Toon posts:

[W2K] IEXPLORE.EXE veroorzaakt hoge utilisation *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Internet explorer draait superlangzaam op onze nieuwe server. Zelfs zo langzaam dat ik de server moet resetten nadat ik internet explorer geopend heb gehad. (doe ik dit niet dan blijft het hele netwerk traag en kunnen gebruiker de server niet meer of nog maar amper benaderen.

Ik heb net windoOp de machine staat 2000 server geinstalleerd (het is een compaq proliant 350 (2,4Ghz)
Ik gebruik gewoon de kale versie van Win 2000 (geen ISA/exchange server ect) Op de machine zijn alle patches/hotfixes van Windows update gedraaid, en de machine is ingesteld als DHCP server. Naast McAfee, antivirus en diverse tools van compaq (insight manager ect.) daait alleen mail essentials 8.0 en IIS.

Al met al een vrij kale machine, die toch wel erg traag draait. Als ik onder taakbeheer-> processen kijk blijkt dat zowel de processor als het geheugen niks te doen hebben ( 2 to 10% utilisation)
Maar als ik onder Prestaties kijk word aangegeven dat de processor constant tussen de 90 en 100% belast wordt!

Weet iemand hoe ik erachter kan komen welk proces zoveel van mijn processor vraagt (behalve onder taakbeheer want die geeft niks aan) of wat hier aan de hand kan zijn?
Ik heb nl. geen idee waar ik dit moet gaan zoeken..

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

probeer anders via de prestatiemonitor te kijken wel proces dwarsligt.

Norton Systemworks 2003 heeft overigens ook een handige system service viewer.

[ Voor 37% gewijzigd door Fairy op 20-08-2003 01:19 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS + titel edit

Verder 2 kleine tipjes:

Server != Advanced (lees: niet elk probleem op/met een server is per definitie PNS)
Internet Explorer daari je eigenlijk ook niet op een server (al zou het uiteraard niet de problemen mogfen veroorzaken).

Tijd voor een nieuwe sig..

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
heb ik ook op een 2000 server. Soms hangt er een ie, als ik er meedere open heb. Sluit ik alles, blijft hij op de achtergrond door draaien. Moet ik met de taskmanager handmatig afsluiten, wil ie alles vrijgeven. De ie die hangt, belast de cpu voor 100%. Aangezien ik alles al geupdate, wacht ik op sp2. Mischien verhelp dat. In de tussen tijd, niet meer interneten op de server

"Is your mother proud of you ?"

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

spider schreef op 20 augustus 2003 @ 11:45:
heb ik ook op een 2000 server. Soms hangt er een ie, als ik er meedere open heb. Sluit ik alles, blijft hij op de achtergrond door draaien. Moet ik met de taskmanager handmatig afsluiten, wil ie alles vrijgeven. De ie die hangt, belast de cpu voor 100%. Aangezien ik alles al geupdate, wacht ik op sp2. Mischien verhelp dat. In de tussen tijd, niet meer interneten op de server
Ahum!

Als we over windows 2000 spreken...is SP 4 niet onderhand uit?

Als we over win2003 spreken...tja.....

There is no place like ::1

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vreemd dat het proces niet opduikt (daarom past het wel in WOS).

Maar heb je het alleen bij IE of ook bij andere progs? Je kunt ipv mnet de betaalde Norton systemworks ook kijken of je meer kan ontdekken met bijv. de tools van www.sysinternals.com

Als alleen IE: check op spyware etc (zie de SA FAQ), trouwens een hele goede reden om buiten www.microsoft.com niet IE te gebruiken op een server ;)

En ik mag hopen dat spider in de war is met WinXP.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ik heb het met winXP ook. Alle updates enz zijn geinstalleerd.
Maar ik heb het gelukkig niet zo vaak.
Meestal als ik echt VEEL IE raampjes heb geopend die stuk voor stuk ook nog veel geheugen vreten (plaatjes enz). en ze dan afsluit.
dan heb ik allle IE raampjes afgesloten en dan zie ik nog steeds IEXPLORE.EXE ertussen staan met ong. 50MB ram en 90-98 utilisation.

gewoon process beeindigen doet zn werk goed bij mij
Pagina: 1