Toon posts:

Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een Pentium 4 met Win XP en een Pentium 3 met Win 98.
Een kennis van ons heeft de router ingesteld alleen ik kan de gedeelde bestanden van de andere pc niet zien. De router is gelijk ook een hub zegt ie. Moet ik alle 2 de pc's op TCP/IP zetten of ergens anders op? Wanneer ik de Win 98 pc instel op TCP/IP en ik deel de harde schijf dan ziet ie bij netwerkomgeving alleen de gedeelde schijf van zijn eigen pc. Als ik de harde schijf bij Win XP deel ziet de Win 98 pc hem niet. Weet iemand hoe ik dit op mot lossen??

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:28
Kun je meer informatie geven?

Wat voor router wat draait erop?
Hoe ziet je netwerk eruit?
draai je tcp/ip op beide machines?
client voor microsoft netwerken geinstalleerd?
Welke ipadressen heb je?

We kunnen je echt niet helpen zonder extra informatie.

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 18:01

japaveh

Jield BV

In FAQ Network Troubleshooting staan alsvast een heleboel oplossingen voor je vragen. In ieder geval moet je tcp/ip instellen. Krijgen beide pc's een ipadres van de router of zijn ze static ingesteld (kun je zien onder eigenschappen van TCP/IP. Kunnen bijde pc's elkaar pingen? Voor het bestanden delen onder w98/xp moet je de FAQ dus even lezen

\\edit: bah, volgende keer toch iets sneller typen.....

[ Voor 10% gewijzigd door japaveh op 19-08-2003 16:58 ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
Denk vooral dit stuk:
Hoe benader ik shares op een andere computer?

Dit is een vraag die je ook nog wel eens de kop op ziet steken. Mensen hebben meerdere PCs, eentje (of meerdere) op Windows 9X (95, 98, 98SE, ME) gebaseerd, en een andere PC voorzien van een NT (4.0 / 5.0 (Windows 2000)) versie. Dit kan een Workstation of een Server zijn. Men maakt dan Shares aan op beide machines, maar men kan met de op NT gebaseerde PC wel bij de shares van de op 9X gebaseerde PC komen, maar andersom niet.

Dit zit hem in het feit dat het stukje networking in NT anders aangepakt wordt.

Als jij met een 9X PC bij een NT machine wilt, moet de username en password die jij gebruikt op de 9X PC, bekend zijn op de op NT gebaseerde machine, anders krijg je namelijk geen toegang. Dan krijg je namelijk een venstertje wat aangeeft dat je een password moet ingeven, en wat je daar ook intiept, je zult geen toegang krijgen.

Er zijn twee manieren om dit te verhelpen :

Iedereen die naar jouw machine wil connecten toegang geven :

Die is heel simpel. Haal het "Guest" Account van disabled af. Klaar. (Dan is er ook geen enkele belemmering meer om op jouw machine te komen vanaf het netwerk ! Denk hieraan bij eventuele LAN-parties !)

Verwijderd

Stel een vast ip adres in op beide pc's
1e: 192.168.0.1
2e: 192.168.0.2
Ik heb ook dit probleem gehad. Nu niet meer!!! >:)
SUCCES

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
pamma> Router heeft switch ingebouwd (geen hub). Oplossing is al door TheTimer genoemd.

rickyb> Leuk, maar of fixed IP i.p.v. DHCP wel gaat werken vraag ik me af. Bovendien kennen we het IP van het router niet, dus misschien werkt je tp niet eens!

[ Voor 4% gewijzigd door Velthuis op 19-08-2003 17:32 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@ Velthuis:
Een router hoeft geen switch ingebouwd te hebben, maar OK, in dit geval wel.
Als je toch helemaal volledig wilt zijn moet je het trouwens een Switching HUB noemen.
Een echte 4 poort switch zit namelijk niet in een routertje van pak 'm beet 60 euro.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Zie om te beginnen dit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6
Zorg er ook voor dat er geen enkele firewall meer aanstaat (let ook op de XP firewall)

Zie daarna ook deze links:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart
want je topicstart mist heel wat informatie

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.