DVD+Geluidsinstallatie...uhhhhhh welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022
Mijn vader vroeg of ik eens kon kijken naar een dvd speler + radio + boxen (5.1)

Maar heb zitten kijken bij paar electronica winkels maar wordt niet veel wijzer! Iemand een idee wat ik zou kunnen voorstellen....

Ik wil dus:

- DVD speler (Hoeft niet zo uitgebreid)
- Tuner
- Boxen (5.1)

Maar volgens mij heb ik dan ook een versterker nodig ofzo voor dat 5.1 geluid?

:?

-------

Deze bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/large/430139.jpg

SONY AVDS10

DVD speler en SACD in 1
receiver met 5x50 watt
MPEG-2, Dolby Digital en DTS
Perfect stilstaand beeld
afstandsbediening

Maar dat ding is 800€ ofzo

[ Voor 35% gewijzigd door Ebayzo op 19-08-2003 17:07 ]

Default blanke hetero

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:49

Pelle

🚴‍♂️

Meer iets voor AV dit :)

Maare, je kunt 2 dingen doen:
* een kant en klaar home cinema setje kopen, voor ~400 tot 700 euro heb je een heel aardig alles-in-een apparaat, met dvd speler, tuner & speakers
* alles los kopen: receiver, dvd speler & speakers. kost je meer geld, maar met een budget van pakweg 1000 euro kun je al iets heel fatsoenlijks in elkaar draaien :)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:56

Eraser127

Nijkerk

idd, je hebt een DVD-speler nodig en een versterker met als je dat wilt een 5.1 uitgang en natuurlijk een 5.1 speakerset
maar dit topic hoort in Audio, Video & HiFi Forum

[ Voor 12% gewijzigd door Eraser127 op 19-08-2003 17:08 ]

My Discogs

• Ebayzo
Hmm ja..zie nu ook dat die home cinema sets ook wel leuke prijzen hebben...

JVC THA30(SYS) Home Cinema set

Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/large/429905.jpg

Dolby Digital home cinema set
CD, CDR, CDRW, SVCD, MP3
5x35 Watt vermogen
FM/AM tuner, 45 voorkeuzezenders

Dan ben je dus klaar? Maar hoe zit dat met dat vermogen? Is dat genoeg voor een normale kamer?

[ Voor 69% gewijzigd door Ebayzo op 19-08-2003 17:11 ]

Default blanke hetero

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 14:26
Persoonlijk zou ik kiezen om alles apart te kopen,
dus eerst een DVD speler, kijken wat je wilt voor de beste prijs. (Die van 50,- zijn zelfs al goed!)
Daarna een versterker (Met Dolby 5.1 en DTS uiteraard), goede prijs en kwaliteit.
En daarbij de boxxen.

Zo kun je veel beter uitzoeken wat je wilt, hoe je het wilt en hoe het eruitziet.
Soms zul je goedkoper uitzijn, anders weer duurder, maar dan weet je wel precies wat je in huis hebt :)

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 16:01

Houston3

ole

wij hebben recent een Samsung HT-DM150 gekocht echt geweldige kwaliteit beeld en geluid en dus wat mij betreft een aanrader
het is een 5.1 set met 4 kleine boxen een grotere en een subwoofer :]

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/Products/HomeAudio/HomeTheater/images/m_HTDM150.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Houston3 op 19-08-2003 17:40 ]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

5.1 met 4 speakers? Hoe kan dat dan :?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Pelle schreef op 19 augustus 2003 @ 17:45:
4 satelietjes en 1 tje voor op de tv (de lange ) + de bas box ;)
beetje krom uitgelegd :o

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
EbAyzo schreef op 19 August 2003 @ 17:09:
Dan ben je dus klaar? Maar hoe zit dat met dat vermogen? Is dat genoeg voor een normale kamer?
Tuurlijk is dat goed voor een normale kamer. Denk je dat ze 5.1 setjes verkopen voor kelderboxen ofzo?

Maar ik zou gewoon wat winkels afgaan en je daar laten informeren (en proef luisteren uiteraard), denk dat dat het handigste is in jou geval :)

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
ten eerste hoeveel kun je uitgeven ?

...

Verwijderd

Pelle schreef op 19 August 2003 @ 17:45:
Hij zegt dat hij ook nog een grotere heeft, oftewel de center ;)
EbAyzo schreef op 19 August 2003 @ 17:09:
Hmm ja..zie nu ook dat die home cinema sets ook wel leuke prijzen hebben...

JVC THA30(SYS) Home Cinema set

[afbeelding]

Dolby Digital home cinema set
CD, CDR, CDRW, SVCD, MP3
5x35 Watt vermogen
FM/AM tuner, 45 voorkeuzezenders

Dan ben je inderdaad klaar, als je niet héél hoge eisen stelt aan het geluid. Het is niet top of the bill, maar voldoende als je niet heel hoge eisen stelt. Aangezien jij redelijk nieuw bent op het gebied, kan ik het je wel aanraden :)
Tweede vraag: wat is normaal? Hoe groot? Maar ik ga er vanuit dat 5x35 watt toch wel voldoende is - en dan heb je ook nog de subwoofer, die ik wel wat volume kan maken. Een dergelijke set-up lijkt me goed voor jou :)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
move 2 AV? lijkt me daar iig dat men deze vragen allemaal perfect kan beantwoorden... ;)

• Ebayzo
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 18:34:
[...]

Hij zegt dat hij ook nog een grotere heeft, oftewel de center ;)

[...]

Dan ben je inderdaad klaar, als je niet héél hoge eisen stelt aan het geluid. Het is niet top of the bill, maar voldoende als je niet heel hoge eisen stelt. Aangezien jij redelijk nieuw bent op het gebied, kan ik het je wel aanraden :)
Tweede vraag: wat is normaal? Hoe groot? Maar ik ga er vanuit dat 5x35 watt toch wel voldoende is - en dan heb je ook nog de subwoofer, die ik wel wat volume kan maken. Een dergelijke set-up lijkt me goed voor jou :)
Nou...zal me vader eens gaan informeren dan...

Default blanke hetero

Verwijderd

Als ik jou was zou ik een Denon versterker nemen en Infinity boxen. DVD speler maakt niet zo heel veel, de meeste voldoen wel.

• ALH
  • Laatst online: 19:49

ALH

Thermo schreef op 19 August 2003 @ 19:05:
move 2 AV? lijkt me daar iig dat men deze vragen allemaal perfect kan beantwoorden... ;)
En het topic staat nog steeds hier; modjes toch! ;)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 22:54:
Als ik jou was zou ik een Denon versterker nemen en Infinity boxen. DVD speler maakt niet zo heel veel, de meeste voldoen wel.
Als jij hem sponsort zal die dat wel doen ;) Volgens mij bedoel je "als ik mezelf was" :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 22:54:
Ja hee,

Je moet wel even naar het budget kijken. Infinity is niet bepaald goedkoop en alles los ga je wel over de 1000 euro heen.
EbAyzo schreef op 19 August 2003 @ 17:05:

SONY AVDS10

DVD speler en SACD in 1
receiver met 5x50 watt
MPEG-2, Dolby Digital en DTS
Perfect stilstaand beeld
afstandsbediening

Maar dat ding is 800€ ofzo
Wel klote dat je dan geen bewegend beeld hebt :P 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Fairy op 19-08-2003 23:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 23:02:
[...]

Als jij hem sponsort zal die dat wel doen ;) Volgens mij bedoel je "als ik mezelf was" :)
Ik heb dat zelf al daarom raad ik het ook aan ;)

• Palomar
  • Niet online
he, ik heb toevallig precies hetzelfde als de topicstarter. Mijn ouders willen ook een DVD(/cd/tuner) speler met 5.1 boxen etc. (als vervanger voor huidige brakke stereo installatie). En dan later nog es een breedbeeld tv... Ik heb es even rondgekeken en zo'n home cinema setje lijkt me wel geschikt. Maar bij mij is het ook de vraag: 'Welke??' ;) De eisen zijn niet zo hoog, als er maar redelijk geluid uit komt (ouders zijn geen audio freaks). De allergoedkoopste setjes vallen wat mij betreft meteen al af (200 euro oid, van die vage merken), maar vanaf zo'n 300-400 euro begint het wel interessant te worden volgens mij met bekendere merken. Ik zou wel willen weten welke een 'goede keus' is (ervaringen?) :)

• Ebayzo
Palomar schreef op 19 August 2003 @ 23:32:
he, ik heb toevallig precies hetzelfde als de topicstarter. Mijn ouders willen ook een DVD(/cd/tuner) speler met 5.1 boxen etc. (als vervanger voor huidige brakke stereo installatie). En dan later nog es een breedbeeld tv... Ik heb es even rondgekeken en zo'n home cinema setje lijkt me wel geschikt. Maar bij mij is het ook de vraag: 'Welke??' ;) De eisen zijn niet zo hoog, als er maar redelijk geluid uit komt (ouders zijn geen audio freaks). De allergoedkoopste setjes vallen wat mij betreft meteen al af (200 euro oid, van die vage merken), maar vanaf zo'n 300-400 euro begint het wel interessant te worden volgens mij met bekendere merken. Ik zou wel willen weten welke een 'goede keus' is (ervaringen?) :)
Ja prcies...die vage merkjes van 200 pleuro... :P wil niet weten wat voor troep dat is

Default blanke hetero

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

--> AV

Maar je hebt best kans dat ie alsnog op slot gaat, want die is eigelijk FAQ- en zoekwerk.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

dreeke schreef op 19 August 2003 @ 23:53:
--> AV

Maar je hebt best kans dat ie alsnog op slot gaat, want die is eigelijk FAQ- en zoekwerk.
Met veel geluk komt er een niet te groot slot :p hoeveel topics er zo al voorbijgekomen zijn .. luisteren = boodschap.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Je kunt beter voor een iets hoger budget mooie losse componenten nemen dan die alles in 1 meuk. Anders is de lol er snel af.

Voorbeeld:

5 x KEF Q1
1 x KEF PSW2000
1 x marantz SR4300
1 x DVD speler met mp3 jpeg etc
-------------------------------------------
+/- 1600 euro

Verwijderd

Ok ten eerste vind ik het antwoord: je moet gewoon luisteren een beetje bot om te geven. Een half jaar geleden begon ik me ook te interesseren voor HT en als je dan begint kan je niet alle mogelijkheden en functies uit elkaar houden.Aan de meeste verkopers heb je echt niets als je gewoon informatie wilt over de mogelijkheden. Ik ben een half jaar geleden naar Mediamarkt gegaan om me een beetje te laten informeren naar de mogelijkheden die er zijn op HT gebeid. Nou dit was toch een afknapper. Ik vroeg in de winkel wat nou eigenlijk pre outs waren, kreeg ik als antwoord dat als je je speakers daar op aansluit dat je minder last van vervorming hebt |:( . Dit is echt het meest domme antwoord wat ik heb gehoord, want het dient namelijk gewoon om er een eindversterker op aan te sluiten. (sorry hoor, maar soms heb ik een frustratiepuntje wat ik kwijt moet :+ )

Even op jou vraag ingaan. Ik weet niet wat je budget is, maar als je budget het toelaat (ongeveer 1000 euro) zou ik dus zeker voor losse componenten gaan. Dit is namelijk echt veel beter dan zo´n allin setje. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen denken aan een pioneer dv-464 dvd speler (ongeveer 180 euro) met een Marantz SR-4300 receiver (299 euro) en dan een JBL SCS-178 speakersetje (399 Euro). Dan kom je uit op 180+299+399=872 euro. Dit is natuurlijk even sparen en een grote aankoop, maar dan heb je zeker een heel mooi setje. Iets dat echt veel beter klinkt dan bijvoorbeeld een allin setje van Sony (en ja ook beter dan de setjes van 1000 euro). Deze allin setjes zijn wel mooi als je iets zoekt wat er gewoon styling uitziet en als je niet zo veel waarde hecht aan het geluid wat er uit komt, maar dat zal wel niet zo zijn.

De JBL boxjes zijn voor surround echt super goed en voor stereo kunnen ze ook wel aardig mee. Let ook hierbij op dat de center anders is dan de andere speakers, wat meestal niet zo is bij de allin setjes. Je kunt deze boxjes gewoon aan de muur hangen door de een schroef in de muur te hangen en de speaker aan de schroef te hangen. Aan de achterkant zit nalijk een gat hiervoor, dus spaar je veel te dure speakerstandaardjes uit die je nodig hebt voor de allin setjes. De receiver heeft als voordeel dat je veel meer functies hebt en dat je hier elk apparaat met een audiouitgang op kan aansluiten. De allin setjes wordt dit meestal beperkt tot 2 aansluitingen terwijl een losse receiver er meestal wel minimaal 6 heeft.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Die JBL setjes klinken inderdaad verbazend leuk ! Nuja , JBL maakt geen crap , dat zijn we van hun gewoon :) Wat betreft het gewoon gaan luisteren deel .. het blijft het beste maar je mag altijd hier info komen vragen natuurlijk betreffende specs enzo , maar op gebied van "welke is het beste" kunnen we niet helpen .. moet trouwens niet luisteren naar verkopers .. verkopers blijven verkopers hé , ze willen je zo rap mogelijk buiten met zo veel mogelijk dure spullen :) ( Reden waarom Bose zo populair is? ;) )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Nee je hebt gelijk dat we niet iemand kunnen helpen met wat he beste is, maar ik vind dat er iets te snel wordt gezegd ga luisteren. Je moet alles naar ze prijs beoordelen. Kijk een speaker van 150 euro moet je niet vergelijken met een speaker van 1500 euro. In de prijsklasse die je zoekt is alleen wel van ongeveer dezelfde kwaliteit, maar het heeft allemaal net een andere klank en functies. Zo zal het speakersetje van bijvoorbeeld Jamo niet veel slechter zijn dan een speakersetje van JBL in dezelfde prijsklasse.

Dit geld imo niet met een vergelijking van allin setjes en losse componenten, want ik denk dat je bij de allin setje veel te veel voor de hype en het uiterlijk betaald. Als je goed op de aanbiedingen let kan je voor de zelfde prijs een veel betere set krijgen met losse componenten.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Geloof me , er is een wereld van verschil tussen het speakersetje van Jamo en die van JBL , geloof me , ik heb ze getest :)

Dat all-in gedoe is gewoon een hype , een rage , dat sterft wel uit na een tijd ..

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 01:18:
Even op jou vraag ingaan. Ik weet niet wat je budget is, maar als je budget het toelaat (ongeveer 1000 euro) zou ik dus zeker voor losse componenten gaan.
Voor 1000 euro heb ik een Marantz SR-4300 receiver, een Sony DVP-NS330 DVD speler, 2 x Infinity Ref 81 MK-II front (zuil), 2 Infinity Ref 31 MK-II rear (zuil), en 1 x JBL LX2000 center. Das 400 euro meer dan een gemiddeld surround-setje, maar minimaal 3 x zo mooi qua geluid en dik 2 x zo goed qua performance :)

/edit
Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=6714&format=full&ext=.jpg

plus 2 surrounds (even hoog als front speakers):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=6716&format=full&ext=.jpg

Meer pics heb ik niet, allemaal verloren gegaan @ t.net scsi hdd crash

ja heb ik wel, maar ben te lui om opnieuw te uploaden ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Pelle op 20-08-2003 01:49 ]

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 20 August 2003 @ 01:42:
Geloof me , er is een wereld van verschil tussen het speakersetje van Jamo en die van JBL , geloof me , ik heb ze getest :)
Ik zeg ook niet dat er geen verschil is, ja dit is ook niet zo´n heel goed voorbeeld, want de JBL is voor zijn prijs gewoon erg goed. Maar met veel speakers geld dit wel. Je moet gewoon van speakers van bijvoorbeeld 150 euro niet verwachten dat ze net zo presteren als speakers die het dubbele kosten.

Verwijderd

Pelle schreef op 20 augustus 2003 @ 01:45:
[...]

Voor 1000 euro heb ik een Marantz SR-4300 receiver, een Sony DVP-NS330 DVD speler, 2 x Infinity Ref 81 MK-II front (zuil), 2 Infinity Ref 31 MK-II rear (zuil), en 1 x JBL LX2000 center. Das 400 euro meer dan een gemiddeld surround-setje, maar minimaal 3 x zo mooi qua geluid en dik 2 x zo goed qua performance :)

/edit
Dit dus:

[afbeelding]

plus 2 surrounds (even hoog als front speakers):

[afbeelding]

Meer pics heb ik niet, allemaal verloren gegaan @ t.net scsi hdd crash

ja heb ik wel, maar ben te lui om opnieuw te uploaden ;)
Dit ziet er zeker wel goed uit. Hier heb je dus het bewijs dat je voor hetzelfde geld iets voor beters hebt als je voor losse componenten gaat in plaats van zo´n allin setje. Dit ziet er ten eerste veel strakker uit en en het klinkt waarschijnlijk nog strakker.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Die infinity's zien er mooi uit ! En die JBL past er nog goed bij ook ! ;)
Ziet ( en hoort waarschijnlijk ) er inderdaad veel strakker uit.

Verwijderd

Voor ca. 2000 euro koop je een NAD L70 en KEF HT-2005.2.
Voor dit geldt een erg goede combinatie; ik weet niet hoeveel je uit wilt geven...

• JvS
  • Laatst online: 19:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

No offense, maar loop eerst eens een winkel in en ga eens luisteren. Lees de AV FAQ eens over veelgestelde vragen over vermogen enzo

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 20-08-2003 11:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.