waaa
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 08:51 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel. Die mensen die daar nu wonen blijven er ook wonen en zullen dus volgend jaar weer het zelfde probleem hebben. schiet dus niet op.[b]Ik heb zoiets van kom op dat land is zooitje troep. Daar moet je gewoon niet gaan wonen. Die lui moeten zich gewoon over de rest van de wereld heen vestigen en dat zooitje daar gewoon achterlaten. Dat land is letterlijk een voorbeeld van "Dweilen met de kraan open".
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Verwijderd
Verwijderd
Zoiets denk ik nou ook... stort je geld... en wat krijgen de Somaliërs? Doekjes tegen het bloeden bij wijze van spreken.Op donderdag 30 november 2000 21:12 schreef Ereinion het volgende:
Ik denk ook wel dat het grootste bedrag dat naar die hulp gaat totaal geen effect heeft, maar ja, je moet toch iets doen om je geweten af te kopen.
Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Juist, en hoe komt dat?Op donderdag 30 november 2000 16:01 schreef Apoc2 het volgende:
Het probleem van de ontwikkelingslanden is dat zij in hun ontwikkeling net zo ve zijn als wij een paar honderd jaar terug.
Always outnumbered, never outgunned!
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Verwijderd
Verwijderd
maar als die ontwikkelingshulp zo wordt gegeven, dat we ze alleen nog maar meer uitbuiten? Nee, dan help je lekker.Juist, en hoe komt dat?
In de meeste gevallen omdat deze landen uitgebuit zijn door de 'westerse' landen. En in die gevallen mogen 'we' best de aangerichte schade herstellen door ontwikkelingshulp te geven.
Het gaat mij ook niet om het milieu, maar om het feit dat olie opraakt...Dat gaat lekker helpen... Dan hebben wij straks schone energie hier, maar de aarde warmt nog steeds op doordat al die ontwikkelingslanden op grote schaal energie gaan gebruiken. Je dacht toch niet dat die voor dure milieuvriendelijke energie kiezen???
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Verwijderd
OnzinHet is ook helemaal niet rascistisch of wat dan ook bedoeld, maar Nederland geeft meer geld uit aan 3e wereld landen dan aan hun eigen ZORG!!
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
Als jij nou om te beginnen eens al je geld voor PC's uit zou geven aan een organisatie voor ontwikkelingshulp?Ik vind dat iedereen zich moet schamen als hij zeurt over die paar miljoen die we aan ontwikkelingshulp geven terwijl de miljarden binnenstromen en iedereen achter een vette Pc zit.Een groot gedeelte van onze rijkdom komt omdat het westen de derde wereld genadeloos uitbuit.Alle problemen die de derde wereld nu veroorzaakt, hebben we aan onszelf te wijten.
Een paar honderd miljoen is geen groot offer, we missen het nauwelijks.Op dinsdag 05 december 2000 10:34 schreef Apoc2 het volgende:
Blobber >>>
[..]
Als jij nou om te beginnen eens al je geld voor PC's uit zou geven aan een organisatie voor ontwikkelingshulp?
Dat doe je niet. Je gaat niet geld opsturen naar een of ander vaag land in Afrika waar er misschien met jou geld wapens gekocht worden in het westen. En zelfs als je wist dat het geld goed besteed werd dan ga jij nog geen grote offers brengen om die lui te kunnen helpen. We werken hier immers zelf ook en we vinden dat we wel iets verdienen. Toch?
Het klinkt misschien beetje egoïstisch van me, maar ik denk dat het een vrij realistisch beeld is.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd
Get real!!Gooi de saharah vol met zonnepanelen en de noordzee vol met windmolen parken zou ik zeggen.
Verwijderd
best. Ben jij tegen die tijd zo sociaal om te zeggen:"mijn fout, ik had het aan kunnen zien komen maar ik deed er toch niks aan, ik ga wel dood zodat anderen die er wel tegen protesteerden kunnen overleven?" Ik ben benieuwd...Wie zegt dat de natuur verkloot is?
Als het echt erg wordt sterft een groot gedeelte van de mensheid toch uit en komt het langzaam wel weer in balans...
LOL!maar 60 jaar is behoorlijk snel als je het mij vraagt? Je denkt wel erg korte termijn.
kernenergie? vast niet. tegen die tijd is er al wel een centrale in een ontwikkelingsland de lucht in gevlogen...En met het stroomverbruik dat gigantisch omhooggaat moet er toch wel iets op gevonden worden. Denk je echt dat ze voor schone energie kiezen als olie op is?
Een windmolenpark in de noordzee voor de energiebehoefte van nederland is nu ook weer niet zo groot dat dat zo'n grote invloed heeft.Als je de hele noordzee volbouwt met windmolenparken verkloot je de zeestroom, verlaag je de stroomsnelheid van de zee daar en slibt het geheel langzaam dicht. En wat zijn precies de gevolgen van zonnepanelen in de hele sahara? Ik ben geen expert, maar je verandert het hele karakter (mbt het reflecteren/absorberen van zonlicht) van het gebied. In elk geval niet zonder gevolgen...
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
je zegt dus feitelijk dat de situatie in zo'n land 'natuurlijk' is. mensen zijn 'gewend' aan overstromingen en de daarbij behorende ellende en doden.Op donderdag 30 november 2000 17:48 schreef ecteinascidin het volgende:
Probleem is meestal de westerse arrogantie (a la randstedelijke...). Blijkbaar moet alles aan de westerse normen voldoen. Bangadesh is daarvan een goed voorbeeeld. Al 1000den jaren overstroomd de boel daaro en die mensen zijn daar helemaal aan gewend. Nu opeens zegt het westen tegen hun dat ze daar een ramp hebben door de overstroming. Tegenwoordig ondervinden die mensen het ook als een ramp.
Het hebben van geen internet is voor niet-westerse landen echt geen teken van onderontwikkeling/armoede. Maar het westen weet dat etiketje toch weer op te plakken.
Ontwikkelingshulp is prima, maar probeer dan geen westerse maatstaven te handhaven voor wat "goed" is, maar lokale maatstaven. Daar hebben we allemaal lol van.
Verwijderd
de enige partij die niks verliest is juist de aarde. al maken we mekaar allemaal af, de aarde wordt echt niet zomaar weggevaagd. evolutie is een zeer sterk iets, en blijft onder alle omstandigheden bestaan. ik kan me niet voorstellen dat we ineens al het leven op aarde in een klap kunnen vernietigen.Op zondag 10 december 2000 10:59 schreef Shivan Kishan het volgende:
Ontwikkelingshulp werkt fantastisch !
3de wereld krijgt geld voor medicijnen/wapens... die worden weer gekocht in het Westen. Westen blij, 3de wereld ook blijer. Alleen is er maar een partij die verliest, en dat is de aarde;(
peace
Verwijderd
Dit gaat over iets heel anders. Dit is het voordeel/nadeel van samenwerken. En deze voor/nadelen moet je natuurlijk tegen elkaar afwegen.Ik ben een soort mooi weer nationalist die vindt dat het geld van de belastingbetaler gewoon lekker in NL geinvesteerd moet worden. Fuck de VN!!
Verwijderd
Verwijderd
In de sahara zal de grond minder droog worden, er kunnen planten groeien waar de zon nog schijnt, de energie zal minder omgezet worden in warmte, de aarde koelt iets af. Man... dit is veel beter dan olie.Hiermee verkloot je nog veel meer. Als je de hele noordzee volbouwt met windmolenparken verkloot je de zeestroom, verlaag je de stroomsnelheid van de zee daar en slibt het geheel langzaam dicht. En wat zijn precies de gevolgen van zonnepanelen in de hele sahara? Ik ben geen expert, maar je verandert het hele karakter (mbt het
reflecteren/absorberen van zonlicht) van het gebied. In elk geval niet zonder gevolgen...
Verwijderd
Wat heeft het voor zin om die mensen keer op keer te helpen als ze toch niet voor hun eigen land kunnen zorgen.Op maandag 11 december 2000 01:55 schreef Silvershadow het volgende:
Cyberjunkie>
Ik vind dat je bijzonder zwakke argumenten aandraagt voor het staken van ontwikkelingshulpLaat 1 ding nou eens duidelijk zijn: ontwikkelingshulp is niet in de eerste plaats bedoeld om 3e wereldlanden te laten evolueren naar 'ons' welvaartsniveau. Nee, het doel is veel fundamenteler van aard, namelijk overleven. Denk bijvoorbeeld aan projecten als Artsen zonder grenzen. Ik vind dat zolang wij het ons kunnen veroorloven wij het zelfs moreel verplicht zijn om andere minder bedeelde volken te steunen.
Probeer verder te kijken dan je eigen referentiekader, dan zul je begrijpen wat ik bedoel
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij geven we al best lang, maar is het er nou beter op geworden ?Op maandag 11 december 2000 21:28 schreef Mimix het volgende:
je kunt pas na een x aantal jaren de voortgang evalueren, maar we moeten niet na een of andere inzamelingsactie weer gaan roepen dat 't toch niet helpt. dit soort dingen hebben veel tijd nodig.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq