Ok ten eerste vind ik het antwoord: je moet gewoon luisteren een beetje bot om te geven. Een half jaar geleden begon ik me ook te interesseren voor HT en als je dan begint kan je niet alle mogelijkheden en functies uit elkaar houden.Aan de meeste verkopers heb je echt niets als je gewoon informatie wilt over de mogelijkheden. Ik ben een half jaar geleden naar Mediamarkt gegaan om me een beetje te laten informeren naar de mogelijkheden die er zijn op HT gebeid. Nou dit was toch een afknapper. Ik vroeg in de winkel wat nou eigenlijk pre outs waren, kreeg ik als antwoord dat als je je speakers daar op aansluit dat je minder last van vervorming hebt

. Dit is echt het meest domme antwoord wat ik heb gehoord, want het dient namelijk gewoon om er een eindversterker op aan te sluiten. (sorry hoor, maar soms heb ik een frustratiepuntje wat ik kwijt moet

)
Even op jou vraag ingaan. Ik weet niet wat je budget is, maar als je budget het toelaat (ongeveer 1000 euro) zou ik dus zeker voor losse componenten gaan. Dit is namelijk echt veel beter dan zo´n allin setje. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen denken aan een pioneer dv-464 dvd speler (ongeveer 180 euro) met een Marantz SR-4300 receiver (299 euro) en dan een JBL SCS-178 speakersetje (399 Euro). Dan kom je uit op 180+299+399=872 euro. Dit is natuurlijk even sparen en een grote aankoop, maar dan heb je zeker een heel mooi setje. Iets dat echt veel beter klinkt dan bijvoorbeeld een allin setje van Sony (en ja ook beter dan de setjes van 1000 euro). Deze allin setjes zijn wel mooi als je iets zoekt wat er gewoon styling uitziet en als je niet zo veel waarde hecht aan het geluid wat er uit komt, maar dat zal wel niet zo zijn.
De JBL boxjes zijn voor surround echt super goed en voor stereo kunnen ze ook wel aardig mee. Let ook hierbij op dat de center anders is dan de andere speakers, wat meestal niet zo is bij de allin setjes. Je kunt deze boxjes gewoon aan de muur hangen door de een schroef in de muur te hangen en de speaker aan de schroef te hangen. Aan de achterkant zit nalijk een gat hiervoor, dus spaar je veel te dure speakerstandaardjes uit die je nodig hebt voor de allin setjes. De receiver heeft als voordeel dat je veel meer functies hebt en dat je hier elk apparaat met een audiouitgang op kan aansluiten. De allin setjes wordt dit meestal beperkt tot 2 aansluitingen terwijl een losse receiver er meestal wel minimaal 6 heeft.