[WC] Watercooling presteert slecht.. Waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:21
Ik heb een paar dagen geleden mijn watercooling van Aqua computer geinstalleerd, ben alleen absoluut niet tevreden over de prestaties...

ik heb de volgende dingen in mijn pc zitten

CPU blok

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/images/cuplex-6-nasen.jpg

Radiator

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/prodimg/apevo/apeunten_500.jpg

Resevoir

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/images/aquatube/1.jpg

als pomp gebruik ik een Hydor L20
slangen kan ik niet veranderen want ik heb het zogenaamde Plug'n'cool systeem
8 mm doorsnede 1 mm dikke wand slang zit daar bij

Ik heb een barton 2500+ die draait op 2300 MHZ met een vcore van 1.775
mijn stressed temp is 57 C ( case temp 36 ) verschil van 21 graden en
processor verbruikt 100 watt ( ongeveer) dus kom ik op 0.21C/W wat volgens mij veel te hoog is voor een wc.

Als iemand voor mij even een plaatje kan hosten, dan kan ik even een plaatje hier neer zetten waarop te zien is hoe alles is ongebouwd.

Verwijderd

guppie15 schreef op 19 August 2003 @ 22:24:
Ik heb een paar dagen geleden mijn watercooling van Aqua computer geinstalleerd, ben alleen absoluut niet tevreden over de prestaties...

ik heb de volgende dingen in mijn pc zitten

CPU blok

[afbeelding]

Radiator

[afbeelding]

Resevoir

[afbeelding]

als pomp gebruik ik een Hydor L20
slangen kan ik niet veranderen want ik heb het zogenaamde Plug'n'cool systeem
8 mm doorsnede 1 mm dikke wand slang zit daar bij

Ik heb een barton 2500+ die draait op 2300 MHZ met een vcore van 1.775
mijn stressed temp is 55 C ( case temp 36 ) verschil van 19 graden en
processor verbruikt 100 watt ( ongeveer) dus kom ik op 0.19C/W wat volgens mij veel te hoog is voor een wc.

Als iemand voor mij even een plaatje kan hosten, dan kan ik even een plaatje hier neer zetten waarop te zien is hoe alles is ongebouwd.
stuur de plaatjes maar naar mij...

een cw van 0.19 is niet slecht

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Denk erg simpel: De casetemp, als die al net zo hoog is als een WC'ed procc, zal de procc moeilijk koeler kunnen blijven 8)7

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
zit je waterblock wel goed gemonteerd. heb je niet teveel koelpasta er tussen zitten. of staat er niet genoeg druk op. controleer alles nog ff want die temp is best hoog volgens mij.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Die temps zijn echt niet slecht hoor! Zeker omdat je een socket clamb hebt. Als je de gaten in je mobo (als je die hebt) zou gebruiken, zou je het blok enorm stevig aan kunnen draaien, en is je temp weer wat lager.

Verwijderd

zet maar eens een fan op je socket en je temp zal minimaal 5 graden dalen.... die sensoren zijn gewoon niet OK...

• BasvanS
jaapielekkerdan mail is verstuurt naar info@tweakstore.nl ok?

en de stressed temp waaren niet helemaal goed :S heb ze nu effe aangepast (57 graden :S)

ik heb nog een 12 cm hp delta ik zet die wel effe op mijn waterblok kijken wat hij dan zegt :X

Ok nostra, ik heb het effe geprobeerd, en je hebt niet helemaal gelijk :X :X :X , binnen 30 seconden zat mijn temp al op 43!!!!! graden!!!!! das 14 graden minder!!!! gaat nu weer hard richting de 50 :P

[ Voor 59% gewijzigd door BasvanS op 19-08-2003 22:45 ]

Verwijderd

hier de pic van de setup van Guppie15

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/guppie15.jpg

Ik zie dat je van je pomp naar het blok gaat....

Je kan beter deze lijn aanhouden.

pomp > radi > blok > res > pomp

volgende update:

wat voor fans gebruik je daar in die fan-shroud? en denk je dat die fans niet veel restictie hebben i.c.m. je case ?( antec ? )

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 22:51 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 22:45:

[afbeelding]

maakt heel erg weinig uit. ik het de volgende volgorde RES -> POMP -> BLOK -> RAD.

Heb ook andere volgordes getest en maakt niets uit voor me temps.

maare 55 is wel erg veel heb je genoeg druk op je blok ?? (voor zover je dat kan regelen). blok ziet er opzich niet slecht uit dus dat zal het probleem niet zijn.

Ene welk moederbord gebruik je ? Sommige hebben erg brake temp sensors.

Mijn bord geef met bios 1.0 bijvoorbeeld 45 graden stress temp en met bios 1.7 36 graden stress temp.

Edit:
Mischien lucht in je Radiator ?

[ Voor 11% gewijzigd door Tjaps op 19-08-2003 22:56 ]

• BasvanS
Albatron KT400x8, naast de socket is het erg heet! maar het blok voelt niet erg warm aan..
zit er wel hartstikke strak op geen beweging in te krijgen en als ik tegen mijn blok duw word te temp er ook niet beter op en er zit een dun laagje AS 3 op.

Verwijderd

Het gaat hier om het verschil tussen stressed en idle....dat is te groot....dit zou kunnen betekenen dat zijn radiator niet goed werkt.....fans verkeerd om....haast geen airflow....zulk soort dingen denk ik dan gelijk aan.....
De lijn setup is maar een bijzaak.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 22:58:
Het gaat hier om het verschil tussen stressed en idle....dat is te groot....dit zou kunnen betekenen dat zijn radiator niet goed werkt.....fans verkeerd om....haast geen airflow....zulk soort dingen denk ik dan gelijk aan.....
De lijn setup is maar een bijzaak.
Jij begint erover ;)

• Stoney3K
  • Laatst online: 13-02 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

Misschien dat je inderdaad lucht in je rad/leidingen/blok hebt zitten. Zit dat reservoir compleet vol met water? Doe er een beetje uit en kijk wat er gebeurt. En als er niet genoer airflow door je radiator heen stroomt heb je ook een probleem, controleer of je fans aan de voorkant genoeg opening hebben (heb je daar zitten zagen?), de meeste kasten hebben voorop maar een opening groot genoeg voor een 80mm fan, en het frontje is vaak helemaal erg.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• BasvanS
Ik heb de hele 120 mm eruitgezaagd voor mijn papst die @ 12 volt draait, met een fanduct van ongeveer 5 cm ertussen. en er komt een boele koude lucht uit aan de andere kant van de radiator, ik zal zo mijn watertemp is effe opmeten en ik donder effe wat icepackps op mijn resevoir

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

guppie15 schreef op 19 August 2003 @ 23:11:
Ik heb de hele 120 mm eruitgezaagd voor mijn papst die @ 12 volt draait, met een fanduct van ongeveer 5 cm ertussen. en er komt een boele koude lucht uit aan de andere kant van de radiator, ik zal zo mijn watertemp is effe opmeten en ik donder effe wat icepackps op mijn resevoir
Koude lucht betekent dat je radiator niet veel warmte afvoert dus vraag je eens af:
Komt die warmte daar wel ??

• BasvanS
ik zet nu mijn papst effe uit om te kijken of er wat verandering is. zit nu op een idle temp van 49
water voelt koud aan en die koorts thermometers gaan niet onder de 30 dus ik kan het niet meten :)

edit:

Papst uitgezet, tempratuur is in 5 minuten al 5 graden gestegen, dus die voert wel degelijk warmte af.

[ Voor 27% gewijzigd door BasvanS op 19-08-2003 23:28 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
guppie15 schreef op 19 August 2003 @ 23:19:
ik zet nu mijn papst effe uit om te kijken of er wat verandering is. zit nu op een idle temp van 49
water voelt koud aan en die koorts thermometers gaan niet onder de 30 dus ik kan het niet meten :)
Dus zal je blok niet goedzitten, anders worden slangen wel beetje warm. Is blok warm als je dat kunt voelen op het koper? Niet verkeerd op processor? Krijg je ook dat soort dingen ( /me ervaring... )

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

ik gok dat het aan je koelprut (smeersel) of het cpu-blok ligt in combinatie
met de reeds genoemde socket-clamp (i.p.v. mobo bevestiging).

Heb je trouwens ook al eens de doorvoer van je Hydor goed gechecked?

Lijkt op dat wat The Doctor zegt, dat je warmte niet daar komt waar het gekoelt dient
te worden (in de radiator). Die radiator + ventilator-opstelling ligt het nauwelijks aan.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

offtopic:
haha lol met je ervaring socket haken gebroken brak cpu blok, mobo dood :P

• BasvanS
nou kijk, ik heb die papst dus uitgezet, en de temp is nu al 8 graden hoger....
en wat voor een koelprut raad jij aan dan?

en over dei doorvoer, het water stroom vrij hard mijn resevoir in, dus dat zit wel goed...

Verwijderd

Mujo schreef op 19 augustus 2003 @ 23:31:
ik gok dat het aan je koelprut (smeersel) of het cpu-blok ligt in combinatie
met de reeds genoemde socket-clamp (i.p.v. mobo bevestiging).

Heb je trouwens ook al eens de doorvoer van je Hydor goed gechecked?

Lijkt op dat wat The Doctor zegt, dat je warmte niet daar komt waar het gekoelt dient
te worden (in de radiator). Die radiator + ventilator-opstelling ligt het nauwelijks aan.
Dat is i.d.d. het laatste wat er overblijft.....het probleem zit onder de motorkap ;)

edit: haal je blok er eens af en kijk dan eens naar je base.... je zou een duidelijke afdruk van je core moeten zien als hij goed gemonteerd zat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 23:41 ]

• BasvanS
hmm ok, welke koelprut moet ik gebruiken, en waarom zie ik dan ook geen verschil als ik mijn blok goed aandruk???

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Nou, dat je wel een kwaliteitsprutje gebruikt en niet van die cheape bagger die je soms
bij een cpu letterlijk aangesmeerd krijgt :+

Wellicht belangrijker nog is de manier waarop je het aangebracht hebt op je core.
Gelijk verdeeld, goed uitgesmeerd, niet over de randjes, niet te dik, niet te dun, je weet wel.

Verder ken ik je prestaties van je koelblok niet echt.
Okay je flow is dus ook in orde, mooi.
Blijft de bevestiging van je blok over (wat Jaapie dus zegt).

Voel es of dat wel warm wordt. Misschien zit er licht beweging in ofzo (te weinig pressie
op de core).

Verder zou ik je casetemp proberen iets naar beneden te krijgen door een slicke airflow
te generen met een twee/drietal fannetjes ofzo op 7 Volt, dan blijft het tenminste stil.

Begin nou toch wel benieuwd te raken waar het aan ligt bij jou.

/edit: gpede koelprutjes verschillend onderling hooguit een paar graadjes.
Als het maar merk is.

Als laatste zit ik te denken aan je cpu die gewoon een heethoofd is. Misschien
een uitzonderlijke core? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Mujo op 19-08-2003 23:45 ]

Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• BasvanS
een afdruk met koelpasta? of moet de core er gewoon in staan? ( ik neem aan het laatste) :P

Ik zet nu effe 2 outake fans aan, gewoon op 12 volt, die moeten dan de lucht van de 120mm intake wegzuigen. Dan moet de airflow toch optimaal zijn. en mijn case is trouwens OPEN.

[ Voor 50% gewijzigd door BasvanS op 19-08-2003 23:46 ]

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Wat gebruik je verder in je wc? Dan doel ik op (demi/desti)water, anti-corrosie, etc.

En wat zijn precies je FSB & multiplier-settings?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 22:45:

[afbeelding]

volgende update:

wat voor fans gebruik je daar in die fan-shroud? en denk je dat die fans niet veel restictie hebben i.c.m. je case ?( antec ? )
Ik heb dezelfde kast en ik zie dat je niet de meest handige opstelling hebt.

Ik heb acterin de kast 2 papst 9db fans draaien. Die blazen naar buiten, dit moet ook wel want als ze naar binnen blazen zijn ze zeer inefficient (gemeten!).

Ik neem aan dat je fan bij de radiateur ook naar buiten blaast. Dat stuk zuigt namelijk heel hard aan door de fan van de voeding en de 2 casefans. Als je dan daar naar buiten gaat blazen krijg je heel veel tegenwerking.

EDIT: Ik heb trouwens precies hetzelfde zalman blok voor de VGA en NB. Superding _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 19-08-2003 23:51 ]

• Stoney3K
  • Laatst online: 13-02 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

Heb je niet toevallig een verstopping of corrosie in je blok? Dan kan het water niet weg en dus ook de warmte niet. En anders kan het toch zijn dat je een boel lucht in je rad hebt zitten. Heb je het systeem gewoon aangesloten, gevuld en gestart of heb je het ook nog specifiek ontlucht?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 23:33:
[...]

offtopic:
haha lol met je ervaring socket haken gebroken brak cpu blok, mobo dood :P
cpu blok was wel liev :> en dat mobo, da's gewoon de ouderdom :P deed 218, en toen alleen maar foutmeldingen van c1 tot 26 :P )

edit:
Kijk bij die afdruk goed of je processor er echt vierkant in staat, en of er aan een rand nog teveel pasta zit, weet je meteen of die recht zit :Y)

edit2:
Zet een tafelventilator op je kast, daalt je casetemp meteen

[ Voor 29% gewijzigd door pierre-oord op 19-08-2003 23:54 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• BasvanS
er zijn geen verstoppingen en de papst blaast dus dat is het probleem ook niet... en verstopping, ik denk het niet hé na 1 week. er zit alleen een anti corrosie middeltje in.

ik draai 12.5 x 184

ik heb het systeem niet ontlucht, maar er is geen luchtbelletje te zien, mijn resevoir zit namelijk boven in. Of er lucht zit in de rad, geen idee, hoe ik het er uit zou meoten krijgen, geen idee. Maar dan zou de temp niet 10 graden stijgen als ik mijn papst uit zet.

[ Voor 48% gewijzigd door BasvanS op 19-08-2003 23:55 ]

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Zit er leidingwater in of wat anders?

/edit: laat ook maar, aan de vloeistof zal het ook nauwelijks liggen.

Ruk dat blok er nou maar af en post een paar pics van de mooie 'stempel',
dan oordelen we gezellig verder. Bijna alle mogelijke oorzaken zijn al voorbij
gekomen.

Warmtedoorvoer kan nog het probleem zijn (waar dan ook in de setup)
of het is alleen jouw core die exorbitant heet kan worden.

In het vreemdste geval leest je temp-sensor de temp te hoog uit.

[ Voor 91% gewijzigd door Mujo op 20-08-2003 00:00 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zet er eens een gewone ventilator op. Dat scheelt bij mij altijd enorm. Dan weet je iig of het aan de airflow ligt of niet. (scheelt bij mij ruim 15!!! graden, dat zegt een boel he).
Wellicht belangrijker nog is de manier waarop je het aangebracht hebt op je core.
Gelijk verdeeld, goed uitgesmeerd, niet over de randjes, niet te dik, niet te dun, je weet wel.
Nu weten we nog nix, hoe veel en dik moet het er nou op? :)
Maar hij zegt dat hij AS 3 prut heeft, dat is toch enorm goed spul?
Artic Silver 3 is dat toch?

Je kan ook eens een gewone (lucht) koeler gebruiken, kijken of hij idd misschien van nature enorm heet is.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Maar hij zegt dat hij AS 3 prut heeft, dat is toch enorm goed spul?
Artic Silver 3 is dat toch?

Je kan ook eens een gewone (lucht) koeler gebruiken, kijken of hij idd misschien van nature enorm heet is.
...my bad... Arctic Silver 3 moet goeie sjit zijn.
Die optie van die luchtkoeler is een ideetje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 22:34:
zet maar eens een fan op je socket en je temp zal minimaal 5 graden dalen.... die sensoren zijn gewoon niet OK...
Hier ben ik het ook stellig mee eens, heb het zelf ook namelijk gezien.
Vooral met waterkoeling omdat er dan helemaal geen luchtcirculatie meer is onder de socket, met een fan zou er altijd nog een beetje werveling onstaan daar.

• BasvanS
OK er zit duidelijk geen stempel op mijn blok, natuurlijk zit er wel een afdruk op van de koelpaste, een netjes rechthoekig blokje in de vorm van de barton core met aan de randen iets meer koelpasta, als je deze eraf haald blijft er een blok over dat net nieuw lijkt te zijn.

• Mujo

Mujo

Nee hè?

--> cpu strakker op socket bevestigen (indien dat mogelijk is)
--> cpu core testen lost van wc met luchtkoeler
--> wc-setup stand-alone testen op flow/warmtetransport
--> Vcore terugschroeven en balen

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je trouwens, ik heb een Abit NF7-S en daar zijn laatst updates voor de temp aflezing voor uitgekomen.
Mooi setje heb je trouwens gekocht ziet er echt super uit, wat kost zoiets nou :P

Hier trouwens een Barton Xp2500+ op 1,75 Vcore met een Swiftech 462 koperen koeler op 36,5 graad internet idle.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 00:17 ]

• BasvanS
hmm. ik leg gewoon een dik stukje plastic onder die veren, dan geven ze als het goed is iets meer druk, zou dat kunnen helpen, en anders een nieuwe lexaan deksel kopen, kost 14 euro, maar dei meot wel uit duitsland komen....

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

maar je barton draait wel ff op 2300MHz, terwijl die van mij dat _net_ haalt met 1,85v. dat terwijl de cpu temp 36 :7 is :?.

Grootste probleem ligt bij de aansluiting van je koelblok. Als je die er echt strak op krijgt dan geeft dat mooie temps. Maar zo te zien heb je dat wel. Hmm rad al getest door fan harder/zachter te zetten?

specs

• BasvanS
als je effe leest, dan zie je dat ik alles al geprobeerd heb...

ik herriner me ook iets:
gister toen het lekker fris was in de ochtend had en mijn kamer temp ook wat lager was, had ik toen ikd e computer opstarte een temp van 34 graden idle, maar hij warmde langzaam op naar 42. ( was voor de overclock )

Verwijderd

kheb ook zoiets voor, een degelijke wc, H2O coolersprinter rev 2.0 gezet op een barton 2500+ AQUCA met AS3 derop en een abit nf7-s r2.0 en kheb zo op stockspeed nu 41 graden cpu met crunchprogramma draaiende en 30 casetemp, het rare is wel dat als ik overklok (ben tot zo'n 2470mhz geraakt maar wel instabiel toen :( men voeding is ook wel echt zwak) dan stijgt de temp nauwelijks :s als ik er een huisventilator op laat blazen op het koelblok daalt de temp zo'n 10 graden en de casetemp ook... heb biosversie al geupdate maar dit blijft steeds hetzelfde resultaat geven

Verwijderd

guppie15 schreef op 20 August 2003 @ 00:15:
hmm. ik leg gewoon een dik stukje plastic onder die veren, dan geven ze als het goed is iets meer druk, zou dat kunnen helpen, en anders een nieuwe lexaan deksel kopen, kost 14 euro, maar dei meot wel uit duitsland komen....
niet voor lang meer ;)

Verwijderd

Misschien klinkt dit raar maar heb je wel eens gekeken of je blokje wel recht is? bij mij was het dat de blokje opeens niet meer recht was en dat hij niet goed contact maakte met de cpu temperatuur steeg toen erg snel omhoog tot wel 65 graden niet eens windows binnen gekomen alleen bij de bios al dat zou ik maar effe checken mocht het dan zo zijn dat het niet recht is dan gelijk lappen. En persoonlijk vind ik dat je niet echt een goeie opstelling in je kast hebt gemaakt bijvoorbeeld je rad die had ik beter boven je voeding gedaan of daar ergens. :)

• petervandamned
  • Laatst online: 14-02 15:19
ik geloof les 2 uit waterkoeling

je verwijderd je aircooler van je CPU !
je hebt een passief gekoelde chip-set (als in hij krijg de flow van je aircooler)
dus geen flow meer over je chip-set
gevolg chip-set wordt warm
straalt door je mobo warmte uit naar je voeler van je cpu temp
raar hoor mijn cpu temp is vrij hoog >:)

basics allemaal :)

en natuurlijk je base checken en de afdruk en dan misschien idd je druk wat verhogen

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

petervandamned schreef op 20 augustus 2003 @ 07:20:
ik geloof les 2 uit waterkoeling

je verwijderd je aircooler van je CPU !
je hebt een passief gekoelde chip-set (als in hij krijg de flow van je aircooler)
dus geen flow meer over je chip-set
gevolg chip-set wordt warm
straalt door je mobo warmte uit naar je voeler van je cpu temp
raar hoor mijn cpu temp is vrij hoog >:)

basics allemaal :)

en natuurlijk je base checken en de afdruk en dan misschien idd je druk wat verhogen
Ik kan me niet voorstellen dat dit ook het geval is als je gebruikt maakt van de interne diode om de temperatruur te meten.

Ik heb hier iig helemaal geen last van.

• BasvanS
Het begint er wel allemaal op te lijken, ik start nu net mijn pc op, en mijn cpu temp begint op 29 graden, en gaat vervolgens langzaam omhoog....

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

guppie15, zie de post van petervandamned en ook de andere tips hier, waarom je cpu temp hoger is dan je verwachtte met waterkoeling ;). Dit is idd basic waterkoeling-kennis, wat prima te vinden is met de search, de links in de DOC FAQ, en zelf logisch redeneren, deduceren, en concluderen, dus deze gaat dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.