Toon posts:

Oneindig scannen bepaalde directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op 1 van mijn 8 partities staat een folder genaamd Muziek, die tijdens het scannen door NAV2003 oneindig wordt doorgescand. Als in de directory zelf ga staan, alles selecteer, en dan scannen doe, doet hij het wel goed. Renamen van directory kan, maar is gebleken dat het geen zin heeft.
Het vervelende is dus dat ik handmatig moet scannen, omdat bij een algehele scan out of memory gaat (512 MB zo vol). Op de site van Norton staat iets over virus etc, maar ik heb alles daarvan al geprobeerd. Resultaat noppes.
ALs het echt niets wordt, moet ik de pratitie maar formatteren. :(

NAV2003 is onderdeel van Systemworks 2003 bij mij. Hardware maakt denk ik niet veel uit. Ik heb verder Windows XP Service Pack 1.

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 15:03
Je kunt proberen NAV 2003 opnieuw te installeren, maar je kunt ook een andere antivirus aanschaffen (mcafee, bitdefender).

Verwijderd

Topicstarter
Mzz maar het is onderdeel van systemworks, dus vrij lastig eruit te halen. Bovendien heb ik er voor betaald, dus dat zou raar zijn.
En ik geloof niet dat door opnieuw installeren het probleem opgelost zal zijn. Hij scant moeiteloos de C (OS partitie). Het zit hem in die ene directory ofzo.

Wrom zijn er altijd weinig onderzoekers hier: antwoorden als opnieuw installen en andere aanschaffen hoest elke gast op.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Weet je zeker dat je niet een optie hebt aan gevinkt ergens ?

dikzak

• BonzO
Probeer de map eens te verplaatsen.

Verwijderd

Vertel ons eens hoe groot je mp3 directory is... ?

• WPN
  • Laatst online: 05-09 11:09

WPN

opnieuw installeren helpt vaak WEL.
en het flamen van een persoon die VRIJWILLIG een antwoord geeft op je vraag, waarop die persoon niet eens HOEFT te antwoorden is niet echt vriendelijk, niet?

heb je al geprobeert de directory te verkleinen in omvang?
vertel wat meer informatie over je directory structuur

en waarom gelijk een hele partitie formateren omdat een anti-virus programma toevallig blijft scannen in een map op die partitie

probeer zelf eerst eens iets voordat je andere gaat zitten sh*tten

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

probeer anders eens een online virusscan om te kijken of die wel door die map komt.

• BonzO
Peluso schreef op 19 August 2003 @ 18:49:
opnieuw installeren helpt vaak WEL.
en het flamen van een persoon die VRIJWILLIG een antwoord geeft op je vraag, waarop die persoon niet eens HOEFT te antwoorden is niet echt vriendelijk, niet?
Thnx Peluso _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Deze direcory staat op een partitie waarop, naast deze dfolder, nog 8 folders staan. De directory is 9.7 giga groot (staat op partitie van 40 giga).
Ik heb verder 8 partities van 20-30 giga, die onderdeel zijn van 2 HD;s (100-120, dus geen RAID).
De folder zelf heeft 32 dirs + er staat 1 .iso file in. Als ik deze dus alle 33 selecteer, en dan scan, niets aan het handje. Ga ik op de moederdirectory staan, oneindig. Doe ik NAV algemeen, ook oneindig (nog even ter verduidelijking).

- on-line virus scan van NOrton geeft geen resultaat (dwz alles clean); dit wordt ook door Norton geadviseerd, dus dat heb ik netjes gedaan. Het feit dat de scanner het doet geeft aan dat NAV wel goed zit (volgens hun briefing).
- Scan doctor geeft aan dat er wat fouten op de partitie zaten (gerepareerd), maar NAV begeeft zich nog steeds in de oneindige regionen/

In vermoed dat er iets niet gelezen wordt ofzo. Oke aan de slag met onderverdelen mappies in de muziek directory. Ik maak 5 nieuwe dirs aan op de partitie: muziek 1/tm 5.
Daarin wordt 1/5 van de hoofddirectory gestopt. Heej het probleem zit nu in Muziek4.
Daarin staan nu 7 directories. Ik maak 7 nieuwe mappen aan, genaamd Test1 t/m 7.
Test 4 en 5 geven bij scannen aan: 0 files, 2 hoofdfiles etc. Terwijl er 23 mp3 files instaan?
Ik heb ze allebei snel gedeleted, ik wil niet eens weten wat er fout aan is..
Alles weer teruggezet in Muziek.
Nu een algemene virus scan draaien. Let's hope...

In de tussentijd: ik sh&t gewoon omdat ik zelf ook een forum run met tech vragen, en ik teveel hoor "mot je nieuwe kopen" of "installeer opnieuw'. Ik weet dat het vaak helpt, maar ik hoop altijd gewoon de ware oorzaak te achterhalen. Misschien iets te technisch, maar best soms best leuk en leerzaam. En soms willen mensen gewoon wat roepen, allemaal goed bedoeld. Oke, BonzO, hierbij mijn excuses ;)
Maar Peluso, op je antwoord: " waarop een persoon niet eens HOEFT te antwoorden" zeg ik toch liever, dat hij dan maar niet moet antwoorden, maar nogmaals allemaal goed bedoeld.

Pff wat duurt dat scannen altijd lang, ik ga effe bakkie koffie zetten.
http://www.planet.nl/~sauni000/Scan.bmp

:>
Pagina: 1