Hoe krijg ik mijn 40gig werkend op een 440BX

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• CathodioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-01 10:48
Hey folks,

Ik heb een servertje gemaakt met een Biostar M6TBA mobo en een P2 350 Mhz erin. Maar deze detecteerd mijn 40 gig schijf niet.... :( der zit nu een 13 gig schijf in die het wel goed doet....

Heeft iemand een oplossing waarmee ik toch die 40 gig kan gebruiken.

(Kheb al een nieuwe bios geflashed....)

Greetzzz,
CathodioN.

"Never underestimate the power of stupid people in large groups!"

• Steefph
  • Laatst online: 11-03 14:20
Zou denk ik beter in Opslag en I&O controllers staan.

Je zou een ide controller kunnen kopen deze plaats je in een PCI slot

[ Voor 23% gewijzigd door Steefph op 19-08-2003 22:24 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 19:31
Staat windows op die HD?

Zonee: Zet in het bios het kanaal waar de HD op staat (bijv. primary slave) op none. In windows zal de schijf wel vol worden herkent :)

Zo lukte het iig wel met m'n MS6163, WD400JB en XP

tvw

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 08:23
van welke fabrikant is die schijf? mocht het een maxtor zijn dan kan je het proberen met maxtool dacht dat het maxblast was, www.maxtor.com daar kan je het vinden

EDIT: powermax is de naam van het programma.

[ Voor 13% gewijzigd door Robthebest op 19-08-2003 22:27 ]

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

ik zal het je nog sterker vertellen, heb ooit een 440bx gehad met een 80 Gb hd. De bios herkent hem als 12 of 13 maar in de windows setup (2000 en XP) staat ie er gewoon goed bij

• CathodioN
Tis een Linux server en ik heb in een vorige server (PI 166) dat mijn 13 gig er als secondaire schijf in hing en niet door de bios werd herkent maar wel gewoon in linux werkte. Maar het probleem is nu dat ik niet van die 40 gig schijf kan booten alstie niet door de bios herkent wordt..... Dus als iemand daar een oplossing voor weet... graaaag

Verwijderd

Als je je bios naar de laatste versie flasht wil dat wel eens helpen.

• CathodioN
ik zeg net... ik heb al een nieuwe versie geflashed maar dat helpt niet.
De site van intel is trouwens ook erggg onduidlijk. Ik kan NERGENS de maximale grootte vinden van HD's op die ChipSet... Echt stom.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In de FAQ van opslagmedia & I/O controllers staat de oplossing. Was niet echt moeilijk te vinden geweest als je in het juiste forum had gekeken.

Hier te vinden.

ARME AOW’er

• CathodioN
Nice try... Maar daar staat de opllossing niet bij hoor.....

Verwijderd

Ik heb zelf nog een ouwe 440ZX, zeg maar de gecastreerde versie van de 440BX (hij kan een busmasterlijn minder aan en heeft maximaal maar twee DIMM-sloten). Daarmee heb ik tijdenlang goed gewerkt met een 40-Gb schijf, zonder problemen of speciale drivers. Lijkt me dat het bij jouw BX ook wel moet kunnen zonder aanpassingen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

CathodioN schreef op 19 August 2003 @ 22:46:
Nice try... Maar daar staat de opllossing niet bij hoor.....
Zeker weten van wel.

Sinds mijn posting verstreken slechts 5 minuten :)

Bijv. noodzakelijke tools gedownload en geïnstalleerd? Op de site van je HD-manufacturer gekeken?

Je zou de eerste zijn waarbij het nl. absoluut niet lukt een schijf aan de praat te krijgen.

Deze Linux-oplossing al gelezen?

Schijfdetectie is er niet dus kan er een jumper op de HD onjuiststaan, verkeerde kabel.... etc etc

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 19-08-2003 23:03 ]

ARME AOW’er

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:25

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zie sig, zelfs een 120Gig erbij ... en hoewel ze nu aan een Promise ATA100 TX2 hangen, deed me mobo er eerder ook nooit moeilijk over ... snap er geen fluit van :? Moet fabrikant + bios combi zijn imho ...

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

OK, het is bevestigd dat een 440BX 40-Gb schijven aankan, dus dat is het probleem niet. Overigens zou dat zich ook niet uiten in niet-herkennen door het BIOS, maar in het verkeerd formatteren van de schijf. Hij leest namelijk bij een te grote schijf wel gewoon de namestring uit de firmware, alleen wanneer je 'm volledig wil aanspreken loop je tegen de beperkingen van de LBA aan zodat je maar een gedeelte van 8 of 12 Gb kunt aanspreken o.i.d.

Wat versta je overigens precies onder niet herkennen? Letterlijk de melding dat er op die master/slavepositie niks gevonden wordt als je 'm op autodetect zet?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:38
Heb je al met de jumpertjes gespeeld op de disk en met BIOS settings? Want dat maak ik niet uit je post op.

Overigens move PMG -> OM

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En dicht.

De PIIX4(E) southbridge van het 440BX chipset kan zeker weten 128GB aan, da's slechts kwestie van de juiste BIOS en evt ook jumpersettings op de schijf itself :)

Maar zoals GuardianAngel het aangeeft staat dat gewoon in de FAQ van dit subforum uitgelegd B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.