Welke receiver bij de Magnat Motion reeks speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.002 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Eind dit jaar wil ik eindelijk ECHT geluid aanschaffen voor mijn DVD-kijk en CD luister praktijken...

Ik heb mijn oog laten vallen op de Magnat Motion reeks, en wel de volgende configuratie:

Motion 144 (2x front)

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/motion144-s.jpg

Configuratie: 3- weg standluidspreker, "dubbel-bass" bassreflex. Power handling: 170 / 340 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 19 – 35.000 Hz. Crossover: 800/3.500Hz. Aanbevolen versterker: 40-340 Watt SPL: 91dB. Maten: (BxHxD) 220 x 950 x 293 mm.

Motion 11 (2x rear)

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/motion11-s.jpg

Configuratie: 2- weg compactluidspreker, bassreflex. Power handling: 60 / 110 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 38 – 32.000 Hz. Crossover: 4.000Hz. Aanbevolen versterker: 20-120 Watt SPL: 90dB. Maten: (BxHxD) 196 x 330 x 235 mm.

Motion Centre 1

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/motion-center-s.jpg

Configuratie: 2- weg, centeruidspreker, "dubbel-bass". Power handling: 55 / 110 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 36 – 23.000 Hz. Crossover: 4.000Hz. Aanbevolen versterker: >20 Watt SPL: 90dB. Maten: (BxHxD) 360 x 150 x 136 mm.

en kwa sub twijfel ik tussen de 130 en 120, weet gewoon niet of die paar hz eronder het waard zijn...

Motion Sub 130 A

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/sub130a.jpg

Configuratie: Actieve bassreflex Subwoofer. Power handling: 90 / 160 watt. Frequentie bereik: 16 – 200 Hz. Maten: (BxHxD) 355 x 445 x 395 mm.

Motion Sub 120 A

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/sub120a.jpg

Configuratie: Actieve bassreflex Subwoofer. Power handling: 50 / 100 watt. Frequentie bereik: 20 – 200 Maten: (BxHxD) 265 x 370 x 350 mm.

Eisen die ik aan de Reciever stel is dat ze een zuiver doch vol geluid kunnen geven, er een digitale (optische!) ingang opzit omdat mijn Xbox als DVD speler gaat fungeren, dat het de bekende standaarden ondersteunt en de boxen dus EN kan trekken EN toch niet opblaast...

Mijn budget zit tussen de 300 en 500 euro...

Edit:

Misschien nuttig om te weten, mijn kamer (kelder :)) is 3,5m bij 8m, maar mijn hele 5.1 gebeuren staat op een plek aan het ene eind van mijn kamer, ongeveer 2m breed, 3,5 lang dus, waar de front en bank (rear) dus aan de 2m einden staan. Links zit dicht (30 CM beton) rechts zit de rest van mijn kamer...

[ Voor 10% gewijzigd door skullsplitter op 20-08-2003 01:36 ]

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
durf het bijna niet meer te zeggen....... :)
een marantz sr-4300!

waarom?
mooi apparaat voor weinig geld met een onovertroffen klank in die prijsklasse.
kost 299 bij correct, staffhorst, highquality.

[ Voor 14% gewijzigd door duncanvdlinden op 20-08-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

duncanvdlinden schreef op 19 August 2003 @ 23:59:
een marantz sr-4300!

waarom?
Duncan de gekwiekste marantz PR :p
Ik kan je alleen maar gelijk geven though :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
duncanvdlinden schreef op 19 August 2003 @ 23:59:
een marantz sr-4300!

waarom?
kost 299 bij correct, staffhorst, highquality.
Marantz staat me idd bij als een serieus goede versterker...

Zat verder nog aan het denken aan een NAD, Yamaha of Denon, maar moet wel een optische ingang hebben dus...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Bijna alle huidige receivers hebben een optische ingang tegenwoordig ;) dus dat is volgensmij niet zo'n probleem...

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 20-08-2003 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Nou, daar stond ik dus van te kijken de laatste tijd :)

Hoe heet die nederlandstalige site waar consumenten reviews kunnen posten ed? Staan ook links met info etc bij... Kan gewoon niet op de naam komen :D

Maarreh, die speakers zijn wel een beetje ok? (was zon beetje de max die ik eraan wilde besteden...)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Magnat Motion is een leuke reeks , prijs/kwaliteit zeker in orde ..

en die site www.kieskeurig.nl ?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Kieskeurig.nl, THANKS!

Reviews waren daar beter te spreken over de Magnat reeks dan de Infinity's :{

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Heb ook al een tijdje deze op het oog, maar weet niet of dat kwaliteit genoeg is...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ga voor die marantz , heb je direct 6.1 ( discreet ) , pre-outs , enz ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
en die 80 Watt is continu of piek? (plus dat dat de eerste reciever/versterker van Marantz die ik werkelijk lelijk vind :D Geef mij maar een zwarte OF standaard zilvere versterker)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82724

NAD versterkers doen het prima met Magnats. Als je voldoende budget hebt zou ik zeker naar een NAD gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

skullsplitter schreef op 20 August 2003 @ 00:33:
en die 80 Watt is continu of piek? (plus dat dat de eerste reciever/versterker van Marantz die ik werkelijk lelijk vind :D Geef mij maar een zwarte OF standaard zilvere versterker)
Die marantz is toch een zwarte? ;)
En das continu denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Die Marantz zag ik alleen maar in champagne :r

NAD versterkers vallen, in Nederland iig, buiten de boot... binnen mijn budget (300-500 euro) is alleen een instap model te krijgen die maar liefst 2 speakers trekt...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78265

Ik heb deze speakers niet geluisterd (heb geen idee waar ze staan in de buurt van Rotterdam, zijn volgens mij een beetje Wehkamp speakers 8) ), maar ik vind de specs nogal ´verdacht`. Zo staat er dat de speakers tot 19 Hertz gaan. Dit geloof ik dus echt niet, want een gemiddelde subwoofer gaat nogeneens zo diep. Een Rel Quake gaat bijvoorbeeld ´maar`tot 23 hertz dacht ik. Ook een beetje vreemd is dat de motion subwoofer tot 20 hertz gaat en de motion 144 tot 19 hertz :?.

Als een alternatief voor deze speakers zou ik de Mission M73 voorstellen. Deze heb ik dus wel gehoord en klonken echt zeer goed voor de prijs. Er zat een goed laag in en ook het hoog en midden werd niet vergeten. Deze Missions zijn 149 euro per stuk bij Correct, dus dezelfde prijsklasse als de Magnat

In de prijsklasse waar jij een receiver zoekt zijn zeer goede receivers te koop met een hoge prijs/kwaliteit. Je kan voor de SR-4300 gaan (samen met meer dan de helft van dit forum :*) ). Dit is een goede receiver van Marantz en Marantz staat toch wel bekent om het goede stereo, zonder het surround gedeelte te vergeten. Ik denk dat de Marantz toch zeker een beter keuze is dan een Pioneer of een Sony van 300 of 400 euro. Als je iets meer te besteden hebt dan kan je kijken naar de Marantz SR-7200 bij Correct voor 579 euro. Ik heb deze zelf gekocht en ik ben er echt zeer tevreden over. Zeer mooi stereo geluid, maar toch ook heel goed in Surround. Voor mij in ieder geval een goede oplossing.

Ik zou trouwens wel ff eerst gaan luisteren voordat je iets koopt, want wij weten natuurlijk niet waar je van houd kwa klank.

Trouwens Correct die 5 euro kan je weer gewoon op me rekening storten hoor 8) .

Nee deze producten zijn ook nog bij andere winkels te krijgen, maar ik weet daar de prijzen niet van en ik weet dat correct in de summersale zit En ik woon er nog geen 5 km vandaan en kom er dan ook altijd als ik iets van audio wil kopen ,dus ik gebruik maar even hun prijzen (welke trouwens meestal wel vrij scherp zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
watt zecht weinig tot nix, neem nou bv NAD, heeft ook weinig watt's,
de panasonic he90 heeft mijn pa en vindt ik minder dan mijn eigen marantz. veel te vlak vindt ik em, mijnes gaat veel muziekaler met dezelfde speakers om.
Marantz kun je btw ook in zwart krijgen, vaak makkelijker/goedkoper zelfs te krijgen als champange, maar doe mij maar champagne :p

Afbeeldingslocatie: http://www.hometoys.com/releases/cedia2002/SR4300.jpg

de motion speakers vindt ik er ook cheap uitzien, zou daar nog is ff goed naar kijken, en vergelijken met andere merken. de specs zijn ook erg verdacht, zo diep gaat bijna geen enkele zuilspeaker zeker niet in die prijsklasse. Volgensmij een lokkertje die Magnat met zoveel uitgangsvermogen.

[ Voor 43% gewijzigd door duncanvdlinden op 20-08-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Geef mij em maar in zwart hoor ( zo heb ik hem hier ook staan ) .. vindem gelijk veel mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

ik zou voor de Onkyo TX-SR500E Silver gaan.me broer had hem ook echt een top dingetje was het maar jammer genoeg moest ie weg omdat ze home theater project niet meer op gang kon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
De ouders van een collega van mij hebben laatst exact dezelfde combo gekocht op de vloerstaanders na.. Alleen de boekenplank serie dus icm een Marantz SR-4300 en ik moet zeggen dat klonk errug goed imho..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

voor 550 kun je de sr7200 krijgen. Denk ik iets beter als een sr4300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:16

4POX

Everybody is wired

Mijn vader heeft de magnat needle 11.. Ik heb die getest in combinatie met een Yamaha RX-V630RDS en alles klinkt goed , behalve het lage. Soms klonk het iets te hoog.. Ik het de dvd van "the matrix" getest met die magnat needle 11 en ik hoorde details die ik met mijn huidige speakers niet hoor. (u snapt wel wat ik op de nominatie heb gezet om te vervangen). Het enige wat ik mis aan de magnat wat het lage gebied. Maar als je die magnat needle 11 ziet begrijp je wel waarom. Hoe zuiltjes klinken weet ik niet.. Iemand in de regio Friesland magnat speakers. Dan gooi ik de yamaha in de kofferbak en zullen we luisteren :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Die needle's lijken inderdaad wat te missen in het laag .. maar wat wil je idd voor zo iets .. maar daar gaan de motion's geen probleem mee hebben hé als ze tot 19 hz gaan ;) 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door TomSwinnen op 20-08-2003 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
duncanvdlinden schreef op 20 August 2003 @ 00:54:
watt zecht weinig tot nix, neem nou bv NAD, heeft ook weinig watt's,
de panasonic he90 heeft mijn pa en vindt ik minder dan mijn eigen marantz. veel te vlak vindt ik em, mijnes gaat veel muziekaler met dezelfde speakers om.
Marantz kun je btw ook in zwart krijgen, vaak makkelijker/goedkoper zelfs te krijgen als champange, maar doe mij maar champagne :p

[afbeelding]

de motion speakers vindt ik er ook cheap uitzien, zou daar nog is ff goed naar kijken, en vergelijken met andere merken. de specs zijn ook erg verdacht, zo diep gaat bijna geen enkele zuilspeaker zeker niet in die prijsklasse. Volgensmij een lokkertje die Magnat met zoveel uitgangsvermogen.
Klopt, in het zwart issie GELUKKIG ook te krijgen...

Nu nog eens een paar selecteren en gaan luisteren bij Audio Wolff Tilburg denk ik...

Speakers worden trouwens OOK zwart, dat beuken gedoe vind ik echt spuug en spuug lelijk... Broer van Sla!ne heeft bijvoorbeeld Infinity's, klinken BLOEDJEgeil, maar zien me er toch een partij goedkoop uit...

Hoe zit dat trouwens met die 4 aansluitingen per speaker?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Occy74 schreef op 20 August 2003 @ 01:08:
De ouders van een collega van mij hebben laatst exact dezelfde combo gekocht op de vloerstaanders na.. Alleen de boekenplank serie dus icm een Marantz SR-4300 en ik moet zeggen dat klonk errug goed imho..
Zelfde combo? Dus de 11/44 ofzo met de Marantz SR-4300?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Anoniem: 78265 schreef op 20 August 2003 @ 00:53:
Ik heb deze speakers niet geluisterd (heb geen idee waar ze staan in de buurt van Rotterdam, zijn volgens mij een beetje Wehkamp speakers 8) ), maar ik vind de specs nogal ´verdacht`. Zo staat er dat de speakers tot 19 Hertz gaan. Dit geloof ik dus echt niet, want een gemiddelde subwoofer gaat nogeneens zo diep. Een Rel Quake gaat bijvoorbeeld ´maar`tot 23 hertz dacht ik. Ook een beetje vreemd is dat de motion subwoofer tot 20 hertz gaat en de motion 144 tot 19 hertz :?.
Motion Sub 130 A

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/sub130a.jpg

Configuratie: Actieve bassreflex Subwoofer. Power handling: 90 / 160 watt. Frequentie bereik: 16 – 200 Hz. Maten: (BxHxD) 355 x 445 x 395 mm.
:Y)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

skullsplitter schreef op 20 augustus 2003 @ 01:34:
[...]

Hoe zit dat trouwens met die 4 aansluitingen per speaker?
Bi-wired?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
japs, dattum :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Staat er niets van in de FAQ ? Heb niet gekeken...

Bi-wired & Bi-amped moet je je geen zorgen over maken bij een middenklasse set .. dat hoor je alleen echt goed bij hét van hét .. vind ik persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78265

Sorry had alleen naar de 120A gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Anoniem: 78265 schreef op 20 August 2003 @ 01:46:
[...]

Sorry had alleen naar de 120A gekeken
En ik zette erbij dat ik twijfelde of de 4 Hz lager nou 100 euro rechtvaardige :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 20 augustus 2003 @ 01:43:
[...]

Staat er niets van in de FAQ ? Heb niet gekeken...

Bi-wired & Bi-amped moet je je geen zorgen over maken bij een middenklasse set .. dat hoor je alleen echt goed bij hét van hét .. vind ik persoonlijk :)
Mjah, ik weet het zo niet hoor :D Wordt al een verademing als ik die set in huis heb in december ofzo...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

skullsplitter schreef op 20 August 2003 @ 01:50:
[...]

Mjah, ik weet het zo niet hoor :D Wordt al een verademing als ik die set in huis heb in december ofzo...
Gaan we allebei verademing tegemoet dan .. tegen december heb ik mijn nieuwe fronts :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
ghe ghe :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Neej idd... :{

Najah, als ze maar klinken! ;)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

skullsplitter schreef op 20 augustus 2003 @ 02:11:
[...]

Neej idd... :{

Najah, als ze maar klinken! ;)
Komaan , zijn toch prachtdingen .. zeker als je ze in het echt ziet :)
Klinken doe ze absoluut _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Mjah, sorry, vind ze gewoon een non-design hebben :)
Zit in Tilburg ook zon zaakje met design high end hifi spul, maar 70% van wat daar staat is ronduit LELIJK...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
skullsplitter schreef op 20 August 2003 @ 02:16:
Mjah, sorry, vind ze gewoon een non-design hebben :)
Zit in Tilburg ook zon zaakje met design high end hifi spul, maar 70% van wat daar staat is ronduit LELIJK...
jij hebt geen gevoel voor design ;) :+

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 20-08-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:50

JWO

4POX schreef op 20 August 2003 @ 01:15:
Mijn vader heeft de magnat needle 11.. Ik heb die getest in combinatie met een Yamaha RX-V630RDS en alles klinkt goed , behalve het lage. Soms klonk het iets te hoog.. Ik het de dvd van "the matrix" getest met die magnat needle 11 en ik hoorde details die ik met mijn huidige speakers niet hoor. (u snapt wel wat ik op de nominatie heb gezet om te vervangen). Het enige wat ik mis aan de magnat wat het lage gebied. Maar als je die magnat needle 11 ziet begrijp je wel waarom. Hoe zuiltjes klinken weet ik niet.. Iemand in de regio Friesland magnat speakers. Dan gooi ik de yamaha in de kofferbak en zullen we luisteren :D
he ik heb hier magnat speakers staan, maar dat zul je wel niet bedoelen? ;)

nu ben ik wel benieuwd wat een die yamaha er mee zou doen trouwens.. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door JWO op 20-08-2003 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90223

ga ook eens luisteren naar een harman en kardon reciever. de avr2550 is goed en redelijk in prijs.
de 1500 moet je links laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

JWO schreef op 20 August 2003 @ 11:39:
[...]

he ik heb hier magnat speakers staan, maar dat zul je wel niet bedoelen? ;)

nu ben ik wel benieuwd wat een die yamaha er mee zou doen trouwens.. >:)
Die 2 km kan ik wel eens rijden op een avond.. maar jij hebt toch melkpakjes ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:50

JWO

4POX schreef op 20 August 2003 @ 11:51:
[...]

Die 2 km kan ik wel eens rijden op een avond.. maar jij hebt toch melkpakjes ?
heheh als je het zo wilt noemen :P maar jah idd.. de magnat metric 5.1a serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563

Ik luister naar een set Magnat Motion 20 (geloof ik, heb ze ongeveer anderhalf jaar geleden gekocht) speakers op een marantz sr-4300. Het klinkt op zich prima, maar het kan beter. Ik vraag me af of de combo magnat-marantz wel zo'n goede is, en wel hierom : magnat heeft een wat ongecontroleerde, zware bas en een middelmatig hoog. Marantz heeft de naam een wat warme klank te hebben. Zodoende is het geluid behoorlijk bassig maar is het hoog niet om over naar huis te schrijven.

Ik denk dat de combinatie Marantz-Tannoy het beter zou doen (beneden staat hier een paar tannoy mx-3's, de bas is veel minder zwaar maar wel gecontroleerder en het hoog een stuk zuiverder). Als het goed is valt Tannoy wel in je prijsklasse, als rear-speakers zou je tannoy mx-r's kunnen nemen, deze zijn 30 euro per stuk bij Vink hifi in Groningen. Dan blijft er nog genoeg over voor een set zuilen lijkt me? Duncan heeft ook deze combinatie als ik me niet vergis, wellicht kan hij ook even z'n mening geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
duncanvdlinden schreef op 20 August 2003 @ 11:33:
[...]

jij hebt geen gevoel voor design ;) :+
:W Ben hardstikke artistiek aangelegd, ontwerp zelf ik weet niet hoeveel, maar ik vind het echt net-niet design, net als de nieuwere Infinity's overigens... Ik hou gewoon van form follows function :) Lekker basic en niet te overdreven willen zijn, das de kracht van een goed ontwerp.

Wordt dus waarschijnlijk ook de Marantz of Yamaha, maar ik sta voorlopig nog open voor suggesties (mits ze nog betaalbaar blijven)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
skullsplitter schreef op 20 August 2003 @ 12:13:
[...]

:W Ben hardstikke artistiek aangelegd, ontwerp zelf ik weet niet hoeveel, maar ik vind het echt net-niet design, net als de nieuwere Infinity's overigens... Ik hou gewoon van form follows function :) Lekker basic en niet te overdreven willen zijn, das de kracht van een goed ontwerp.

Wordt dus waarschijnlijk ook de Marantz of Yamaha, maar ik sta voorlopig nog open voor suggesties (mits ze nog betaalbaar blijven)
NAD vindt je dus wel een goed design ;) dat is lekker basic, vindt ik btw ook wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
duncanvdlinden schreef op 20 augustus 2003 @ 12:18:
[...]

NAD vindt je dus wel een goed design ;) dat is lekker basic, vindt ik btw ook wel mooi.
NAD en Marantz vind ik schitterend simpel, NAD is me alleen veel te duur...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik word langzaam gekker op dit forum. Elke dag komt ik een stap dichter bij complete gestoordheid.. En weet je wel waarom.. De ene zegt dat die speakers troep is, De ander zegt dat het a-merk is... De één vind B/W rommel, De ander vind het the top of the hill...

Ik begrijp wel dat speakers een kwestie van smaak zijn. Maar bekijken we het eens van de wetenschappelijke kant. Als je gaat meten. Welke speakers zijn zuiver. Als iemand daarvan een lijst heeft dan kan ik me wat beter oriënteren op de markt. Echte slechte speakers bestaan geloof ik niet meer.

Welke merken maken nu echt goeie speakers en welke merken zijn prul. Wat ik veel merk is dat eltax tot de rommel kant hoort (ZIjn er bewijzen ?) en dat KEF en B/W tot de top hoort..

JBL, Magnat, Jamo, MS, enz zijn van die merken waar de meningen sterk verdeelt over zijn. Hoe zit dit nu precies. kan iemand eens goeie toelichting geven.

* 4POX is op zoek naar goeie speakers.. maar ik heb me te houden aan een budget. Maar om nu elke speaker die op de markt verkrijgbaar is te gaan beluisteren is gekken werk. Dus ik wil eerst metingen zien welke speakers goed zijn en me daar meer op gaan richten.

Ik heb tot nu toe de volgende op het oog, kef q serie, monitor audio bronze, B/W 600 serie, (misschien als ik de lotterij win : Dynaudio of elac).

Ik wil me eerst gaan richten op stereo speakers en een center speaker, Ik heb gemerkt dat de kwaliteit van de rear speakers niet belangrijk is. Maar 90 % van wat ik draai is toch muziek. En dan is stereo.

Als receiver heb ik een Yamaha RX-V630RDS (Ook de meningen over verdeelt, Maar ik ben er heel blij mee)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
4POX schreef op 20 augustus 2003 @ 13:06:
Ik word langzaam gekker op dit forum. Elke dag komt ik een stap dichter bij complete gestoordheid.. En weet je wel waarom.. De ene zegt dat die speakers troep is, De ander zegt dat het a-merk is... De één vind B/W rommel, De ander vind het the top of the hill...

Ik begrijp wel dat speakers een kwestie van smaak zijn. Maar bekijken we het eens van de wetenschappelijke kant. Als je gaat meten. Welke speakers zijn zuiver. Als iemand daarvan een lijst heeft dan kan ik me wat beter oriënteren op de markt. Echte slechte speakers bestaan geloof ik niet meer.

Welke merken maken nu echt goeie speakers en welke merken zijn prul. Wat ik veel merk is dat eltax tot de rommel kant hoort (ZIjn er bewijzen ?) en dat KEF en B/W tot de top hoort..

JBL, Magnat, Jamo, MS, enz zijn van die merken waar de meningen sterk verdeelt over zijn. Hoe zit dit nu precies. kan iemand eens goeie toelichting geven.

* 4POX is op zoek naar goeie speakers.. maar ik heb me te houden aan een budget. Maar om nu elke speaker die op de markt verkrijgbaar is te gaan beluisteren is gekken werk. Dus ik wil eerst metingen zien welke speakers goed zijn en me daar meer op gaan richten.

Ik heb tot nu toe de volgende op het oog, kef q serie, monitor audio bronze, B/W 600 serie, (misschien als ik de lotterij win : Dynaudio of elac).

Ik wil me eerst gaan richten op stereo speakers en een center speaker, Ik heb gemerkt dat de kwaliteit van de rear speakers niet belangrijk is. Maar 90 % van wat ik draai is toch muziek. En dan is stereo.

Als receiver heb ik een Yamaha RX-V630RDS (Ook de meningen over verdeelt, Maar ik ben er heel blij mee)
Mjah, das het riskante van een forum: alle posts zijn subjectief ;) Ik vraag daarom ook naar een richting, en niet DE weg... Kun je zelf nog een beetje uitstippelen welke richting je binnen de stroom in wilt :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik las eerder in dit topic dat de Marantz SR4300 voor 299€ te koop zou moeten zijn, maar bij Correct is ie 349€ en bij Staffhorst volgens mij ook meer. Kent iemand nog andere goedkope adressen voor Marantz?

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
bij high quality audio staat ie in de folder voor 299 euro.
http://www.hifisolutions.nl/index2.htm
echt spotgoedkoop eigenlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Das idd NIET duur :)

Nou heeft Amsterdam meer van dat soort shops ;)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Ze waren helaas maar eenmalig in de uitverkoop en zijn alweer op :'(
De normale prijs bij high quality is 550€ zei de verkoper :|

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Mjah, ik zal nog verder blijven zoeken, heb immers nog tot december ;)

www.avpnews.com

Pagina: 1