprong.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoogstwaarschijnlijk stonden de timings veel te strak afgesteld. Maar daar kunnen we je geen uitsluitsel op geven, aangezien jouw topicstart onvolledig is. Lees eens netjes de sticky van dit subforum door: Dit graag lezen eer je post :) alleen de 1e posting is relevant :)

Dit topic is gesloten.