Toon posts:

PC uit in dos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het zelf gebakken hebben van een reboot-bestandje wil ik graag ook een bestandje bakken om de PC geheel uit te schakelen. Na hier even wat gezocht te hebben ben ik niet veel wijzer geworden...... iemand een idee ??

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
de power knop werkt ook goed.

volgens mij is er zo geen bat instructie die een comp uit kan schakelen.
misschien dat er wel iets is voor in turbo pascal ofzo.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je zal dan iets moeten schrijven dat APM instructies aanroept denk ik :)

Verwijderd

DOS is nog van het AT tijdperk. Die dingen hebben geen besef van aan of uit totdat iemand de stroom simpelweg onderbreekt.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 18:19:
DOS is nog van het AT tijdperk. Die dingen hebben geen besef van aan of uit totdat iemand de stroom simpelweg onderbreekt.
Da's niet waar. wat windows in principe doet is precies hetzelfde als dit programmatje dat ik gevonden heb door te zoeken bij google op "Dos Poweroff.exe"

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Maar aangezien je kunt rebooten moet je ook uit kunnen schakelen op een ATX machine........ ik heb zelfs het idee dat het rebooten op een ATX anders gaat dan op een AT. OP een ATX lijkt het wel of het systeem heel even uit gaat en de spanning er gewoon weer op gaat....... MOet te doen zijn, als MS het in windows kan dan moet het ook in dos kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt kewl !
ik ga het proberen :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Of zoek eens op AtxOff, genoeg over te vinden :)

Verwijderd

Wat ik zeg is wel degelijk waar. DOS zelf heeft er totaal geen benul van. Er zijn zat programma's die een ATX systeem onder DOS kunnen uitschakelen maar DOS zelf is veel ouder dan de ATX standaard en negeert dat ook compleet.

Maar wellicht is dit alles enigzins off-topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx !!! Werkt echt perfect !!

Verwijderd

Let wel op, in Win9x werkt het ook...

En rebooten in Dos vanaf de commandline:
code:
1
ECHO G=FFFF:0000 ¦ DEBUG

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 00:06 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 18:35:
Maar aangezien je kunt rebooten moet je ook uit kunnen schakelen op een ATX machine........ ik heb zelfs het idee dat het rebooten op een ATX anders gaat dan op een AT. OP een ATX lijkt het wel of het systeem heel even uit gaat en de spanning er gewoon weer op gaat....... MOet te doen zijn, als MS het in windows kan dan moet het ook in dos kunnen :)
Zoiets heet de reset knop.

Als je gewoon reboot test ie het geheugen niet (en waarschijnlijk nog wel meer niet), dus gewoon even spanninkje onderbreken lijkt me niet.
Pagina: 1