Toon posts:

[Webdevelopment] Automated testing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn pakketten zoals JRobot / JUNIT waarmee je het testen van je applicatie kan automatiseren. Je voert bepaalde testen in en je kan na een wijziging alle testen die je hebt gedefinieerd, automatisch laten uitvoeren.
Hierdoor kan je er bijvoorbeeld ook makkelijk achter komen of een bepaalde wijziging in een stuk code ergens op een hele andere plaats in het programma een probleem oplevert. Een stuk van het programma wat je normaal niet zomaar zou testen, of zou kunnen vergeten.
Daarbij levert het natuurlijk ook een enorme tijdswinst op.

Weet iemand of er een programma is waarmee je websites met onderliggende scripts e.d. geautomatiseerd kan testen?

Verwijderd

Lijkt me haast onmogelijk. Zit er niet zoiets in Zend? Tenminste, iets wat hierop lijkt...

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Voor PHP zijn er van dat soort pakketjes beschikbaar, ooit een keer gezien op een cd'tje bij PHPMAG .

Ik weet alleen de naam niet meer

edit:

typo's

[ Voor 12% gewijzigd door Suepahfly op 19-08-2003 22:51 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05
Dit heeft niet echt iets met programming te maken. Het testen van code hoort natuurlijk wel thuis in P&W, maar jij vraagt hier of er dergelijke programma's bestaan die dat voor jou doen....
Niet echt P&W dus.

-> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vooral geintereseerd in programma's die samenwerken met ms.net of het oudere asp.
Kan me ook zo voorstellen dat deze programma's kijken naar welke waarden er op het scherm komen na een bepaalde userinput en het taalonafhankelijk is.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Voor ASP ken ik ze niet, maar zullen dan denk ik ook wel bestaan.

even googlen naar
[google]asp+debugging[/google]?

ben er zelf ook niet zo bekend mee

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 23:48
Als ik zoek naar asp.net unit testing vind ik dit...

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:17

Scharnout

Meuk

WAST zoeken op de site van microsoft. Even de help lezen (zeer uitgebreid) en dan kan je asp pagina;s testen

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Komt uit de delphi hoek origineel, maar misschien wel interessant voor je:
http://www.automatedqa.com/products/tc_web.asp
With its WebClient extension, TestComplete provides automated support for the testing of
web pages. This gives you access to elements of a web page from scripts while viewing this
page in Internet Explorer 5.0 or higher. The Web testing feature is available in TestComplete
Enterprise only.

TestComplete tests the "client" side of web pages and ignores how the pages were
prepared on the "server" side (CGI, ASP, PHP, etc). ). This allows testing on a more universal
level.

The Object Browser lets you learn what elements of the web page you can use in your
scripts. The tree view of the node Page that belongs to Internet Explorer's window of the
IEFrame class gives you the complete report on this issue. The elements of the page can be
displayed using one of the two different object models:

....
....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie feedback, die delphi tool lijkt wel wat zo op het eerste gezicht :)
Pagina: 1