Toon posts:

[Wanadoo cable] Fout 629

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren bij iemand met het volgende probleem:

Van het ene op het andere moment was zijn internet verbinding (wanadoo-cable) weggevallen. Nu krijgt hij bij iedere poging om te connecten de fout 629. Ik heb hier wat op lopen zoeken, maar kwam alleen oplossingen tegen als het her-installeren van TCP-IP enzo, maar deze persoon werkt op een seriele modem :P. Verder kloppen alle lampjes op de modem zoals het hoort.

(de modem staat trouwens installeerd als 'standaard 28.800 modem', klopt dit? zitten ook geen specifieke drivers bij de bijgeleverde software..)

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
Welk abonement heb je? en welk modem. Heb je nog de oude variant van het basic abo met het demos modem? Dat is voor zover ik weet het enige seriele modem dat casema/wanadoo gebruikt.
-Check eerst of de kabel goed zit (duh)
- check gebruikersnaam en ww
nog steeds niets?
- verwijder het modem in de veilige modus!
- installeer modem opnieuw. (idd als standaard 28k8 modem)
nog steeds niets?
- verwijder alles in de netwerkomgeving...dus inderdaad tcp-ip, maar ook client voor microsoft netwerken en installeer deze opnieuw.
nog steeds niets?
bel de helpdesk :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
abbo: wanadoo basic (hij heeft het al 2,5 jaar)
modem: ik heb alleen gezien dat er casema ok de voorkant staat, en hij ziet er anders (vooral wat ouder) uit als die demos modem, mischien gewoon alleen een ander model ofzo..

Ik was trouwens ook nog vergeten te vermelde dat hij gebruik maakt van win98 SE..

Hij heeft wanadoo helpdesk al een tijdje aan de telefoon gehad, maar die kwamen er ook niet uit. Ik zal iig eens proberen de modem te herinstaleren en die netwerk-zooi opnieuw te doen (moet ik hier nog bepaalde instellingen doen?).

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Volgens de beschrijving is fout 629: Port was disconnected by remote machine.
Als je zeker weet dat degene waar het gebeurde nix heeft gedaan, lijkt het erop dat Wanadoo hem afgeknepen heeft.
trouwens installeerd als 'standaard 28.800 modem', klopt dit?
Dat lijkt me niet. Kijk eens bij www.driverguide.com UN: Driver PW: all. Het lijkt me sterk dat je wat vind, maar niet geschoten....

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 16:10

BFS

Rude awakening

its_Muppet schreef op 20 August 2003 @ 14:53:
Volgens de beschrijving is fout 629: Port was disconnected by remote machine.
Als je zeker weet dat degene waar het gebeurde nix heeft gedaan, lijkt het erop dat Wanadoo hem afgeknepen heeft.
Error 629

1. Does it ask for the UN/PASS more than once? if so, verify UN/PASS.
2. Check the dialer settings, if ipx/spx is checked and not tcp/ip this would be the cause. In any case the only two things that should be checked are Enable Software Compression and TCP/IP. Also enable DNS. Logon to Network being checked can very well be the culprit.
3. Make sure that the Microsoft VPN Adapter is not selected under connect using.
4. Recreate the dialer.
5. Windows NT? In the Security Tab in Phonebook, make sure that "accept any authentication including clear text" is checked.
6. Check the Network Control Panel settings.
7. Reboot the machine.
8. Modem issue? Use this page for driver updates/init strings..
9. Try disconnecting any phones, caller ID boxes, answering machines, line splitters from line. Plug modem directly into the line. Try using a different phone cord between modem and phone socket. Check for line noise.

More info on Error 629 can be found here:
http://members.tripod.com/paltech/error629.htm
and here:
http://support.microsoft....kb/articles/q190/5/54.asp

Daarbij krijg je compleet andere foutmeldingen als je ISP je heeft afgesloten (691, ww fout) dus 'afgeknepen zijn' lijkt me erg sterk.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself