Wat voor computer heb ik minimaal nodig als ik, zonder problemen, mp3's af wil spelen, eventueel met full-screen, b.v. een plug-in als geiss?
Even als aanvulling op de vraag hierboven:
ik ben dus van plan om 'n computer in elkaar te zetten, speciaal voor winamp/mp3. Ik zoek daar een redelijke pentium I processor (+/-166Mhz), 32mb geheugen, videokaartje, harde schijf (niet zo groot) en een moederbord voor (en een kleine kast). Wat zou ik hiervoor kwijt zijn?
Als geluidskaart zou ik dan een Sb Awe 64 (isa) gebruiken, gaat dat een beetje?
Alvast bedankt.
ik ben dus van plan om 'n computer in elkaar te zetten, speciaal voor winamp/mp3. Ik zoek daar een redelijke pentium I processor (+/-166Mhz), 32mb geheugen, videokaartje, harde schijf (niet zo groot) en een moederbord voor (en een kleine kast). Wat zou ik hiervoor kwijt zijn?
Als geluidskaart zou ik dan een Sb Awe 64 (isa) gebruiken, gaat dat een beetje?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik denk (lees ik weet het zeker) dat dat wel werkt... Ik ben zelf ook zoiets van plan.... Maar der komt wel een IRman aan te hangen... Ja ik ben lui !!!!
Een hele snelle 486 of een P60 is genoeg, dacht ik...
Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'
een pentium 1 lijkt mij een beetje langzaam als je ook nog geiss erbij gaat draaien.
Op mijn p200 loopt het nl. voor geen ruk
( alleen redelijk op allerlaagste resolutie in 256 kl.).
Op mijn p200 loopt het nl. voor geen ruk
( alleen redelijk op allerlaagste resolutie in 256 kl.).
onder linux schijnt er een mp3-proggie te zijn die heel weinig van de computer nodig heeft..zou je dus met een klein computertje ook mp3 af kunnen spelen.
p60 lijkt me toch wel wat weinig hoor, als je er windows op wil hebben..
p60 lijkt me toch wel wat weinig hoor, als je er windows op wil hebben..
Verwijderd
Maar met Linux kan ik mijn IRman niet gebruiken.... 
Ik zet hier binnenkort een Ibm 200, met 32mb ram.... MOET maar genoeg zijn !!! En ja, het is echt een Ibm, en ik weet dat die dingen slecht zijn, maar ja... nou ligt ie maar weg te rotten...
Ik zet hier binnenkort een Ibm 200, met 32mb ram.... MOET maar genoeg zijn !!! En ja, het is echt een Ibm, en ik weet dat die dingen slecht zijn, maar ja... nou ligt ie maar weg te rotten...
ik heb een p166MMX met winNT4. Die Pc wordt ook nog als servertje gebruikt.
Ik merk dat winamp VEEL beter draait onder NT.
Een tragere Pc is ook mogenlijk.. een p133 is toch wel het minimum als je ook nog een beetje door je lijst met MP3's wilt scrollen.
Ik merk dat winamp VEEL beter draait onder NT.
Een tragere Pc is ook mogenlijk.. een p133 is toch wel het minimum als je ook nog een beetje door je lijst met MP3's wilt scrollen.
HAHAHAHA, een ibm bigtazz dat meen je niet.
Ik heb op mijn kamertje een Pentium 133 @ 166 staan met ook een SB awe 64, MP3's is geen enkel probleem....
Een kameraad van me heeft een pentium 75, mp3's geen probleem......
Met die plugins weet ik het niet, nooit geprobeerd....
Een kameraad van me heeft een pentium 75, mp3's geen probleem......
Met die plugins weet ik het niet, nooit geprobeerd....
Verwijderd
Op mijn PII-350 loopt Geiss wel aardig.
In een resolutie van rond de 500 bij 600 of zoiets haal ik ongeveer 25 fps. Dit vind ik voor Geiss wel voldoende. Een lagere resolutie levert heel hakkerige lijntjes op. Wil je dus een goed lopende Geiss dan moet je wel een geinig systeem hebben. Geef je daar iets minder om dan kun je met een PI ook best Winamp laten lopen.
Pas op dat op zo'n compie de plugin, of andere programma's niet te veel bronnen gebruikt, want dan hapert de muziek. Is bij mij het geval als ik zware aplicaties start, zoals AutoCAD, of als bestanden ga kopieren van CD naar schijf, etc...
In een resolutie van rond de 500 bij 600 of zoiets haal ik ongeveer 25 fps. Dit vind ik voor Geiss wel voldoende. Een lagere resolutie levert heel hakkerige lijntjes op. Wil je dus een goed lopende Geiss dan moet je wel een geinig systeem hebben. Geef je daar iets minder om dan kun je met een PI ook best Winamp laten lopen.
Pas op dat op zo'n compie de plugin, of andere programma's niet te veel bronnen gebruikt, want dan hapert de muziek. Is bij mij het geval als ik zware aplicaties start, zoals AutoCAD, of als bestanden ga kopieren van CD naar schijf, etc...
Verwijderd
Geiss?
dat loopt nog niet eens op een pIII 600,
dan kun je nog niet eens 32 bit aan,
je hebt daar gewoon een hele zware proc voor nodig, op een athlon heb ik het nog nooit gezien, maar athlon 600 is eigenlijk ook nog wel te weinig denk ik, op mijn celeron op 583 mhz loopt het nog lang niet al te best.
dat loopt nog niet eens op een pIII 600,
dan kun je nog niet eens 32 bit aan,
je hebt daar gewoon een hele zware proc voor nodig, op een athlon heb ik het nog nooit gezien, maar athlon 600 is eigenlijk ook nog wel te weinig denk ik, op mijn celeron op 583 mhz loopt het nog lang niet al te best.
Verwijderd
Geiss loopt al lekker vanaf een P II (250 Mhz of hoger).
Ik liet zelf op mijn oude P 120 nog geiss lopen met een goeie video kaart....
Ik liet zelf op mijn oude P 120 nog geiss lopen met een goeie video kaart....
Pagina: 1