ingewikkeld ftp probleem

Pagina: 1
Acties:

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 22:40

tim-w

TiPisch...

Topicstarter
ik moet van een FTP server bestanden downloaden, en meteen ook verwijderen.
echter, er worden automatisch telkens bestanden toegevoegd aan die server, en ik moet dus voorkomen die te verwijderen zonder ze te downloaden.

Als ik nu een MGET en daarna een MDEL doe, loop ik het risico dat er net tussendoor bestanden geplaatst worden die dan --zonder gedownload te zijn-- gedelete worden.

Is er een programmatje voor dat dat wel kan (en dan ook nog automatisch of op batch-commando?)
of moet ik gewoon een ander ftp-commando gebruiken?
(het liefste heb ik het batch-commando hiervoor)

But Seriously...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je het automatisch gaat doen lijkt het me het handigst om misschien niet met mget te werken en zeker niet met mdel. De del actie kun je het beste af laten hangen van de bestanden die je hebt gedownload. Doe bijvoorbeeld eerst een ls, en al de bestanden in dat lijstje 1 voor 1 get-en en del-en. Hiervoor zul je waarschijnlijk wel iets ndig hebben dat iets geavanceerder is dan een batch bestandje.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Topicstarter
daar was ik ook al bang voor.
Nu weet ik dat WS-FTP de mogelijkheid heeft om te 'synchroniseren',
en als ik dat 2x over doe dan is het mogelijk om de remote files te deleten,
echter is dat programma niet gratis... iemand een goed alternatief?

But Seriously...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Dit soort dingen zou je vrij eenvoudig met een scripting taal als PHP kunnen controleren. Het veiligste is het om een lijst te maken van gedownloade bestanden en die te deleten. Hoe zit het met het overschrijven van bestanden als de bestandsnaam op de server al bestaat, kan er dan niemand een bestand overheen schrijven? Je zou ook nog de bestandsgrootte kunnen vergelijken zodat je zeker weet dat je het bestand volledig gedownload hebt.

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Topicstarter
Overschrijven is geen probleem, alle bestanden (lees: bestandsnamen) zijn zonder twijfel uniek.
Verdere problemen mbt downloaden heb ik nu niet, en verwacht ik ook niet in de toekomst.
Ik weet dat het met PHP kan, maar wil het liever niet met PHP doen, om de simpele reden dat niemand anders het dan snapt hier...

But Seriously...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien de bestanden uniek zijn: Op een gegeven moment begin je met je FTP-script. Allereerst laat je hem de map opvragen, dat gooi je in een textbestand. Moet onder een command-prompt mogelijk zijn onder windows volgens mij, maar ik kan er langs zitten.
Het textbestand gebruik je vervolgens met Mget en Mdel.....dan weet je ook zeker dat alleen die bestanden weg zijn die voor aanvang van je script aanwezig waren. En vervolgens mik je het bestandje weg, overschijf je het, of schrijf je het als log oid weg.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Ik weet dat het met PHP kan, maar wil het liever niet met PHP doen, om de simpele reden dat niemand anders het dan snapt hier...
De gebruiker hoeven er toch niets mee te doen? Het draait toch als een geplande taak o.i.d.?

• tim-w

tim-w

TiPisch...

Topicstarter
djluc schreef op 20 augustus 2003 @ 11:57:
[...]
De gebruiker hoeven er toch niets mee te doen? Het draait toch als een geplande taak o.i.d.?
"Niemand" bedoel ik eigenlijk de andere systeembeheerders hier mee... ;)

But Seriously...

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
flashfxp kan dat wel als het goed is :)

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
'ingewikkelde' ftp-acties kun je het beste laten uitvoeren door FTP Performer van Transsoft. Dit is een simpel scriptingtooltje waarmee je het gewenste resultaat kunt behalen. Het leuke van dit progje is dat je van het FTP-Scriptje een standalone .exe kunt maken en dus kun je hem in je taakplanner zetten of uitvoeren op plaatsen waar je niet de beschikking hebt over Performer.

Check http://www.transsoft.com
Pagina: 1