Toon posts:

[ISB2LAN] Router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds gisteren een Nexland ISB2LAN router goedkoop op de kop kunnen tikken. Het is volgens mij het allereerste model met 1 uitgang naar LAN.
Nu vind ik daar nergens manuel of quick-start documenten van. Kan iemand mij deze bezorgen want ik krijg het maar niet werkende.

Heb thuis TELENET (België), is een kabelmodem dus.
Iedereen met hulp gelieve te posten aub.

Greetz
JJBINKS

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

een handleiding kon ik niet zo snel vinden.

maar wat moet je weten??
telenet werkt met dhcp.
je moet dus de router op dhcp zetten en het werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 20-08-2003 09:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, maar kijk we hebben gisteren even alle stroom afgesloten van zowel router als van hub als van modem. Normaal kent telenet dan nieuwe nummer toe aan modem (IP-nr). Maar nu weet ik niet op de ISB-router deze automatische aanneemt want wat was het probleem gisteren ineens, de werkstations kregen geen goed IP nr meer van de ISB-router. Ze kregen allemaal dezelfde nr (de nr die je krijgt als de modem nog geen correct ip adres van telenet heeft gekregen)

Dus weet niet goed wat denken of doen. Kan ik gewoon de modem even opzij laten liggen, enkel het netwerk proberen te maken (3 pc's). Dus pc's naar hub en van hub naar ISB-router. Krijgen de pc's normaal dan door de DHCP van de router een juist IP nr?

Greetz
JJBINKS

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

de pc's krijgen een nummer van je router.
dus als de pc's een verkeerd nummer krijgen, dan ligt dat aan je router en niet aan je modem.

zelfs als je het modem niet zou hebben aangesloten op de router.
dan nog moet de router een goed nummer aan de pc's uitdelen.

het kan zijn dat de dhcp van je router staat uitgeschakeld of niet goed werkt.
dat kan je eenvoudig omzeilen door de pc's een vast ip adres te geven.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 20-08-2003 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok als ik ze dus een vast IP geef in de range van de router moet er normaal terug een netwerkje zijn. Daarna plug ik gewoon de kabelmodem in de ISB-router en dan zou het moeten werken als de NAT enabled staat?

Greetz
JJBINKS