Toon posts:

Muis schokt erg op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een nieuwe laptop aangeschaft, p4 2.66, 512 Ram, ATI radeaon mobility 9000. Werkt perfect. Krijg 450FPS in UnrealTournament. Dus ben helemaal happy. Probleem alleen is dat me muis erg schokt. Ook in windows is hij niet helemaal goed. Ik heb twee draadloze muisen getest, zelfs de nieuw Logitech MX700, en die is ook niet 100% goed zoals op me pc.

Nu zag ik trouwens bij me settings van me videokaart dat het aantal Hz oploopt tot 200 :? 60... tot 200. STandaard stond hij op 60.

Wat kan het zijn?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

TFT staat op 60 Hz, maar een externe monitor kan 'ie dus aansturen tot 200 Hz.

Je muis is een raar verhaal; heb je nieuwe of rare drivers geinstalleerd? Heb je USB of PS/2 poort in gebruik?

Verwijderd

Topicstarter
Erm, ik heb de logitech drivers van de site. Maar ik heb dus ook zo'n muistouchpad op me laptop. Allebei staan ze op ps/2 poort als setting. Maar als ik die muispad uitzet, schokt het nog steeds :(

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als je USB aansluiting gebruikt moet je even kijken naar je IRQ instellingen..

Verder heb ik mee gemaakt met een moederbord dat hij door dat je
USB aansluiting gebruikt .. je cpu verbruik met minimaal 20% omhoog ging. Maar dit was een flash geval en toen was het klaar.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:49
In ieder geval VSync aanzetten als je een laptop scherm of tft scherm hebt. En op 60Hz uiteraard. Probeer anders eens een Mouse tooltje onder dos, hierbij kun je nagaan of het aan windows instellingen ligt (software?) moch hij het in dat dos tooltje ook doen dan weet je dat het zeer waarschijnlijk hardwarematig is.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vSync aan zet is het vele malen erger het probleem. FPS gaan dan terug naar rond de 90.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, want hij synchroniseert de fps met de frequentie....je game draait nog steeds ongeveer even goed als voorheen. Waarom je dan op 90 komt is me een raadsel.

Ik zou BTW die muis eens in een USB-poort proppen

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik denk dat het komt doordat je muis software 2 apparaten op de ps2 poort ziet.

Een oplossing die vaak werkt is het uninstallen van je logitech software en aleen de software van je touch pad gebruiken waardoor je dus de extra functie knoppen mist.
Of je muis aansluiten via usb

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Pagina: 1