Toon posts:

Probleem met tv kabeltje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tv-kaart en het geluidskabeltje die van me geluidskaart naar mijn tv-kaart ging is kapot. Het gaat hier om een geluidskabeltje van 2 pin naar 4 pin, eigenlijk precies hetzelfde kabeltje van cd-rom speler naar geluidskaart, alleen het einde aan 1 kant heeft 2 gaatjes ipv 4. Wie weet een winkel waar ze deze verkopen, want ik heb me al helemaal rotgezocht...

tnxs

m

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Wat is er kapot? De kabel doormidden? Connector afgebroken?

Als je hem nog door kunt meten, dan kun je er zelf wel een solderen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

zo'n kabeltje kun je zelf toch wel in elkaar klussen?

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet je die inelkaar klussen dan?

• Paul
Als de kabel kapot is:
Bij de meeste van die connectoren kun je er de kabeltjes zo uit halen, door een stukkie ijzer in de connector in te duwen en aan het kabeltje te trekken (niet te hard, als je de kabel uit dat ijzertje trekt, wordt het een stuk moeilijker.) Nu zet je gewoon een ander kabeltje eraan. Of je soldeert het kapotte stuk aan elkaar, en doet er een krimpkaos over.

Als de connector kapot is, dan koop je ergens zo'n cd-kabeltje en tweakt dat...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, dus ik kan er ook gewoon een standaard digitale audio kabel voor gebruiken, dus zo eentje die van je cd-rom speler bijvoorbeeld naar je geluidskaart gaat?
alleen dus tweaken.., door de draatjes eruit te halen en dan doormidden knippen en er weer in te stoppen?

ik heb dat kabeltje gezien, het is een wit draadje, een rode en een zwarte, hoe krijg ik die in 2 gaatjes of moet (kan) ik er eentke uitlaten?

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik heb hier echt antwoord op nodig :'(
anders is er voor mij geluid opnemen met tv-kaart niet meer bij ;(

• Paul
Wat is het schema van het huidige kabeltje danwel het benodigde kabeltje?
Je zooekt gewoon twee connectoren die op de kaarten passen, en trekt tussen de pinnetjes dieverbonden moeten worden een kabeltje.
Een digitale audiokabel van je cdrom heeft maar 2 draadjes, ik denk dat je de analoge bedoeld, met 1x links (wit of rood), 1x rechts (rood of wit) en 1x (of 2) (zwart) grond.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
ahhhhhhhhhh, zie je wel, dus een digitale audio kabel past aan de ene kant op 2 pinnetjes en op de andere kant op je geluidskaart???

dan had die man van powerline me moeder toch weer voor niks weggestuurd van "we hebben die niet". Die gast aan de helpdesk zei namelijk dat ik een digiale audiokabel bedoelde en zei dat ze die gewoon hadden, en even later niet meer, omdat ik zgenaamd iets anders bedoelde :(

Verwijderd

hee kerel teken anders effe dat kabeltje of souw hem even onder de scanner dan kunne we
je ietsje makelijker helpen !
:7
gr

jakob

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost, tnxs to XangadiX!!!
Pagina: 1