[W2003 Server] Microsoft backup problemen

Pagina: 1
Acties:

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 10:39
Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor de moeite die je doet met het lezen van mijn vraag ;)

Ik heb een week geleden mijn windows NT 4.0 server geupgrade naar windows 2003 server. Alles werkt, behalve........

Op de NT had ik Microsoft Backup die elke nacht gewoon een complete backup maakte op de tape die in de dds streamer zat.
Geen gezeur welke tape en hij overschreeft alles als er data op stond.
Dit had ik gewoon via de command line gedaan en met at in de scheduler gezet.

Nu heb ik 2003. Hoeft dus niet meer met at in de scheduler te stoppen omdat 2003 backup al een scheduler heeft.

Heb een job aangemaakt volledige backup met overschijven van de media.

Nu heeft hij dus elke nacht al een fout dat hij de media niet kan mounten.

Hij vraagt om tapejes die er niet in zitten.
Zo te zien ligt het aan de removable storage manager ofzo maar kan er met google geen duidelijk howto-tje van vinden.

Weet iemand hoe ik win 2003 met MSbackup gewoon alles kan laten backup-en op de tape die op dat moment in de streamer zit. Ongeacht of het de goede is ?
Moet ik daar wat voor uit zetten.

Alvast bedankt voor jullie moeite !!!!

Marco

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zijn de drivers van de DDS streamer wel geschikt voor Win2003? Het klinkt als of Win2003 de streamer verkeerd initialiseert.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• m-ruiter227
Hallo XceeD, de drivers voor W2003 zijn ok
Het is gewoon de DDS3 driver van microsoft.
Deze wordt ook door de leverancier aangeraden.

Hij leest ook de namen die de tapes hebben wel. Dus van oude backups.
Alleen bij het maken van nieuwe backups blijft hij dus specifiek naar een tape met de naam xxx of yyy vragen en overschrijft niet de tape die in de tape streamer zit op dat moment

• Han
  • Niet online

Han

Heb je misschien de exacte foutmelding die Win2003 geeft? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 20:02

Eboman

Ondertitel

Ha volgens mij heb ik dit probleem ook gehad in windows 2000, volgens mij moet je het volgende artikel hebben : http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;300439

het gaat dan om de /um switch. Let op deze moet je toevoegen bij tasks (scheduler). Mocht je backup schedule aanpassen controleer dan opnieuw je commando want bij 2000 was die um switch dan weer weg..

en anders heb je hier misschien nog wat aan : http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;239892

edit: ik zie dat je nog nieuw bent hier lees even de faq door, bedankjes en dergelijken hebben ze liever niet hier

[ Voor 12% gewijzigd door Eboman op 20-08-2003 10:05 ]

Signature

• m-ruiter227
Backup Status
The requested media failed to mount. The operation was aborted.

----------------------

Dit is wat er in alle job reports staat.

• Eboman

Eboman

Ondertitel

yep dan moet je inderdaad die /um switch hebben die pakt elke backup media die beschikbaar is, dus ook als hij de tape niet kent..

edit:hmm zie net op de url hieronder dat die /um er niet meer is ?? Je kunt het natuurlijk proberen. Ik vind het altijd maar een tricky bezigheid die backups via ntbackup. Liever een veritas ofzo..

[ Voor 46% gewijzigd door Eboman op 20-08-2003 10:13 ]

Signature

• Han
  • Niet online

Han

Is het misschien de volgende foutmelding:
Mount Waiting: the library is unable to load the media at this time because the drive is in use. Media name: "tape_label_name"

Pending Operators Request: Place Media "tape_label_name" into drive or library unit.
Zie ook: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;813544

Ook handig: HOW TO: Use Command Line Parameters with the Ntbackup Command in Windows Server 2003

• m-ruiter227
Eboman,

Kan ik dit ook bij de grafische versie ergens aanzetten ??
Heb nu namelijk deze job via de grafische schil aangemaakt.

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Wat je moet doen is naar de windows scheduler gaan (meestal c:\winnt\tasks) en daar de eigenschappen opvragen van je huidige job (ntbackup maakt er gewoon een soort batch bestand van) bij die eigenschappen zul je een regel zien welke uitgevoerd moet worden met daarin ntbackup, zet er gewoon /um achter en probeer het is.

Signature

• m-ruiter227
Eboman,

Antwoord op de vraag heb ik gevonden. Zal hem even posten voor als iemand anders ook nog met zijn zoekactie op deze thread komt.

Bij de job manager kan je properties van de job doen en dan zie je het command line comando staan. Daar kan je dus gewoon de /um switch bij gebruiken.

Zal hem vannacht testen en verslag uitbrengen.

Ook XceeD bedankt, het was trouwens niet de bug die jij zonet melde. Mijn backup job start niets een. De bug die jij melde was zover ik kon zien tijdens de backup.

• m-ruiter227
Chips, de /um werkt inderdaad niet meer........ :-(

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Dan heeft het misschien te maken met de media pools, lees even bovenstaande artikelen daarover..

Signature

Verwijderd

er is wat gewijzigd mbt de backup in win2k3 (dataformat is gewijzigd) misschien gewoon ff een nieuwe lege tape proberen...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 16:49

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik kan me enkele artikelen herinneren op de tweakers-site waarin vermeld stond dat de backup versie van 2003 niet backwards compatibel is met die van Windows 2000.

Heb je al eens getest met scratch/nieuwe tapes?? Zoals ik het topic lees, test je met tapes die eerder succesvol door de 2000 versie van NT backup gemaakt zijn... Misschien dat dit het probleem is...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1