Ik had de eerste maal de bootmanager GRUB op het mbr geinstalleerd , maar toen herkende red hat mijn netwerk niet, dus herinstalleerde ik red hat, temeer omdat ik al niet meer in windows kon.
Ik heb bij die 2e installatie iedere partitie die GRUB kon zien, in het bootmenu gezet, en eender welke die ik kies gaat niet, ik krijg iedere keer:
rootnoverify(hdx,x)
chainloader + 1
en soms staat daar onder ook nog:
error 13: invalid or unsupported executable format
press any key to continue
het command fdisk -p resulteert in "fdisk: unknown command"
tijdens de installatie heb ik praktisch zeker niet de windows partitie geformatteerd
om toch een beeld te schetsen van de partitionering:
hdd1:
NTFS 60gb data
NTFS 30gb data
NTFS 10gb Win xp
hdd2
512 mb linux swap
ext3 10gb Red Hat
FAT32 65gb data
met het diskmanagement kan ik enkel mijn cd-writer, de dvd-lezer, de floppy en eventueel flash-geheugen aanspreken.
als ik bv /dev/hda doe resulteert dit in niets evenal /dev/hda1 en andere combinaties tot en met /dev/hdc3
dit is zowat mijn eerste dag op linux dus aub houd er wat rekening met
edit: precieze foutmeldingen
Ik heb bij die 2e installatie iedere partitie die GRUB kon zien, in het bootmenu gezet, en eender welke die ik kies gaat niet, ik krijg iedere keer:
rootnoverify(hdx,x)
chainloader + 1
en soms staat daar onder ook nog:
error 13: invalid or unsupported executable format
press any key to continue
het command fdisk -p resulteert in "fdisk: unknown command"
tijdens de installatie heb ik praktisch zeker niet de windows partitie geformatteerd
om toch een beeld te schetsen van de partitionering:
hdd1:
NTFS 60gb data
NTFS 30gb data
NTFS 10gb Win xp
hdd2
512 mb linux swap
ext3 10gb Red Hat
FAT32 65gb data
met het diskmanagement kan ik enkel mijn cd-writer, de dvd-lezer, de floppy en eventueel flash-geheugen aanspreken.
als ik bv /dev/hda doe resulteert dit in niets evenal /dev/hda1 en andere combinaties tot en met /dev/hdc3
dit is zowat mijn eerste dag op linux dus aub houd er wat rekening met
edit: precieze foutmeldingen
[ Voor 20% gewijzigd door FReNsJ op 19-08-2003 17:48 ]
Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?