Toon posts:

Data recovery van mp3's op CD-RW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede Tweakers,

Ik heb al gezocht middels de search maar kon niks vinden, ben desperate dus daarom maar even zo.

Ik heb een aantal cd's gebrand op TDK CD-RW's. Het betreft voornamelijk mp3's van eigen concerten, ik mag wel zeggen zeer zeldzaam. De door mij gebrande versies zijn de enige opnames die voorradig zijn.

Nu wil ik de opnames weer gaan gebruiken, en nu blijkt dat de plextor drive (24/10/40A) moeite heeft met afspelen van de cd, alles gaat met horten en stoten. Ook kopieren gaat niet, alles klinkt alsof het zo door de mangel is gehaald.

Een aantal vragen dan ook. Weet iemand of het mogelijk is mijn CD-RW's af te spelen op mijn Lite-On DVD-rom, waarom die Plextor die data van die RW zo miserabel afspeelt, en waarom ik de data niet goed gekopieerd krijg naar mijn HD's.

Misschien weet iemand de oplossing. Je zou mij een enorm plezier doen, de opnames zijn echt balangrijk voor me.

Met dank,

Mede-tweaker Morino

Add: SVCD op CD-RW fikken, en data gaat zonder problemen....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 21:32 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Een aantal vragen dan ook. Weet iemand of het mogelijk is mijn CD-RW's af te spelen op mijn Lite-On DVD-rom,
Al eens geprobeerd?
Ze gaan er heus niet stuk van..

Verwijderd

Topicstarter
Zal het herformuleren, want dat heb ik natuurlijk geprobeerd. Ik krijg geen toegang tot de DVD-speler als ik de CD-RW erin doe....Mijn vraag was dan ook, kan ik iets proberen om toch de CD-RW te kunnen lezen in mijn DVD-Rom

Excuses

M.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, er is net een artikeltje langsgekomen over cd's en hoe lang ze het uithouden!

Als je TDK's brak beginnen te worden kun je beter de mp3'tjes snel naar de harde schijf kopieeren en op media zoals SONY gaan branden. SONY maakt zeer goede media...ze zijn duur..maar kwaliteit voor alles!

Voor het rippen van je TDK's raadt ik aan op LANGZAME snelheid de files te kopieeren naar je pc. Op 2x speed ofzo....dan kan hij de gegevens het er het beste vanaf rippen.

Om de lees-snelheid van je DVD-rom / CD-writer te verlagen zijn er genoeg tools te vinden!

[ Voor 34% gewijzigd door swampy op 19-08-2003 21:59 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 19 August 2003 @ 21:57:Als je TDK's brak beginnen te worden kun je beter de mp3'tjes snel naar de harde schijf kopieeren en op media zoals SONY gaan branden. SONY maakt zeer goede media...ze zijn duur..maar kwaliteit voor alles!
Lezen, alsjeblieft....dat is nou net de bedoeling, dus als je enig idee hebt hoe ik ze naar de HD krijg zonder errors..

M.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 21:58:
[...]

Lezen, alsjeblieft....dat is nou net de bedoeling, dus als je enig idee hebt hoe ik ze naar de HD krijg zonder errors..

M.
check boven eens.. LANGZAAM inlezen :-) dan kun je vaak nog genoeg van de brakke media afhalen.

Als je media al niet meer herkent wordt...zou je kunnen kijken of je in nero onder CD-info niet de datatrack waar je mp3's in staan naar je schijf te rippen..alweer op LAGE snelheid! Het rippen kan met de optie "save track" onder "extra's"

Op die manier had ik nog eens een audio track van de volledige versie van Window Lickers weten te redden :-), ja ja.. de LANGE versie :-p

[ Voor 17% gewijzigd door swampy op 19-08-2003 22:02 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
^
|
|

Kick

M.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hij zegt het toch al? LANGZAAM inlezen!
Haal CDRwin en maak een image op 1x leessnelheid, als dat lukt kun je met daemon tools je MP3's uit je image redden.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Of probeer blindwrite eens uit.
Pagina: 1