Toon posts:

[probleem]AVI-->DVD, en dan vooral authoring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet het. Doom9, of DVDRHelp. Toch, ik heb beide sites aandachtig bestudeerd, en ik kom er toch niet uit n000b hoor ik jullie denken...

Hier is het probleem: Ik heb een *.avi file, die ik zo wil branden, dat mijn standalone het leest. Ik wil ook selectable subs hiervoor hebben.
Wat te doen?
1. geluidsspoor apart opslaan --> Virtualdub, geen probleem.
2. *.avi converten naar MPG --> TMPGEnc, ook geen probleem
3. Authoren --> hier zit het probleem.

Hier is de tutorial te vinden die ik gebruikt heb voor het converten. met TMPGEnc.
Nu komt het probleem, Authoring. Voor zover ik weet is er geen enkel programma waarmee je selectable subs kan maken, behalve met IfoEdit.
Naast het feit dat IfoEdit niet perfect is, kan het ook alleen met *.sup files overweg, erg onhandig want verder gebruikt geen enkel programma dat formaat en subrip kan er ook al niet mee overweg.
Wat moet ik nu dus doen? Hoe moet ik een DVD authoren met selectable sub's?? Of kan ik in IfoEdit ook gewoon een *.sub/*.srt/*.sst/*.ssa file gebruiken?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:21

4POX

Everybody is wired

http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm

Misschien vind je daar meer informatie

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Mja op de manier van subs toevoegen die daar staat worden de subs dus in de stroom gebrand, wat tot gevolg heeft dat je niet kan kiezen.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 20:29
Op doom9 staat hier onder Subtitle Tools een tooltje genaamd subtosup, waarmee je Vobsub files naar sup files kunt omzetten. Heb het een keer gebruikt en dat werkte wel goed. Moet je alleen nog zorgen dat je je *.srt files enzo naar Vobsub formaat omzet :)