[DivX] Lijntjes in AVI, nog iets aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik refereer even naar deze post: [rml][ DiVX] Lijntjes in een rip, niet in het origineel[/rml]

Alhoewel het bij mij meer 'fijnere' lijntjes zijn, zoals men voor die foto ook verwachtte in die post.

Nu dit is dus een DivX die ik ook maar heb 'verkregen', en nu ziet dat er niet uit.
Ik dacht het zit hem bij DivX4/5 encoding.

Valt hier iets aan te doen? Filter in een player? (Heb WMP geprobeert en BSplayer).

Voorbeelden van andere filmpjes met dit effect ter illustratie:
"City of Angels.avi"
en een ietwat kleinere:
"Simply Red - Sunrise.mpg"

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

dat is interlacing.. daar zijn wel filters voor maar volgens mij krijg je dat er nooit helemaal uit...

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CAP-Team schreef op 20 August 2003 @ 02:37:
dat is interlacing.. daar zijn wel filters voor maar volgens mij krijg je dat er nooit helemaal uit...
Openen met een editor en iets proberen??? Of is dat nutteloos?

Ik heb er de apparatuur niet voor, anders Divx'te ik die film zelf wel even voor m'n kijkgenot. (Das toch legaal ?!?!)
Maar mocht er iemand anders wel het materiaal/software/hardware bezitten, laat maar van je horen :)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

gewoon de-interlacen en het zal verdwijnen. Guide vind je op www.doom9.net, en het programma hiervoor is Virtual dub (mod).

Suc6

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Als je aan het origineel kan komen staat in deze guide alles uitgelegt over de filters, opties en stuff van DiVX.
http://www.divx-digest.com/articles/DivX5Pro_dut.html

De-interlacen betekend reencoden. Probeer de bitrate gelijk te houden en kan je gelijk de audio even naar VBR omzetten ipv CBR (met rips die niet zo prof zijn, dus interlace vertonen zit vaak CBR MP3).

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

wat wil je nou met je vraag :?

lof dat je de search gebruikt hoor, maar heb je dat topic wat je gevonden hebt ook wel gelezen? jouw probleem is zogoed als hetzelfde, en de antwoorden in dit topic zullen dus ook niet veel anders zijn... je moet een divx hebben waarbij bij het encoden deinterlace gebruikt is. als je nu achteraf een divx krijgt die verkeerd geencode is, dan is dat jammer maar helaas... aan die divx is verder niks te sleutelen/verbeteren zo gauw... gewoon een andere divx bemachtigen als je zelf de source niet hebt is de enige oplossing...

maar dat kon je uit dat andere topic eigenlijk ook opmaken... :)
Pagina: 1