[CD-R] Lifetec CD-R's van de Aldi wel betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.654 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Naar aanleiding van het frontpage bericht nieuws: Conclusie praktijktest: cd-r's te vaak te snel onleesbaar vraag ik me af hoe betrouwbaar de Aldi CD-R's van Lifetec zijn. Ik heb zeer, maar dan ook zeer veel van deze CD's gebrand, omdat ze goedkoop zijn.

Ik kan nergens een test vinden hoe goed deze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in ieder geval geen A-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Probleem is dat volgens mij deze cd's niet altijd van dezelfde leverancier afkomen. Probeer eens de itip (?) code uit te lezen zodat je weet wie de echte fabrikant van de schijfjes is. Ik zelf heb er niet zo bijster veel vertrouwen in. Probeer zelf eens een oude cd terug te lezen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
CD's van twee jaar geleden doen het iig nog wel ja. Ik zal even op Google zoeken wat een itip code is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:46

4POX

Everybody is wired

Ik denk dat het belangrijk is hoe je die cd's bewaart.. dat concluderen de mensen ook al op de t.net tread... Dus ik denk in een plastic doosje in een licht dichte kast. En dat je ook voor een goeie luchtvochtigheid en temperatuur moet zorgen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mastermind schreef op 19 August 2003 @ 16:48:
CD's van twee jaar geleden doen het iig nog wel ja. Ik zal even op Google zoeken wat een itip code is.
Rataplan schreef op 18 November 2002 @ 04:14:
Uitstekende info over CD-R's, houdbaarheid, chemicaliën, fabrikanten en handige tooltjes: [rml][ tip] Hoe herken ik een goede CD-R[/rml]
O-)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik heb er 20 gehad, daarvan zijn er 18 kapot.
Laag aan de bovenkant (waar je op kan schrijven) bladdert eraf na een paar weken.

Wrijf er maar eens overheen met je vingers, dan gaat het er ook af.

edit: Heb er nog eentje kunnen vinden

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/upload/index.php?action=download&name=lifetec.jpg

Die van mij waren opgeborgen in een Caselogic map

[ Voor 34% gewijzigd door dreeke op 19-08-2003 17:40 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook, CD had een half jaartje in het doosje gezeten en het doosje in een CDrek.
Toen ik het doosje open deed was een groot gedeelte van de reflektielaag omgekruld.
Maar andere Aldi CDroms weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

dreeke schreef op 19 August 2003 @ 17:32:
Laag aan de bovenkant (waar je op kan schrijven) bladdert eraf na een paar weken.

[afbeelding]

Caselogic mappen rulen :Y)
moest ik even kwijt :)

Ik heb ooit ook een keertje lifetec cd's gekocht, nog niets van stuk .. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:26
Ik had hetzelfde effect met 'thats write' cd's een paar jaar geleden. Toch mooi shit als die rotzooi in je speler achterblijft.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

dominator schreef op 19 August 2003 @ 18:10:
Ik had hetzelfde effect met 'thats write' cd's een paar jaar geleden. Toch mooi shit als die rotzooi in je speler achterblijft.... :/
Heb ik er ook nog een paar van inderdaad die gingen bladeren.
Ook nog een paar Arita 80 min. die in zo'n lichtblauw doosje zitten met gele letters, vallen soms gaatjes in.

Sinds een jaar of 2 gebruik ik alleen nog maar Vivastar, Sony, Verbatim en Mitsui. Nog nooit gezeik mee gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door dreeke op 19-08-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb er veel gehad. Er zijn bijna evenveel stuk nu :(

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:00

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Heb er al veel gefikt, en nog nooit van dit soort gein gehad. :)

Schijfjes blijven perfect leesbaar, en nog geen last gehad van omhoogkrullende folie etc.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Heb nu al een half jaar platinum spindles en tot zover geen problemen. (ookal hoor ik genoeg andere verhalen.... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

dominator schreef op 19 augustus 2003 @ 18:27:
Heb nu al een half jaar platinum spindles en tot zover geen problemen. (ookal hoor ik genoeg andere verhalen.... ;) )
Komt omdat die dingen van ongeveer 8 verschillende fabrieken afkomen. Maar het ging over Lifetec CD-R's B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Owjah, van die winkel waar ik liever niet kom.... ;) nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik weet niet of het nog zo is, maar mijn Aldi CDtjes van ~ 2 jaar geleden zijn vrijwel allemaal onleesbaar. Die laag laat gewoon los, je krijgt bubbeltjes erop en soms laat het zelfs helemaal los. Nee, die CDs koop ik niet weer. Kodak's uit dezelfde periode doen het vrijwel allemaal juist.

[ Voor 12% gewijzigd door m-m op 19-08-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Nashua is ook niet al te best, terwijl ze zeker niet goedkoop zijn! Daarmee had ik ook dat het ging afbladderen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De beste cdr's die ik ken zijn van Mitsui, dit merk is ook het enige die cd cd speler bij mijn vriendin thuis wil lezen, en dat zegt al veel volgens mij.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik audio cd's kopieër welke in niet zelf hou dan gaat dat ook 9 van de 10 keer op van die Aldi en Lidl dingen. Lekker goedkoop. Maar m'n eigen spul echt niet. Dat gaat op Taiyo Yuden en Mitsui.

Ik hoor wel eens dat ze vinden dat ik dom bezig ben omdat die duurder zijn. Ja maar over 3 jaar lach ik hard als ik m'n data nog terug kan lezen en zij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:10

Entity

9000rpm

Ik heb heel lang Philips gebruikt, maar die zijn op een gegeven moment op een andere fabrikant overgestapt, waarna ze een stuk slechter zijn geworden. Een kennis van me brand altijd op Lifetec's (hij is nogal 'op de centen'), daarvan heb ik er hier ook liggen. Ze lijken erg gevoelig voor stof en vingerafdrukken. Er zijn er nog geen gesneuveld, maar zo lang heb ik ze nog niet.

Zelf gebruik ik sinds een tijde Tayo Yudens. Ze lijken in ieder geval een stuk beter met een goede beschermlaag bovenop (wit, printable). Je betaalt er dan ook wat meer voor, maar als ze daardoor langer mee gaan, vind ik het niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

je hebt van die programmaatjes die de chemische samenstelling van een cd-r kunnen "zien"

misschien staat er in de test (als je het blad koopt) exact welke samenstellingen de gebruikte cdr's zijn, dan kun je mooi vergelijken

op Google is ook wel het een en ander tevinden over welke samenstelling nou juist wel of niet goed is enzow , niet de eerste keer dat ik er bij stil sta iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-07 01:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dzelfde symptonen heb ik ook met de lifetec.....ik d8 ruim een jaar terug BETER uit te zijn met de centen en kocht een paar pakken lifetec`s..

omdat hier op GoT al "rumours" waren over de kwaliteit van deze dingetje, besloot ik mijn data toch nog ff op mijn hd te houden....

en ja hoor, na een maand ONGEBRUIKT (wel gecontroleerd na het branden) het cd`tje te willen lezen kom ik erachter dat bijna de volledige cd corrupted is.

inmiddels zijn er al wat meer cd`s kapot gegaan, vaak wil hij em nog welles lezen als ik HEEL VAAK probeer de cd te wisselen, maar meestal mag het niet baten...

Lifetec is nu iets "voor de vakantie cd`s" die ik lekker draai tijdens de reis naar "wie zal het zegge" en dan moet het nog niet warm zijn daar.....we weten inmiddels wat warmte doet met je cd`s..

toch moet ik ook ff zeggen dat ijn philips, Sony, FujiFil, en KODAK (wat is hiermee gebeurd btw??kan iemand dit ff ophelderen?) het nog steeds perfect doen...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voor "belangrijke" dingen altijd platinum cdr`s, ik heb er van 4 jaar oud die nog steeds goed leesbaar zijn.
Voor alle andere dingen en voor wat audio cd`s ofzo gebruik ik de goedkope lifetec cd`s, maar ik heb er geen meer liggen van ouder als een jaar, want dan worden ze al onleesbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het afbladderen van de rand heb ik zelf meerdere keren gezien, zowel bij goud, groen als blauw gecoate cdr's.....doorgaans heel goed gekoppeld aan de prijs, behalve bij aankoop op beurzen dan, want daar krijg je soms nog echt goed spul voor weinig.

Vrijwel al het spul uit de Ritek fabriek zonder extra coating over de zilverlaag mijd ik tekenwoordig, want daar zit het grootste probleem lijkt wel. De schijven die een jaar of 2 geleden onder de naam Arita op de markt waren, met een grijze (geen zilveren) topcoating, waren ook erg fijn, maar wat er het laatste jaar als 'Arita' verkocht wordt is bagger.

Schrijf tegenwoordig alleen nog maar Nashua & Philips 48x schijfjes....kost iets extra, maar geeft wel dat beetje meer zekerheid. En natuurlijk elke 2-4 jaar nieuw exemplaar branden of weinig gebruikte schijven imagen en op tape zetten (anders zit de cdmap zo vol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
dominator schreef op 19 August 2003 @ 18:30:
Owjah, van die winkel waar ik liever niet kom.... ;) nofi
niemand komt graag in de aldi (lange rijen, troep, geen service), maar je moet wel es heh :)
redbull is zo duur per traytje :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
maar welk proggie hebbe ze daar nou voor gebruikt om dat te testen dan?

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb weleens Lifetec CD-R's gehad maar deze gingen naar korte tijd afbladeren :{ ook weleens gehad dat ze onleesbaar waren terwijl ik ze pas had gebrand.. Naja laatste keer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Dreeke -> Hmm dat ziet er niet best uit. Wat raar dat dat bij mij niet na 2 weken gebeurd is, misschien zijn de omstandigheden op jouw kamer anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreeke schreef op 19 August 2003 @ 17:32:

[afbeelding]

idd die toplaag is veel te slap :(

ik haal mn cds altijd bij de lidl tegenwoordig. daar hebben ze Maxells en die zijn net zo duur als die van Lifetec :P
Pagina: 1