[XP] Rechten geven aan gebruikers op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb het volgende probleempje:

Ik heb op een PC met XP Pro (NTFS) een paar mapjes gedeeld. Daar kan ik lokaal netjes in komen. Ik wil nu op een andere pc via het netwerk bij die bestanden kunnen. Alleen kan ik daar dus met die andere PC niet in komen. Ik heb dan niet de goede rechten. Ik heb es liggen zoeken waar ik dat dan pcies kan instellen, maar dat kan ik dus nergens vinden! Ik heb op GoT gezocht, daar kom ik een paar keer iets tegen over dat je bij delen op permissions (rechten ofzo) moet kunnen klikken, maar dat kan dus niet... ik zie dat NERGENS terug.

Voorheen had ik die eerstgenoemde PC met Fat32 staan en daar had ik geen problemen mee, dwz dat ik gewoon toegang had tot gedeelde bestanden/mappen. Wie gaat me uit dit probleempje helpen?

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Rechtermuisklik op het bestand en kies eigenschappen. Daar staat een tabblad beveiliging :)

Dit had je verder ook wel kunnen vinden in de HELP van windows.

ms-its:C:\WINDOWS\Help\aclui.chm::/acl_set_permissions.htm (open die in je browser of zoek in de windows help naar machtigingen instellen)

• bdgroot
Tja... dan zou de wereld wel mooi zijn.. als dat zou kloppen.. maar ik zie dus 2 tabs: Algemeen en Delen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Indien je geen security / beveiliging tab hebt, moet je simple filesharing uitzetten. Zie WOS FAQ voor meer info.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• bdgroot
gevonden.. bedankt... staat dus in de mapopties... (optie eenvoudig delen van bestanden gebruiken....

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Even de FAQ voortaan doornemen dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.