WinME is een windows die op dos is gebaseerd (dat is nog steeds een beetje het onderliggende gebeurden) maar waar ze de dosomgeving zoveel mogelijk hebben uitgesloopt. Persoonlijk kan ik daar niet mee werken. Ik wil gewoon een commandprompt als ik met een 9x kernel werk waar ik dos commandos mee kan uitvoeren. Niet het gezeik dat SYS ineens niet meer herkend wordt als een commando

Daarnaast was het zo dat winME een restore directory had, leuk en aardig, alleen werd dat kreng redelijk groot (al gauw 300MB na 1 dag. en dat is niet leuk als je maar een 1600MB disk hebt).
Verder draaide het vaak instabiel, het slurpte geheugen, powermanagment was gewoon brakkig. Het was zo gemaakt dat niet alle programmas die compatible waren met de 9x kernel ook gewoon op ME werkte.
Me zit barstensvol wizards die het systeem er niet stabieler op maken (wat bij 98 niet zo was).
En ME had vaak de spontane neiging gewoon vast te lopen (waarschijnlijk kwam dat door het geheugen slurpen). Met 128MB kon ik destijds winME amper draaien op een celeron 466, het liep gewoon totaal niet, terwijl 98 lekker soepel en uberstabiel draaide.
Verder is het zo dat ME vaak Bsods gaf hier, terwijl ik daar bij 98 nooit erg veel last van had. En het was ook nog eens zo dat de standaard drivers die ME aan boord had niet fatsoenlijk werkte. Mijn microsoft muis werd op USB niet herkend en het installeren van de driver werkte geeneens

. Verder waren de drivers die het systeem dus aan boord had ook niet geweldig. Leuk en aardig dat mijn TNT2 en SBlive ineens herkend waren, maar werken ho maar.
Ik kan zo nog wel even doorgaan met de troubles van ME. Heb een hele tijd gewerkt op de helpdesk van een grote OEM ten tijde van de windows ME launch. Ik heb teveel bagger gezien gewoon