Toon posts:

Opname van cassette, irritante piep wegwerken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb zonet een cassette opgenomen op pc in wav formaat, graag zou ik deze cleanen met een programma dat in staat om een scherpe pieptoon in de achtergrond weg te werken. Ik heb al gezocht op het forum, en ik vind enkel terug hoe je declicker en denoiser kan doen, maar echt een scherpe pieptoon wegwerken, dat is blijkbaar nog niet echt gevonden/gevraagd ...

Ik doe dit normaal met pinaccle clean 4.01 maar hij krijgt de scherpe pieptoon niet echt weggewerkt, spijtig genoeg zat deze ook op de cassette zelf :(

Iemand enig idee, misschien al zelfde meegemaakt die kan helpen of een programma aanraden?

Alvast bedankt.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:47

Blauw

De Schreeuw

Cool Edit 2000 heeft heel veel functies voor het verwijderen van noise. Mischien is dat het proberen waard?

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Audacity heeft een functie waar je een deel van de opname kan selecteren waar alleen maar ruis/clicks/piepjes zitten en geen muziek. Dat ziet hij dan als ongewenst door het hele nummer.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat er eigenlijk geen stukje is waar het enkel piep is, soms is het er lichtjes en soms wat harder, maar nooit zonder muziek :(

Ik neem aan dat het dan niet gaat werken met audacity?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Probeer het gewoon eens, zou ik zeggen. Met een 'undo' functie erbij is een probeersel toch snel gedaan. Anders kan je het met Cooledit eens proberen. Daarmee heb ik laatst nog een enorme bak ruis uit filmgeluid gehaald.