[PDA] programmeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 20:58

EntonoX

Team leider

Topicstarter
ik heb even een vraag over een PDA, ik ben op zoek naar een PDA met een kleuren scherm. De bedoeling is om een eigen stukje software te schrijven en deze op de PDA te zetten. Omdat het software pakket redelijk groot zal uitvallen ben ik dus op zoek naar een PDA die hier ruimte genoeg voor heeft.

ook is mijn vraag of het mogelijk is om een zelf geschreven programma op de PDA te laten communiceren (via een kabel) met een stuk software op de PC.

kan elke PDA dit, of moet ik bij de aanschaf op bepaalde specs letten??

ik heb nog niet veel ervaring met PDA`s dus vandaar mijn vraag.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

definieer "redelijk groot" :?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
'Redelijk groot' is inderdaad nogal vaag, temeer omdat programma's geschreven voor het Palm platform over het algemeen stukken kleiner zijn dan hetzelfde programma voor het PocketPC platform.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hoe bedoel je software pakket redelijk groot? De devtools? Je maakt een gecompileerde prog en deze wordt op de PDA gestopt. De grootste progsel dat ik was tegengekomen voor een pocketPC is Age Of Empires. En die is zo'n 25MB. Ik denk niet dat je een progsel ophoest dat meer is lijkt me.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik weet wel dat pocketPC veel makkelijker dingen zich kan, of zelf bedienen. (daarom heb ik ook voor een smartphone gekozen ipv een met een symbian OS)
de support voor PPC vind ik beter, en is veel meer software voor te krijgen,
nu is dit nog geen antwoord op je vraag.

in ieder geval weet ik niet wat jij 'redelijk groot' vindt. Maar in princiepe zal ik er dan een nemen met Pocket PC, ook de C++ compiler is gratis via MS te verschaffen(lees:downloaden)
MS Visual C++ Embedded (pocket pc 2002, 2003, smartphone 2002)

ook zit hiervoor een speciale emulator, of inderdaad via de kabel direct op de PDA zelf te gebruiken, alleen zou ik eerst testen voordat je het systeem laat vastlopen :D

verder is datacommunicatie best te doen via cradle/bluetooth/WiFi

http://msdn.microsoft.com...lt.asp?contentid=28000437

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Johnny
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wat wil je dan precies doen? Je wilt voor eigen, persoonlijk gebruik een PDA hebben en daar een programma voor schrijven dat kan communiceren met een PC via een kabel?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Misschien even kijken op http://www.zaurus.com. De sharp Zaurus 5500 en 5600 zijn vrij krachtige PDA's.

Ik heb 64 MByte werkgeheugen en 128 MByte datageheugen. Ik heb hem gekocht om data bij mij te hebben die ik benader via een zelfgemaakt programma. De communicatie en synchronisatie met de server op het bedrijf verloopt via wired ethernet. Wireless is ook mogelijk maar kost je iets meer.

De user interface kan je gemakkelijk ontwerpen onder Trolltechs QT Embedded en de taal die je gebruikt om te programmeren is C++.

Ze lopen wel onder linux maar daar hoef je geen schrik van te hebben IMHO. Er is genoeg info over te vinden online.

Als je vragen hebt : shoot

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Huidige PDA's kunnen dit in principe allemaal wel. Ik heb zelf een Acer met 64MB ram en 32MB rom.. Maar hier kan ik nog CompactFlash kaartjes inzetten, IBM microdrive wordt ook ondersteund geloof ik. En ik kan ook nog eens Secure Digital geheugen kaartjes erin zetten, die zijn ook van 512MB te krijgen. Ik zou me dus geen zorgen maken over dat je te weinig ruimte hebt.

Voor de communicatie, sommige PDA's hebben een COM poort, maar in het CF slot kan je ook Wireless lan kaartjes doen, bluetooth of een gewoon LAN kaartje. En natuurlijk USB/Infrarood.

Dus over beiden hoef je je niet echt zorgen te maken.

Meer info en zeer goed forum van Pocketpc gebruikers:

www.pocketpcclub.nl

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
ok, bedankt voor alle info zo ver.

ik begrijp dus dat ok beter voor PocketPc kan kiezen vanwege de programmeervriendelijkheid????

het programma moet 150 vragen geselecteerd op onderwerp aan de gebruiker kunnen tonen. De antwoorden en evt. ingegeven waarden moeten bewaard blijven. ik zelf gok dat het programma tussen de 2 a 5 Mb groot wordt, groter niet.

ik had zelf al de Dell AXIM X5 op het oog, deze heeft als het goed is ook PocketPC. Heeft iemand ervaring met deze PDA + programmeren hiervan?

• Johnny
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik las net toevallig deze reactie op t.net: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=834081

Dat is iemand die er ervaring mee heeft, misschien dat je contact met hem kan opnemen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Move GT > P&W

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

misschien eens kijken naar het microsoft mobile toolkit for .net
kan je in vs.net makkelijk mobile applications maken + testen voor je pocket pc.
Als je in palm gaat werken moet je zowieso (9 kansen op de tien) in C++ gaan programmeren en je IDE waarin je dan werkt gaat zowieso onderdoen voor vs.net.
Echter palm heeft een reputatie van zeer snelle programma's omdat het OS zelf ook niet overladen is met features die je gewoonweg niet gebruikt. Palm Os maakt veel efficienter gebruik van de mindere Mhz-en. Het is dus niet omdat je een palm hebt van 66 mhz dat die trager is dan een pocket pc van 400 mhz.

• yrew
  • Laatst online: 09:23
Dit hoeft, mits slim geprogrammeerd, niet zo'n grote belasting te zijn voor een PDA (draait volgens mij zelfs op een siemens sl45i om maar eens een voorbeeld te noemen). Het programma zal vrij klein. De data die je opslaat wat groter.

Ik zou dit programma eerst eens schrijven. Dan een aantal keer testdraaien op een desktop. Hiermee kun je dan kijken hoe groot je programma is, hoeveel intern geheugen het in beslag neemt en hoe groot de database/bestanden worden waarin je de verkregen antwoorden in op slaat.

Je moet in iedergeval niet met een kanon op een mug gaan schieten.

[ Voor 12% gewijzigd door yrew op 20-08-2003 09:46 ]

Groetjes

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 00:06
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 09:33:
misschien eens kijken naar het microsoft mobile toolkit for .net
kan je in vs.net makkelijk mobile applications maken + testen voor je pocket pc.
De Mobile Toolkit is bedoeld om ASP.NET webapplicaties te maken voor PDA's (ook telefoons enzo). Als je echt een applicatie op een PDA wilt gaan draaien heb je het Compact .NET Framework nodig in combinatie met Visual Stidio.NET 2003.
Als je een beetje masochistisch bent aangelegd kun je ook altijd nog een losse PocketPC SDK downloaden en met Embedded C++ aan de gang gaan ;).

Cuyahoga .NET website framework

• yrew
  • Laatst online: 09:23
heeft de ts al gezegd welke taal hij wil gebruiken ;)

Groetjes

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

(jarig!)
Ik heb een programma geschreven voor de sony clie, gebruik makend van camera en de rs232 poort, hier mee hebben we voor een robot een doolhof erkenning stuk geschreven, en schrik niet, de file was echt maar 30k groot, ik weet niet wat je precies wil gaan maken maar dit was met Palm OS. Over het algemeen vallen de programma's in grote beste mee op Palm OS systemen

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk inderdaad dat de grote geen probleem zal zijn bij beide platformen. Ik ben op het moment zelf bezig om een kleine applicatie voor Palm OS aan het ontwikkelen die een bestand kan inlezen en via de infrarood poort kan printen en die is op het moment pas 3 K groot. Voor de rest heb ik hier ook een complete browser voor palm en die is maar 500 K groot. Dus je moet een flinke applicatie schrijven wil het niet passen op een moderne PDA

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
ok, bedankt voor de reacties zover.

ik had zelf inmiddels al Embedded C++ 4 bij MS site gevonden, deze heb ik nu gedownload samen met de PocketPC 2003 SDK. Ik ga deze in de loop van de week eens uitproberen, en kijken of het lukt wat ik er van verwacht.

Welke programmeertaal er gebruikt wordt maakt in principe niet uit, omdat ik vaak in C/ C++ / Visual C/ Visual Basic en dergelijken werk.

Pagina: 1