Toon posts:

localhost probleem in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Totvoor kort had ik coldfusion lokaal draaien via http://localhost:8500
sinds kort heb ik echter een draadloos netwerk en krijg ik geen reactie meer als ik dit open. Ik heb weinig verstand van netwerken dus als iemand me kan helpen.

Heeft het iets met dns instellingen te maken oid?

Verwijderd

Sorry, maar dit draadlose netwerk lijkt me niet het probleem als je het geheel lokaal draait. Mischien de bijbehorende softeware, welk merk netwerktroep heb je?

Verwijderd

Topicstarter
asus wl300

Verwijderd

Probeer het eens met je IP-adres :)

Verwijderd

Topicstarter
ip adres noch ipadres:8500 reageert.

Verwijderd

strange, je zou op het eerste gezicht zeggen dat het een firewall probleem was, maar aangezien het allemaal lokaal draait. Heb je wel iets van een firwall draaien? en schakel je netwerk verbinding eens uit en kijk eens of dat iets veranderd?

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 15:13
als je eens pingt naar je localhost
en dan eens naar je ip adres krijg je wel reactie..

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Post eens de uitvoer van:
code:
1
netstat -an

op het toestel waar coldfusion op runt

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
als ik ping naar localhost krijg ik een ip adres, als ik dit intik in IE dan krijg ik mijn kazaa shared folder inhoud.

EN dat netstat -an wat moet ik daar mee?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wel adres krijg je dan ? dit moet 127.0.0.1 zijn

if not, controler dan je "hosts" file (geen extensie)
zoek localhost en verander het adres wat daar achter staat naar 127.0.0.1

maar tocht wel vreemd dat je wel je kazaa bende wel kan zien

klinkt idd meer als een firewall oid

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is inderdaad 127.0.0.1

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:36
Lijkt mij er gewoon op dat "coldfusion" (geen idee wat het is) niet aan staat. Alles werkt behalve coldfusion.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer je dat dan te openen op de pc waar coldfusion op draaid ?
of probeer je contact te leggen via dat draadloze netwerk vanaf een andere pc?
- zo ja probeer het dan eens met het "echte" ip adres van die machine

127.0.0.1 is altijd de fysieke pc waar je op dat moment op werkt.
localhost wordt normaal verwezen naar 127.0.0.1 tenzij geweizigd in je host file
dit is dan eigenlijk altijd ongewenst als dat gebeurt

dat netstat -a moet je intypen in een dos window en kijken of poort 8500 op listening oid staat . ik zou ge resultaat even hier neer zetten als je er moeite mee hebt om te begrijpen

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 19-08-2003 23:27 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op mijn d schijf een mapje coldfusion staan waarin een map staat wwwroot.
Bestaan die hierin staan zoals test.cfm konden voorheen via http://localhost:8500/test.cfm worden opgeroepen. Sinds kort maak ik voor internet echter gebruik van het wireless access point van mijn huisgenoot en dat heeft volgens mij dus gevolgen gehad.

met netstat -a krijg ik wel een melding met :8500 met de naam van mijn pc ervoor.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:36
Kan je bij coldfusion niet aangeven via welke verbinding de connecties binnen komen? Je hebt namelijk je "interface" veranderd, van netwerkkaart 1 naar draadloze netwerkkaart 2. Dus misshcien moet coldfusion nog verteld worden dat ie op een andere manier verbindingen moet ontvangen.

Nogmaals, dit is puur uit mijn oogpunt naar aanleiding wat je verteld. Ik heb namelijk nog steeds geen idee wat coldfusion is behalve dat het me iets lijkt om i-net pagina's te delen.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Draait je "ColdFusion MX Application Server" service wel?
Zie Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Services

Je kunt dus ook niet in de CF Administrator komen via http://localhost:8500/CFIDE/administrator/index.cfm ?

Wat staat er in de logfile? (d:\CFusionMX\runtime\logs\default-out.log)

Ter verduidelijking voor de anderen: Macromedia ColdFusion is een (web)applicatieserver waarmee je websites en webapplicaties kunt bouwen. Kort door de bocht: een ASP op PHP-server maar dan uitgebreider.

[ Voor 11% gewijzigd door Canard op 20-08-2003 10:33 ]

Pagina: 1