Toon posts:

[winME] me bagger???

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik hoor zo hier en daar dat windows ME bagger is. alleen waarom het so bagger is weet ik ook niet.
ik zelf werk al 2 jaar op millenium en het gaat echt harstikke goed met dat ding.
specs?
AMD-K6 375 Mhz proc.
192 MB ram
10 gig harddisk.

wat is er dan so bagger aan ME vraag ik me af :?.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ME is een tussen product geweest tussen windows 98 en windows 2000/xp in. Een soort van ik-ben-eigenlijk-geen-wal-en-geen-sloot product zeg maar. Dat is de reden dat het zo slecht verkoopt.

Windows ME is nog steeds niet helemaal 32 bit en XP en 2K zijn dat wel, wat dus een stuk stabieler werkt, vind ik zelf (ik heb ook ME gedraait :X ;) )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je je pc wel eens 2 dagen lang achter elkaar aan laten staan?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 13:40
ik persoonlijk heb er ook nooit veel problemen mee gehad... zeker niet meer als met 98, minder zelfs, in mijn persoonlijke ervaring.

Edit:
het gaf natuurlijk wel een hoop meer problemen als XP.... maar da's logisch :-)

[ Voor 26% gewijzigd door El Psycho op 20-08-2003 01:13 ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 19:41

Garrett

Watercooler

ME staat voor Meer Ellende... lol

Maar sinds ik XP geprobeerd heb wil ik niks anders meer... XP ownz echt (vind ik)

Nooit vastlopers... tenzij ik te ver OC :+ maar dat hoort erbij ;)

I love watercooling

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

kan je ook vinden met de search :)

Winme is imho vooral bagger omdat het een product is met weinig vernieuwends, leuke marketinggrap.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Een voorbeeld is dat het sneller vervuild. Het wordt sneller trager dan 98 (of XP) in mijn ogen.
Er zijn een aantal problemen met het eruit slopen van real-mode DOS ondersteuning, hoewel je die in XP ook niet meer hebt.

De installatie is bijna twee keer zo groot als de installatie van 98, terwijl het eigenlijk hetzelfde kan.

Als het werkt, dan werkt het. Je kunt jezelf dan in je handjes knijpen dat het (fatsoenlijk) werkt, maar op veel PC's geeft het alleen maar ellende.

You can't have everything. Where would you put it?

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:38

Deem

Ontcijfer mij!

Er zit een geheugenlek in ME die MS nooit heeft weten op te lossen, vandaar.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

voor mij was ME een leuke tussenstap tussen 98 en XP anders... ik heb een tijdje gehad dat ik nog wat probs had met XP en dat ik nog een bij ME ben gebleven, hij was instabieler, maar daar had ik toch niet zo erg last van

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 20 August 2003 @ 01:11:
Heb je je pc wel eens 2 dagen lang achter elkaar aan laten staan?
is een week ook goed?
en lopen als een zonnetje.

ik heb hier momteel 3 ossen staan: w98, wme en wxp. nou vind ik dat van deze 3 xp wel het beste is uiteraard... maar ik heb het minste problemen met me. want ook xp loopt traag als je 20 gig aan progies/games er op hebt staan en er zijn veel dingen die weer niet werken op xp en op me weer wel.

waar ik het meeste last van heb is w98... daar word je helemaal schijt van.

kan je zeggen dat het een marketing stunt is... zal best. maar het blijft toch dat mijn me blijft draaien als een tierelier. misschien komt dat ook wel omdat ik hem ook wel is opfrist met een format.

zit het dan niet in de beveiliging van me dan?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als ik er een tijdje mee zit te werken, dan loopt het geheugen vol en krijg ik het niet meer terug.

Dan zie je de Systeembronnen tot 10% terugvallen en mis je bijv. bij ICQ ineens een paar knopjes.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

jah ik in eind 2000 :+
nieuwe sys en denk laat ik er maar winME op zetten ipv 98se
@ 2e reboot van winME setyp een bluescreen bla bla fout bla bla ... okejjj dan :Y)
win98 toch maar weer :+ (hast)geen bluescreentjes meer =]
voor de rest ben ik van winME afgebleven :) *D

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:25

bloasfist

Slot-A Crew

WinME is gewoon win98se volgestouwd met allerlei shit dat een win9x product eigelijk helemaal niet aankan...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

WinME is een windows die op dos is gebaseerd (dat is nog steeds een beetje het onderliggende gebeurden) maar waar ze de dosomgeving zoveel mogelijk hebben uitgesloopt. Persoonlijk kan ik daar niet mee werken. Ik wil gewoon een commandprompt als ik met een 9x kernel werk waar ik dos commandos mee kan uitvoeren. Niet het gezeik dat SYS ineens niet meer herkend wordt als een commando :(
Daarnaast was het zo dat winME een restore directory had, leuk en aardig, alleen werd dat kreng redelijk groot (al gauw 300MB na 1 dag. en dat is niet leuk als je maar een 1600MB disk hebt).

Verder draaide het vaak instabiel, het slurpte geheugen, powermanagment was gewoon brakkig. Het was zo gemaakt dat niet alle programmas die compatible waren met de 9x kernel ook gewoon op ME werkte.

Me zit barstensvol wizards die het systeem er niet stabieler op maken (wat bij 98 niet zo was).
En ME had vaak de spontane neiging gewoon vast te lopen (waarschijnlijk kwam dat door het geheugen slurpen). Met 128MB kon ik destijds winME amper draaien op een celeron 466, het liep gewoon totaal niet, terwijl 98 lekker soepel en uberstabiel draaide.

Verder is het zo dat ME vaak Bsods gaf hier, terwijl ik daar bij 98 nooit erg veel last van had. En het was ook nog eens zo dat de standaard drivers die ME aan boord had niet fatsoenlijk werkte. Mijn microsoft muis werd op USB niet herkend en het installeren van de driver werkte geeneens :X. Verder waren de drivers die het systeem dus aan boord had ook niet geweldig. Leuk en aardig dat mijn TNT2 en SBlive ineens herkend waren, maar werken ho maar.

Ik kan zo nog wel even doorgaan met de troubles van ME. Heb een hele tijd gewerkt op de helpdesk van een grote OEM ten tijde van de windows ME launch. Ik heb teveel bagger gezien gewoon :P

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zat redenen ondertussen genoemd, maar ik ken ook mensen die geen problemen met ME hebben. Dus als ME lekker draait voor jou, lekker laten doen :)

Op slot omdat het een opsomtopic gaat worden, iets dat verder niet echt nuttig is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.