Als ik mijn digitale foto's in paint shop bewerk zodat de rode ogen weg zijn en ik laat ze afdrukken dan zijn de foto's veel donkerder dan de originele foto's. Heeft iemand een idee wat ik dan niet goed doe, want ik laad de foto's in gebruik het rode ogen filter en sla de foto weer op. Alvast bedankt voor enige reactie
uhm wat heb je al geprobeerd en wat heb je al uitgezocht ? Iets meer info zou geen kwaad kunnen denk ik
Lijkt me logisch die filter past niet alleen die 2 kleine puntjes op de foto aan maar ook de hele foto zelf... Ga handmatig aan de slag of probeer een ander paket?
57696520646974206c65657374206973206e657264
of selecteer eerst alleen de pupillen en doe dan pas het filter
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Natuurlijk heb ik eerst de pupillen geselecteerd en dan het filter gebruikt.
Vogens de man in de fotowinkel had het iets te maken met een bestandje dat door de camera mee weggeschreven wordt maar hij wist ook niet precies hoe het zit. Het was maar warrg wat hij zei.
Vogens de man in de fotowinkel had het iets te maken met een bestandje dat door de camera mee weggeschreven wordt maar hij wist ook niet precies hoe het zit. Het was maar warrg wat hij zei.
de originele foto's waar je over praat zijn neem ik aan ook afdrukken? of bedoel je de originele foto's zoals je ze op het scherm ziet?
Br(36) Ba(56)
Nee inderdaad de afdrukken bij dezelfde zaak maar nog geen rode ogen weggehaald.Eerst ben ik met het CF kaartje rechtstreeks uit het toestel naar de fotozaak gegaan. Later heb ik de foto's opgeslagen op mijn PC en met Paint shop de rode ogen verwijderd de foto's weer opgeslagen op CF kaart(was niet dezelfde kaart) en foto's bijbesteld, alleen de foto's die bewerkt waren zijn ineens een stuk donkerder.Hoe moet ik ze nou bewerken in paint shop zodat ze er weer goed uitzien want op het scherm zien ze er wel goed uit???
Veel digitale camera's gebruiken een eigen kleurprofiel, dat wordt opgeslagen in een zogenaamd .ICM bestand. Daar worden aanpassing qua helderheid enzo in opgeslagen en dat bestand wordt dan samengevoegd in je afbeelding.Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 16:25:
Natuurlijk heb ik eerst de pupillen geselecteerd en dan het filter gebruikt.
Als je de foto daarna echter bewerkt met een pakket dat deze kleurprofielen daarna niet meer mee opslaat heb je kans dat de foto er anders uit gaat zien.
Je moet daarom een pakket gebruiken dat dit wel kan. Voor zover ik weet kan in ieder geval Photoshop dat. Soms is het ook een optie die je tijdens het opslaan van een bestand kunt kiezen, zoals of het huidige kleurprofiel moet worden gebruikt of een alternatief, door het pakket zelf gekozen bijvoorbeeld.
Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)
Bedankt voor de oplossing, ik heb het nu met Photoshop gedaan en opnieuw af laten drukken. Als je ze opslaat in Photoshop met de maximale resolutie dan gaat het goed.--MeAngry-- schreef op 21 August 2003 @ 18:20:
[...]
Veel digitale camera's gebruiken een eigen kleurprofiel, dat wordt opgeslagen in een zogenaamd .ICM bestand. Daar worden aanpassing qua helderheid enzo in opgeslagen en dat bestand wordt dan samengevoegd in je afbeelding.
Als je de foto daarna echter bewerkt met een pakket dat deze kleurprofielen daarna niet meer mee opslaat heb je kans dat de foto er anders uit gaat zien.
Je moet daarom een pakket gebruiken dat dit wel kan. Voor zover ik weet kan in ieder geval Photoshop dat. Soms is het ook een optie die je tijdens het opslaan van een bestand kunt kiezen, zoals of het huidige kleurprofiel moet worden gebruikt of een alternatief, door het pakket zelf gekozen bijvoorbeeld.
Verwijderd
Vergeet niet dat JPEG een vergeetachtig formaat is, na elke bewerking verliest het bestand gegevens van het plaatje. Beter is te werken met bijvoorbeeld TIF.
Helderheid kun je snel en eenvoudig aanpassen via "colors" - "histogram functions"- "histogram adjustment" . ga wat pielen met de horizontale slides en er gaat een wereld voor je open. Ideaal voor te donkere foto's.
Helderheid kun je snel en eenvoudig aanpassen via "colors" - "histogram functions"- "histogram adjustment" . ga wat pielen met de horizontale slides en er gaat een wereld voor je open. Ideaal voor te donkere foto's.
Pagina: 1