[Wireless] Hickup in verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
'Avond :)

Sinds kort ben ik in het bezit van een WL-300g WLAN AP en een WL-100g WLAN Card, het wel bekende mycom setje dus. Opzich heb ik hier helemaal geen problemen mee het werkt fijn, transfer rate is voor wireless voldoende, bereik is goed etc.

:?Probleem

Echter om de zoveel tijd (ene keer 30sec, andere keer 2min) heeft de verbinding een "hick-up". Nu is hier opzich niks ergs aan, want alle verbindingen blijven open (irc, icq, msn). Maar als ik mijn vpn verbinding open heb staan, dan verbreekt deze. Dit is natuurlijk best wel irritant, ik heb nu namelijk gewoon nog WEP + MAC Auth + SSID block als beveiliging aan staan maar ik ben aan het testen met een ipsec verbinding hierover (jaja security freak :P).

Oorzaken uitsluiten

De wireless verbinding? Het bereik... het probleem komt zelfs voor als ik (zoals nu) maar 2 meter van mijn AP vandaan zit. Zoals je hieronder kan zien in een shotje van Netstumbler is de verbinding uitstekend.

Afbeeldingslocatie: http://www.attilla.nl/wireless_1.JPG

De ipsec verbinding ? Het kan hier niet aan liggen, aangezien hetzelfde gebeurt als ik een vpn sessie open heb naar andere systemen, waar via een ethernet verbinding geen problemen mee zijn.

W-Lan AP ? Het zou kunnen dat het hier aan ligt, maar ik denk eerlijk gezegt van niet. Zelf ben ik op Campzone geweest dan en hier waren ook meerdere wireless netwerken (ok, dat stoort .. daarom misschien) en hier gebeurde hetzelfde, terwijl er daar met linksys apparatuur werd gewerkt (zowel 802.11B als G).

W-Lan kaart? Tja, is goed mogelijk. Dit is namelijk de enige optie die zo overblijft. En aangezien ik van Cutebritney heb gehoord dat zijn pa ook last heeft van dit probleem en ook dezelfde apparatuur heeft. Maar het vage is dan weer wel dat zijn pa een centrino heeft en met de onboard lan gebeurt hetzelfde (ook met de Asus AP neem ik aan).

W-lan aansturing Windows: Als we alles zo gaan afstrepen, dan is dit het laatste waar we bij overblijven. Het probleem is dan, dat hier allang een patch voor was geweest. Natuurlijk zouden hier meer mensen last van hebben dan.

Ik ben zegmaar even out-of opties. 8)7

• Xandrios
  • Laatst online: 00:13
Ik heb hier hetzelfde Asus setje, maar ook een D-link kitje.
Een Asus Centrino (M3700N) en een Toshiba Tecra 8100 als laptop clients.

Om het maar even plat te zeggen: Het ligt aan de laptop.
Met de centrino laptop heb ik dit probleem dus ook. Maar niet alleen met de Asus pcmcia kaart, maar ook met de ingebouwde 802.11b Centrino kaart heeft dit. En NIET alleen op de asus AP.
Daarnaast, met de Toshiba laptop heb ik totaal geen probleem. Met de pcmcia kaart gaat het prima, maar ook met een toshiba miniPCI kaartje.
Conclusie: Het ligt aan de windows install / combinatie van drivers oid...

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Cutebritney schreef op 20 augustus 2003 @ 13:35:
Ik heb hier hetzelfde Asus setje, maar ook een D-link kitje.
Een Asus Centrino (M3700N) en een Toshiba Tecra 8100 als laptop clients.

Om het maar even plat te zeggen: Het ligt aan de laptop.
Met de centrino laptop heb ik dit probleem dus ook. Maar niet alleen met de Asus pcmcia kaart, maar ook met de ingebouwde 802.11b Centrino kaart heeft dit. En NIET alleen op de asus AP.
Daarnaast, met de Toshiba laptop heb ik totaal geen probleem. Met de pcmcia kaart gaat het prima, maar ook met een toshiba miniPCI kaartje.
Conclusie: Het ligt aan de windows install / combinatie van drivers oid...
Is dat wel zo? Ik heb zaterdag hetzelfde setje gekocht, en ben gelukkig geen N00b op netwerk niveau, maar de connectie hickups gaan continue door.
De software van Asus is ook niet echt van de beste kwaliteit. Die zou op z'n minst een verbroken verbinding uitzichzelf moeten herstellen, niet dus of meestal niet dus.
Dit is het geval op 2 verschillende, vers geinstalleerde notebooks. Het enige dat nog een beetje werkt is de native Winxp wireless config tool. Maar dan nog word je gek van het continu stuiteren van de verbinding.
Maar als je verbinding hebt is die wel gewoon goed en snel, da's het probleem niet.
Enfin, de Asus set gaat terug naar Mycom, is niet stabiel genoeg. Althans ik neem geen genoegen met een verbinding die er om de paar minuten uitvliegt.
Moet maar even doorsparen voor een Cisco set of zo. Goedkoop bliijft toch duurkoop.

• Attilla
* Attilla verkoopt dit draadje nog even een schop. :)

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 23:19

fv

-------------------> hiero

Ik gebruik ook het Asus setje (WL-100g + WL-300g) en de datarate was hier ook eerst onder de maat. Ook steeds korte datastromen zichtbaar.

De datarate fluctueerde tussen de ~60 en ~150 KByte/s bij zeer goede verbinding. Absoluut geen 54g performance :( !

Software en drivers gewisselt, maar gaf geen succes, totdat ik de PCMCIA card van slot verwisselde in mijn Asus L3500Tp; dit was de juiste oplossing :) .

Nu haal ik ~11.5 MBit/s bij een signaalsterkte van ~40% en dit klopt dus wel....

PS: Je zou verwachten dat beide PCMCIA sloten het zelfde zijn, blijkbaar dus niet.

[ Voor 14% gewijzigd door fv op 06-09-2003 00:00 ]

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Attilla
fv,

Ik vraag me af wat dit met het probleem te maken heeft wat ik beschreven heb?
Bij jou gaat het over preformance, niet over hick-ups in de verbinding.

Maar helaas heb ik ook geen ander pcmcia slot om het te testen, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hier de oorzaak van mijn probleem zit.

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 23:19

fv

-------------------> hiero

Airwolf,

Ik ging ervan uit dat je met die 'hick-up' een drastisch performanceverlies bedoelde en dat was dus niet zo. Je verliest dus daadwerkelijk de verbinding en dat is vreemd. Bij mij verloor ik niet de verbinding maar deze liep wel steeds (bijna) periodiek terug naar 0.

Zoals Cutebritney beschreef zou de invloed van de pcmcia poort wel belangrijk kunnen zijn. Jij hebt dus maar 1 pcmcia sleuf en kan dus niet switchen, dat is jammer.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Ik kan nog herinneren op mijn Apple dat ik dat had met Airport Software 3.0 en niet meer met 3.1. Misschien moet je onder Windows de nieuwste firmware/drivers installeren en de laatste Windows Update draaien. Dat zal het hem waarschijnlijk doen.

Anders je firmware van je Access Point updaten :)

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10-2024

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Ik heb precies hetzelfde probleem!! iemand inmiddels al een oplossing? Bij pa en ma werkt alles oke. alleen een andere ap/router die van dell zelf.. bij mij werkt het niet elke 3 tot 5 minuten keilt ie 'm eruit... kan het zijn omdat ie aangesloten is op hub en als AP werk moet doen?

greetz
powersoft

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

• Powersoft744

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

o ja toevoeging heb de wl-300g al omgeruild voor een nieuwe.. zelfde problemen.. firmware ook al aangepast biedt geen soelaas.. dus...

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb een soortgelijke issue ook gepost in het grote draytek problemen topic :/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:17
ik heb deze problemen dus ook met mijn Edimax (ja ja rommel) usb Wlan kaartj en mijn NX7000 HP laptoppie (centrino based)

zwaar irritant als ik via thuis Terminal Servers op het werk benader :(

A wise man's life is based around fuck you

• Powersoft744

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

tja maar oplossingen lijken er niet echt te zijn

Verwijderd

Zelfde problemen ook zonder encryptie?

• Powersoft744

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

yep ook zonder encryptie

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12 16:53
Wireless Zero Configuration service al is uitgezet ?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik wel in ieder geval.. was niet het probleem.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Uhmz, heb je misschien DECT telefonie in huis? Of in de buurt?

HEt is mij opgevallen dat DECT het hele WIFI gebeuren aardig weet te jammen, toen ik mijn DECT telefoon (siemens gigaset) praktisch naast mijn AP had staan had ik nauwelijks verbinding, drukte het gewoon weg.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

aan laptop kant de card eens deïnstalleren en opnieuw installeren helpt misschien. In éen keer alles instellen zoals het moet zijn en niet meer veranderen. Ik heb het idee dat al die wifispul drivers nog niet uitblinken in stabiliteit en degelijkheid.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:17
intert0y schreef op 16 October 2003 @ 16:50:
Uhmz, heb je misschien DECT telefonie in huis? Of in de buurt?

HEt is mij opgevallen dat DECT het hele WIFI gebeuren aardig weet te jammen, toen ik mijn DECT telefoon (siemens gigaset) praktisch naast mijn AP had staan had ik nauwelijks verbinding, drukte het gewoon weg.
ik heb idd zon setje staan, heb deze net even afgesloten om te kijken of het hielp, helaas geen effect ;(

A wise man's life is based around fuck you

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is duidelijk een software-probleem. Bij mijn laptop gebeurd hetzelfde, alleen dan niet met WiFi maar met het touchpad. Deze bevriest voor een aantal seconden en kan daarna alleen nog maar de basisfuncties. Alle geladen drivers voor extra knoppen werken niet meer. Oplossing was een exacte reinstall van het hele systeem.

• Powersoft744

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

ik denk het gevonden te hebben.. bij mij stand er een vinkje aan bij 802.xx verificatie in het overzichtsscherm van de beschikbare draadloze netwerkverbindingen... (rechtermuisknop op het netwerk icoontje in de systemtray) ik kwam erachter omdat bij het installeren van een nieuw systeem op een bestaand goed werkend draadloos netwerk dit vinkje ook aanstond en dat nieuwe systeem identiek dezelfde problemen gaf. na het uitzetten van het vinkje absoluut geen problemen meer. zojuist ook op deze laptop het uitgezet en ik ben al meer dan 1.5 uur online zonder hickups terwijl ze voorheen binnen 3 minuten optraden...

succes!!
Powersoft

Pagina: 1