Ik wil mijn debian installatie van HD verzetten.
Naar een grotere HD, en van hdb naar hda.
Ik had eerst win2k, heb daar met een 2de HD een dualboot win2k/debian van gemaakt. Die Win2k schijf had ik gisteren nodig, dus die schijf eruit, klein schijfje erin, geboot met debian bootdisk en lilo terug in mbr van die kleine schijf gezet (staat anders niets op die schijf).
Nu is het zo dat die schijf met Debian op een beetje brak is. Ik kan er ook niet van booten, werkt niet als primary master ...
Vanavond heb ik een nieuwe schijf, en nu wil ik die installatie over zetten.
Situatie :
hda ---> Nu nog kleine schijf met niets op, enkel lilo in mbr. Moet nieuwe schijf in de plaats komen
hdb ---> Bestaande debian installatie
Ik had de volgende werkwijze voor ogen :
1) PC uit, kleine schijf eruit en de nieuwe erin.
2) PC booten met debian bootdisk
3) Nieuwe schijf partitioneren (hda)
4) Lilo in mbr van nieuwe schijf zetten (om mijn nieuwere kernel te kunnen booten, staat nog oude op die bootdisk)
5) Nieuwe kernel booten
6) Alle files kopieren naar de nieuwe schijf
7) fstab op nieuwe schijf aanpassen
8) lilo aanpassen
9) proberen booten van nieuwe schijf
Ik heb al gezocht naar info over dualboot met lilo, maar gaat altijd over 2 verschillende OS'en...
Op deze manier kan ik dan ook veilig mijn partities naar ext3 proberen zetten.
De journaling file is al aangemaakt, maar ik durf hem niet in fstab veranderen naar ext3 om de volgende reden : [rml][ debian] ext2 ---> ext3 converting probleem[/rml]
Nu zou ik nog moeten weten :
1) Kan ik ALLE files kopieren van een draaiende debian installatie ?
2) Hoe configureer ik Lilo om 2 volledig apparte linux installaties te booten (apparte root, boot en swap partities)
3) Zie ik iets over het hoofd ?
4) Is er een andere, misschien betere manier ?
Naar een grotere HD, en van hdb naar hda.
Ik had eerst win2k, heb daar met een 2de HD een dualboot win2k/debian van gemaakt. Die Win2k schijf had ik gisteren nodig, dus die schijf eruit, klein schijfje erin, geboot met debian bootdisk en lilo terug in mbr van die kleine schijf gezet (staat anders niets op die schijf).
Nu is het zo dat die schijf met Debian op een beetje brak is. Ik kan er ook niet van booten, werkt niet als primary master ...
Vanavond heb ik een nieuwe schijf, en nu wil ik die installatie over zetten.
Situatie :
hda ---> Nu nog kleine schijf met niets op, enkel lilo in mbr. Moet nieuwe schijf in de plaats komen
hdb ---> Bestaande debian installatie
Ik had de volgende werkwijze voor ogen :
1) PC uit, kleine schijf eruit en de nieuwe erin.
2) PC booten met debian bootdisk
3) Nieuwe schijf partitioneren (hda)
4) Lilo in mbr van nieuwe schijf zetten (om mijn nieuwere kernel te kunnen booten, staat nog oude op die bootdisk)
5) Nieuwe kernel booten
6) Alle files kopieren naar de nieuwe schijf
7) fstab op nieuwe schijf aanpassen
8) lilo aanpassen
9) proberen booten van nieuwe schijf
Ik heb al gezocht naar info over dualboot met lilo, maar gaat altijd over 2 verschillende OS'en...
Op deze manier kan ik dan ook veilig mijn partities naar ext3 proberen zetten.
De journaling file is al aangemaakt, maar ik durf hem niet in fstab veranderen naar ext3 om de volgende reden : [rml][ debian] ext2 ---> ext3 converting probleem[/rml]
Nu zou ik nog moeten weten :
1) Kan ik ALLE files kopieren van een draaiende debian installatie ?
2) Hoe configureer ik Lilo om 2 volledig apparte linux installaties te booten (apparte root, boot en swap partities)
3) Zie ik iets over het hoofd ?
4) Is er een andere, misschien betere manier ?
[ Voor 3% gewijzigd door moto-moi op 24-08-2003 14:48 ]