E-tech router kan te weinig poorten openen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Goed, ik heb gesearched, poortmappingsverhaal doorgelezen etc.. :) Heb de RTFM procedure doorlopen.

Maar ik ben er nog niet uit.

Situatie:
Een E-tech 4-port ADSL Router, met daaraan o.a. mijn computer, naast 5 anderen.

Op dit systeem wil ik een server gaan draaien die een ontiegelijke zoot poorten nodig heeft, 24 om precies te zijn. Maar mijn router staat maar een maximum toe van 20 die ik kan forwarden.. Van die 24 is meer dan de helft een poort die zowel op UDP als TCP geopend moet worden.

Ik heb nu 9 slots al in gebruik, van de 20 - gaat perfect en dat is geconfigureerd via 'Virtual Server'. Deze moeten eigenlijk overblijven.

Screenshot van de router (excuses voor het overhoop halen van de layout):
Afbeeldingslocatie: http://sanderik.hostingworx.net/sander/router.gif

Ik zou dus graag nog meer poorten door mappen, maar dat past niet allemaal.. Hoe los ik dit op, als het al op te lossen valt? Alle poorten mogen in principe doorgerout worden naar mijn PC, de rest van de PC's heeft dat toch niet nodig. :)

Software misschien, zoals WinRoute, of geeft dat conflicten met de hardwarematige router? Wil dat met WinRoute in dit geval voordat ik iets daarmee ga proberen?

Of is de enige oplossing een nieuwe router die meer poorten kan openen..?

[ Voor 15% gewijzigd door SanderTje! op 20-08-2003 01:14 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Meerdere mogelijkheden:

1. Je modem als bridge configureren en een servertje met 2 netwerkkaarten/winroute het laten delen.
2. Andere router scoren
3. Gooi je server in een DMZ. Staan meteen alle poorten doorgemapped.

Bij optie 3 moet je wel opletten dat je bak goed up-to-date/dichtgespijkerd is, hij hangt "virtueel" direct op het inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een E-tech router. Het VPN model. Hierop kan ik maar 10 x poorten forwarden. Maar ik kan wel 10x een poortrange (bv 2023-2072) forwarden. Misschien dat dit bij jou ook kan. Dit moet je in je handleiding nakijken.
Anders is het misschien mogelijk om de software van je router te updaten met de nieuwste versie van E-tech. Wie weet dat hierdoor nog wat extra mogelijkheden te voorschijn komen. En baat het niet, schaden doet het zeker niet.
Anders kun je een DMZ maken voor de server. Dan draai je gewoon op de server een softwarematige firewall die alle gewenste poorten open heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
DMZ zegt mij niet direct iets.. :) En het liefst wil ik het zonder overige hardware oplossen.

Debilio; kun jij een screenshot maken van je poortmapopties?

En anders bel ik morgen E-tech, dat er alsnog wel opties zijn via de router (nieuwe firmware). De handleiding beslaat slechts 2 pagina's - de setup.. And that's it. Dus daar kom ik ook niet ver mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander_ schreef op 20 augustus 2003 @ 01:29:
DMZ zegt mij niet direct iets.. :) En het liefst wil ik het zonder overige hardware oplossen.
DMZ=DeMilitarized Zone. De pc met dit ip adres hangt zonder bescherming v/d firewall v/d router aan het net. Eigenlijk vergelijkbaar met de pc direct inpluggen in je modem. De rest van het netwerk is wel beschermd.
Debilio; kun jij een screenshot maken van je poortmapopties?
Afbeeldingslocatie: http://www.rmmusic.nl/form/images/vserv.jpg
En anders bel ik morgen E-tech, dat er alsnog wel opties zijn via de router (nieuwe firmware). De handleiding beslaat slechts 2 pagina's - de setup.. And that's it. Dus daar kom ik ook niet ver mee.
Dit geldt voor mijn router. Het is niet gezegd dat dat dus ook voor de jouwe geldt. Ik heb een nl wat uitgebreidere waarmee je ook makkelijker VPN's mee op kan zetten. Ik heb ook een andere configuratie schermen (kleur, menu ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ok, ik ben er alweer uit :) Althans.. volgens de helpdesk..

Mij lijkt het onlogisch, maar ik kan ranges instellen. Public = van en Private = tot. Als dat werkt, ben ik klaar :7 Mocht dat niet werken, dan moest ik de DMZ opengooien met een stealth IP.. :)

Kan het nu nog niet testen.. komt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

welke e-tech heb je? toevallig die blauwe (ziet er wel naar uit) annex a?
dan heb ik een firmware voor je die het voor je oplost :)
dan kan je ten eerste meer poorten openzetten+je krijgt extra range poorten toevoeg ding onder de public/private die je nu alleen heb staan :)
die site is niet te krijgen van hun site anymore,dus mail me ff en ik zal je de firmware vanavond toesturen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
mrsar schreef op 20 August 2003 @ 15:56:
welke e-tech heb je? toevallig die blauwe (ziet er wel naar uit) annex a?
dan heb ik een firmware voor je die het voor je oplost :)
dan kan je ten eerste meer poorten openzetten+je krijgt extra range poorten toevoeg ding onder de public/private die je nu alleen heb staan :)
die site is niet te krijgen van hun site anymore,dus mail me ff en ik zal je de firmware vanavond toesturen :)
Ik heb de Analoge versie, type:
E-Tech ADSL router (for analogue line, blue) v2, 4-port ADSL Router V2

Weet niet of dit de Annex A is die jij bedoelt :)

Edit: gemaild! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:58

Sa1

NIeuwe firm ware staat ook op www.e-tech.nu .. .. en je heb de v2, die v1 wordt al een jaren nie meer uitgegeven ofzo (iig al lang niet meer)..

gewoon flashen VOLGENS DE HANDLEIDING.. en alles gaat goed.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 20-08-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Waar zie jij die firmware dan :S, ik wil hem ook maar er staat:
Firmware upgrade

Normaliter heeft u geen firmware upgrade nodig.
Het aantal wijzigingen in de firmware is beperkt, daarom is een upgrade vaak niet nodig.

Het (verkeerd) uitvoeren van een firmware upgrade kan het adsl modem onbruikbaar maken. Om dit te voorkomen, is de firmware niet meer on-line beschikbaar.

Indien u toch een firmwware upgrade denkt nodig te hebben, kunt u eventueel de reden van de firmware upgrade naar ons mailen: e-tech@e-tech.nu
Dan kunnen wij kijken hoe wij u verder kunnen helpen.
heb ik geen zin in dus ik heb mrsar een emailtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

firmware is 1.3 mb,dus geef maar een schreeuw via msn,dan kan je em krijgen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1