Toon posts:

Pinnacle studio 8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Pinnacle studio 8 bij mijn DVD brander gekregen.
Hier voor had ik dit programma ook al op mijn laptop staan met brander, dit werkte als een trein.
Nu staat het op mijn PC ivm dvd brander en FireWire
Als ik het programma opstart slaat het proramma na 3 sec. vast.

In het begin krijg ik een melding
Grafischekaart en geluidskaart zij niet gecertificeerd voor Microsoft DirectX, controleer fabricaat voor updates.

Dus alles geupdate, maar nog steeds het zelfde.
Kent iemand dit probleem ?

Win 2000
ASUS V3800 32 mb
256 DDR
SB live 1024

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Asus V3800 .....dat is zeker een heel erg oudje.

Efkes opgezocht het is een "moderne" TNT2 kaart, nu zijn die niet gek maar....mist die ondersteuning voor heel veel speciale video truukjes. Het mist alle acceleratie waardoor..tja..videobewerking programma's wat erover kunnen zeiken.

Het is geen slechte kaart daartegen, ik heb hier bijvoorbeeld een webpagina over het overclocken van zo'n kaart: Overclock

Maar hoe prachtig de kaart ook mag zijn...hij komt uit het stenen tijdperk van de digitale wereld. Oftewel....ja kaart is te oud!

Leuke kaart maar te oud voor Pinnacle studio 8.

Je geluidskaart daartegen zou nog voldoende moeten zijn!

Waarschijnlijk heb je nu niet veel geld of zin over om een nieuwe kaart te kopen maar ik vrees dat het wel de oplossing is. Aan te raden valt de Ati 9000 met ....Microsoft® DirectX® 8.1 support....

En niet duur.... en kun je uiteindelijk hearts in zijn volle glory draaien :>

Zo hier wat linkjes voor je:

Club3d Ati 9000 Pro 64Mb
Connect3d 9000 64Mb
Connect3d 9000 Pro 64Mb

Dat zijn er een zootje goedkope, zag ook nog een van Gigabyte ( goed merk ) die wel wat duurder was enzo.

Maar limiteer je vooral niet tot wat ik zo snel voor je vindt....een zoektocht op de website van ATI of nvidia kunnen je al veel meer laten zien.

En tja, waar vindt je een kaart die je wilt voor een mooie prijs, daar hebben we dus de pricewatch voor

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende op de weg geholpen heb :-)

[ Voor 108% gewijzigd door swampy op 19-08-2003 20:49 ]

There is no place like ::1

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb ook Pinnacle 8 en die werkt perfect op mijn systeems i.c.m met een Asus V7100 Geforce 2 MX en een SB Live 1024. Voor een paar euro heb je een Gf2.

Op een andere systeem heb ik een GF 4 TI 4600 en dat werkt ook grandioos, maar zoals Swampy al zei je kan natuurlijk ook een ATI nemen...

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Binnetie schreef op 19 August 2003 @ 23:08:
Ik heb ook Pinnacle 8 en die werkt perfect op mijn systeems i.c.m met een Asus V7100 Geforce 2 MX en een SB Live 1024. Voor een paar euro heb je een Gf2.

Op een andere systeem heb ik een GF 4 TI 4600 en dat werkt ook grandioos, maar Swampy al zei je kan natuurlijk ook een ATI nemen...
Helemaal waar....GF2...kan het ook aan!

het is gewoon dat videokaarten van voor de GF 256 niet de benodigde technieken bezitten voor volledige DirectX compatibility!

En dat is dus de TS zijn probleem. De TNT2 is daarom ook alleen maar geschikt voor 2d.....aangezien 3d standaards de kaart ontgaan!

En ja, er zijn meer videokaarten dan de ati9000 :) gelukkig :p tegenwoordig zijn zowel ati als nvidia van zeer goede kwaliteit en een upgrade van de oude TNT2 technology is zeer gewenst!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Precies! Maar ik zal jullie vertellen dat het ook nog gewerkt heeft op een Voodoo 3 3000 16 mb, maar toen ondersteunde hij titeloverlay berekeningen niet... daarom heb ik toen ook een GF 2 gekocht...

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de info

bij deze heb ik de ATI besteld, als deze is geinstaleerd zal ik het weer melden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de ASUS V9520 VS geworden, kan ik vandaag nog afhalen, ik zal de prestaties van deze weer vermelden.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

dit is wat de Pinnacle zelf voorschrijft:
Minimum System Requirements
* Intel Pentium or AMD Athlon 500 MHz or higher
* 128 MB RAM (256 MB RAM recommended)
* Windows 98SE, ME, 2000, XP
* DirectX compatible sound and graphics card

Hier wordt dus niet gesproken over het feit dat je minimaal een DirectX 8.1 nodig bent.
Ik kan me er ook niet veel bij voorstellen dat het een vereiste is want volgens mij gebeurt alles op de CPU. Het enige wat de videokaart moet doen is het beeld weergeven.
De kaarten van Matrox RT.X10 ontlasten de CPU en niet de videokaart.
Ik denk dus dat het toch een driverprobleem is geweest.
Mijn vader heeft een Xabre400 dat is ook geen bijster vlotte kaart maar met Pinnacle gaat het als een trein.
Maar je hebt al een leuke kaart in bestelling staan dus daar zal het straks niet meer aan liggen. :)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

@TS

Ah, een FX5200 met extra video dingetjes in het pakket. Geen slechte keus, leuke kaart die leuk beeld geeft en DX9 support....pinnacle heeft niets te klagen met dit kaartje!

@roni

Yep, Xabre400 zou ook werken..het gaat simpel weg om de DirectX ondersteuning...dat is alles wat nodig is om pinnacle te starten!

[ Voor 31% gewijzigd door swampy op 20-08-2003 11:30 ]

• ronny

ronny

Trotse vader

Ik heb ff op de site van Nvidia gekeken maar volgens deze site heeft de TNT2:
Microsoft® DirectX® and OpenGL® Performance Optimizations and Support.

Dus dan zou het wel moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
De nieuw ASUS kaart werkt als een trein. poef is wel ff wat anders. Moet toch maar eens regelmatig mijn Hardware updaten, sinds ik werk met mijn laptop, gebruik ik de PC alleen maar als opslag.

Maar de Studio 8 werkt hier mee als een God in Frankrijk.

Thx voor het advies allemaal

Verwijderd

swampy schreef op 19 August 2003 @ 23:13:
[...]

Helemaal waar....GF2...kan het ook aan!

het is gewoon dat videokaarten van voor de GF 256 niet de benodigde technieken bezitten voor volledige DirectX compatibility!

En dat is dus de TS zijn probleem. De TNT2 is daarom ook alleen maar geschikt voor 2d.....aangezien 3d standaards de kaart ontgaan!

En ja, er zijn meer videokaarten dan de ati9000 :) gelukkig :p tegenwoordig zijn zowel ati als nvidia van zeer goede kwaliteit en een upgrade van de oude TNT2 technology is zeer gewenst!
bij videobewerking komt geen 3d kijken

• ronny

ronny

Trotse vader

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 12:08:
[...]

bij videobewerking komt geen 3d kijken
Daarom vind ik het ook vreem dat er direct wordt aan genomen dat het de videokaart is.
Tevens is het opmerkelijk dat nu hij er een ATI in heeft het vlekkeloos werkt :?
dus twee mogelijkheden driver of toch de video kaart.
Al vind ik een TNT nog van een dusdanige snelheid dat het gewoon zou moeten werken. Bijna alle onboard kaartjes zijn van het zelfde kaliber of langzamer en daar zou het toch ook mee moeten werken.

Pagina: 1