Ik wil een view maken,
hierin zou echter een variabele moeten komen.
Volgens mn collega gaat dit niet:"geen variabelen in een view"
maar ik kan me herinneren dat ik ooit heb gehoord dat het op de een of andere manier toch echt kan werken...
in de Select komt de variabele voor, tabelnamen met t huidige jaartal moeten getoond worden (zijn ook andere jaartallen aanwezig namelijk)
Had eerst vooraf gedeclareerd, maar dan krijg je de melding dat Create View de eerste statement moet zijn.
Heb ook geprobeerd een tijdelijke tabel aan te maken en met GO's de Create View toch als eerste te laten 'lijken' staan, maar dan nog staan er variabelen in je View en een declaratie in je script...
weet iemand of het überhaupt mogelijk is variabelen hier te gebruiken?
tips voor mijn script, de plaatsing van de Declare?
hierin zou echter een variabele moeten komen.
Volgens mn collega gaat dit niet:"geen variabelen in een view"
maar ik kan me herinneren dat ik ooit heb gehoord dat het op de een of andere manier toch echt kan werken...
code:
1
2
3
4
5
6
7
| CREATE VIEW [dbo].[View_Data] AS DECLARE @jaartal decimal(4) SET @jaartal = ((SELECT Algemene_parameters_Huidige_jaar FROM [dbo].[Algemene_parameters])) SELECT........ AS........ FROM........ |
in de Select komt de variabele voor, tabelnamen met t huidige jaartal moeten getoond worden (zijn ook andere jaartallen aanwezig namelijk)
Had eerst vooraf gedeclareerd, maar dan krijg je de melding dat Create View de eerste statement moet zijn.
Heb ook geprobeerd een tijdelijke tabel aan te maken en met GO's de Create View toch als eerste te laten 'lijken' staan, maar dan nog staan er variabelen in je View en een declaratie in je script...
weet iemand of het überhaupt mogelijk is variabelen hier te gebruiken?
tips voor mijn script, de plaatsing van de Declare?
Leeg - Sinds 20180907