wat is de bedoeling van dit topic?
Ten eerste wat is een mail server?
ik zelf gebruik de term mail server voor een programma waar mail op binnenkomt en dat mailtje dan weer doorstuurt naar meerdere Email adressen.
(de mail hoeft niet op de server zelf te worden gelezen)
ik wil eigenlijk een discussie creeren over waarom je welke mailserver gebruikt.
* ook lijkt het mij handig om erbij te vertellen of het moeilijk of makkelijk te configureren is.
ik ben zelf een beetje aan het klooien geweest met een mailserverZie hier
mijn ervaring met mailserver was eerst eigenlijk allaan outlook express 6 (wat in principe heel makkelijk werkt)
a.d.h.v. mijn topic ben ik eerst eens begonnen met:
Kerio mailserver5
dit programma heeft echt super veel mogelijkheden, ik denk dat voor thuis gebruik dit progje best wel overkill is. wel duidelijk maar toch wel pittig.
en meer geschikt voor grote bedrijven met meerder vestigingen.
daarna heb ik het ERC
het is klein en simpel.
alleen ik kreeg het progje allen maar werken dat het mail doorstuurt naar 1 gebruiker en niet naar 2
(heb nog geen documentatie gelezen, denk dat het nog wel komt.)
op een rijtje: (dit lijstje breidt ik ui naar mate er meer reacties komen)
Kerio mailserver5
ERC
[offtopic]
dit is mijn eerste GROTE topic dus aan/opmerking zijn welkom
Ten eerste wat is een mail server?
ik zelf gebruik de term mail server voor een programma waar mail op binnenkomt en dat mailtje dan weer doorstuurt naar meerdere Email adressen.
(de mail hoeft niet op de server zelf te worden gelezen)
ik wil eigenlijk een discussie creeren over waarom je welke mailserver gebruikt.
* ook lijkt het mij handig om erbij te vertellen of het moeilijk of makkelijk te configureren is.
ik ben zelf een beetje aan het klooien geweest met een mailserverZie hier
mijn ervaring met mailserver was eerst eigenlijk allaan outlook express 6 (wat in principe heel makkelijk werkt)
a.d.h.v. mijn topic ben ik eerst eens begonnen met:
Kerio mailserver5
dit programma heeft echt super veel mogelijkheden, ik denk dat voor thuis gebruik dit progje best wel overkill is. wel duidelijk maar toch wel pittig.
en meer geschikt voor grote bedrijven met meerder vestigingen.
daarna heb ik het ERC
het is klein en simpel.
alleen ik kreeg het progje allen maar werken dat het mail doorstuurt naar 1 gebruiker en niet naar 2
(heb nog geen documentatie gelezen, denk dat het nog wel komt.)
op een rijtje: (dit lijstje breidt ik ui naar mate er meer reacties komen)
Kerio mailserver5
ERC
[offtopic]
dit is mijn eerste GROTE topic dus aan/opmerking zijn welkom