Thermaltake Silent Boost

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Thermaltake heeft een nieuw koelertje uit :) .
http://www.thermaltake.com/products/heatsink/silentBoost.htm
Deze stond al een paar maanden op de site en ik moet zeggen dat ik nogal sceptisch tegenover zijn prestaties stond.

De koeler zou zeer geschikt zijn voor overclocken en toch maar 21 dBA produceren :?

Dit zou voornamelijk komen door de sleuven die aan de zijkant van de fan zitten en het hydro weave bearing system (een speciaal soort lagering?)

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/heatsink/SilentBoost/a1889a.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/heatsink/SilentBoost/a1889b.jpg

Nu zijn er eindelijk na een paar maanden 2 reviews uit (de koeler is officieel gereleased in augustus) te vinden op http://www.legitreviews.com/Reviews/ttsb_1.shtml en de duitse op: http://www.dirkvader.de/f...age%2Ftt-silentboost.html

Ik ben helaas de duitse taal niet volledig machtig dus heb ik helaas alleen maar de engelse versie kunnen lezen :P

Conclusie legitreviews: Deze koeler presteert beter/evengoed als een Volcano 11+ op high speed, desondanks maakt de silent boost vrijwel geen geluid :*)

Ik las zelfs op een forum dat deze koeler qua performance gelijk stond aan de Coolermaster Aero 7(+).

De Silent boost wordt al in Australïe verkocht voor zo'n $51,- AUD wat ongeveer neerkomt op een euro of 30.

Iemand nog meer info of reviews van deze HSF?
Ik ben benieuwd wanneer deze in Nederland verkocht gaat worden, er is nog niet gereageerd op mijn mailtje naar Thermaltake :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Vimana op 19-08-2003 16:34 ]

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bij www.sallandautomatisering.nl verkopen ze hem voor €33,32. Ik heb nog een andere review gevonden, maar die was in het frans. Schiet je ook niet erg mee op, denk ik :P

Specs

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 15:25

BioHazard

*\o/*

Lekkere koeler dan! Goede prestaties en weinig geluid! Precies wat ik zoek :*)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46

Epsilon

Bi0Hazard schreef op 19 August 2003 @ 16:48:
Lekkere koeler dan! Goede prestaties en weinig geluid! Precies wat ik zoek :*)
Ja daaaag
DAT bestaat nou eenmaal niet :)
Thermaltake beweert wel meer. Ook hadden ze bijvoorbeeld een fan die 6500rpm draait en maar 28db produceert.

Dit is GEEN goeie overclock heatsink/fan combinatie. Geloof dat nou eens niet.

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 13:58

MF

Take a Seat

Hier zag ik hem ook al langs komen: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1049

Ben zelf niet echt een liefhebber van Thermaltake.... doe mij maar Thermalright

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:08
Verkopen ze die fans niet los
Wil hem wel is op me swiftech 462+ proberen ?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:53

Shuriken

Life is all about priorities

De fan die erop zit is een Panaflo. Panaflo staat bekend om de stille fans. Vandaar dat de fan ook Hydroweave bearing heeft (TM van Panaflo).

Maar goed of ie ook echt zo stil is weet ik niet. Ik heb er nog niets over gehoord op www.silentpcreview.com forum.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 21:32
Ik zou weleens een review willen zien die de aero 7, spire whisperrock IV en deze met elkaar vergelijkt. Vaak vergelijken ze in reviews appels met peren. Stille coolers moeten met stille coolers worden vergeleken en niet met pure overclock koelers.

Verwijderd

-Luchtverplaatsing: 47 m³/h
-Geluidsproductie: 21 dBA

Vet :p

• Felyrion
  • Laatst online: 18:11

Felyrion

goodgoan!

als ze dat echt waar kunnen maken kon dit wel eens een lekkere koeler zijn :D

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zou een hele verbetering zijn ten opzichte van de TT7+jes die ik nu op mijn Dual AMD heb draaien.

• Vimana
Epsilon schreef op 19 August 2003 @ 16:53:
[...]

Ja daaaag
DAT bestaat nou eenmaal niet :)
Thermaltake beweert wel meer. Ook hadden ze bijvoorbeeld een fan die 6500rpm draait en maar 28db produceert.

Dit is GEEN goeie overclock heatsink/fan combinatie. Geloof dat nou eens niet.
Mja... da's wel erg kort door de bocht, niet? :)
Een goede koeler moet het niet alleen hebben van een zware fan, maar een combo van materiaal, oppervlakte etc etc. (maar ik neem aan dat je dat wel weet ;) )

Zoals ik al eerder zei; ik vind het op het eerste gezicht ook een onwaarschijnlijke goede koeler ("standaard" volcano 11+ look-a-like heatsink, low noise fan) , maar als ik de eerste review lees is kan je met deze koeler nog behoorlijk overclocken (en nee, waarschijnlijk niet die paar % meer dan met zo'n Delta als in je icon, maar mijn oren moeten nog langer mee dan vandaag ;) ).

Ik denk dat deze koeler het meer moet hebben van de verhouding geluid/overclockbaarheid.
Wellicht dat er nog een vergelijking komt met de Zalman CNPS7000AL-CA?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 18:22:
-Luchtverplaatsing: 47 m³/h
-Geluidsproductie: 21 dBA

Vet :p
Ja en? Een 45m³/h Papst 8412NGML maakt 19dBa geluid. 47m³/h is vrij zwak voor een ventilator van een high-end koeler.
De fan is dus niet zo revolutionair, is er nog iets bijzonders aan de heatsink?

edit:
Laten we als vergelijking een Spire Whisperrock III nemen. Deze heeft een alu heatsink, terwijl de Silent Boost koper heeft. Daarintegen heeft de Whisperrock een 53m³/h fan die 26dBA doet.
Als ik dit met elkaar vergelijk zou de Silent Boost misschien iets beter koelen dan een Whisperrock III, terwijl hij wel iets stiller is.
Een Whisperrock III kost €8, een Silent Boost €35. Ik heb m'n keuze snel gemaakt ;)

[ Voor 41% gewijzigd door MadMarky op 19-08-2003 20:55 ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Die Duitse review meldt dat de Silent Boost op 32 dB(a) uitkomt op 12 V. Op 7 V komt 'ie tot 26 dB(a) met evenredig afgenomen koelprestaties. Tevens is die Panaflo te vervangen door een Papst 8412 N/2GM voor dezelfde prestaties (zowel koeling als geluid).

Lijkt mij dat de Whisperrock nog steeds het beste alternatief is ;)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Shuriken schreef op 19 augustus 2003 @ 17:02:
De fan die erop zit is een Panaflo. Panaflo staat bekend om de stille fans. Vandaar dat de fan ook Hydroweave bearing heeft (TM van Panaflo).

Maar goed of ie ook echt zo stil is weet ik niet. Ik heb er nog niets over gehoord op www.silentpcreview.com forum.
Is wel erg kortzichtig , Panaflo heeft een reeks heel stille koelers , maar ik heb een 92mm metalblade van Panaflo en daar is een Delta HP niks tegen :)

• Unicron
MadMarky schreef op 19 August 2003 @ 20:43:
[...]

Ja en? Een 45m³/h Papst 8412NGML maakt 19dBa geluid. 47m³/h is vrij zwak voor een ventilator van een high-end koeler.
De fan is dus niet zo revolutionair, is er nog iets bijzonders aan de heatsink?

edit:
Laten we als vergelijking een Spire Whisperrock III nemen. Deze heeft een alu heatsink, terwijl de Silent Boost koper heeft. Daarintegen heeft de Whisperrock een 53m³/h fan die 26dBA doet.
Als ik dit met elkaar vergelijk zou de Silent Boost misschien iets beter koelen dan een Whisperrock III, terwijl hij wel iets stiller is.
Een Whisperrock III kost €8, een Silent Boost €35. Ik heb m'n keuze snel gemaakt ;)
En een Whisperrock IV(=10€) koelt een stuk beter dan een Whisperrock III,vanwege de betere fan(21dB) en het koperen gedeelte, dus dan is je keuze nog makkelijker. >:)

• Piggen
  • Laatst online: 17:16

Piggen

Lekker bakkie

Zoek eens op Thermaltake "silent boost" review met Google en je vind zat (positieve) reviews.

Mij lijkt dit een erg interessante koeler als vervanging van mijn Coolermaster X-dream die ik nu wel erg lawaaiig vind worden (daarnaast staat die pc in de huiskamer, is ook niet lekker voor visite :P). Ik verwacht niet dat het veel stiller zal worden met daarnaast nog 5 casefans, maar alles is meegenomen

• Vimana
mpmad schreef op 21 augustus 2003 @ 16:33:
Zoek eens op Thermaltake "silent boost" review met Google en je vind zat (positieve) reviews.

Mij lijkt dit een erg interessante koeler als vervanging van mijn Coolermaster X-dream die ik nu wel erg lawaaiig vind worden (daarnaast staat die pc in de huiskamer, is ook niet lekker voor visite :P). Ik verwacht niet dat het veel stiller zal worden met daarnaast nog 5 casefans, maar alles is meegenomen
Toen ik de post startte was er nog maar 1 engelstalige review te vinden.

De meeste "reviews" die je bedoelt zijn links op reviewsites naar LegitReviews.com linken :P

[edit]

techtastic heeft een nieuwe review online:

http://www.techtastic.ca/reviews2/silent-boost.html

Afbeeldingslocatie: http://www.techtastic.ca/reviews2/silent-boost/silent-boost-5.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Vimana op 21-08-2003 16:47 ]

• Unicron
Vimana schreef op 21 augustus 2003 @ 16:45:
[...]

Toen ik de post startte was er nog maar 1 engelstalige review te vinden.

De meeste "reviews" die je bedoelt zijn links op reviewsites naar LegitReviews.com linken :P

[edit]

techtastic heeft een nieuwe review online:

http://www.techtastic.ca/reviews2/silent-boost.html

[afbeelding]
Jammer dat ze nergens vertellen welke processor is gebruikt en wat de case temp was, want zo kun je er nog geen conclusies uittrekken.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Die laatste is wel een goede review, al is ie in het duits. Hij is dus bijna net zo goed als een Thermalright SLK 800. Die heatsink lijkt er ook best wel op.

• Vimana
Flinke kick, maar wel een nuttige, me dunkt :)

Gisteren eindelijk mijn Silent Boost binnen gekregen, samen met de Zalman ZM80C-HP.

Instalatie

De installatie liep vrij gemakkelijk, de clip zit wel redelijk strak, maar helaas gebruikt Thermaltake nog steeds een clip waarbij je een schroevendraaier moet gebruiken om aan te drukken. Niet uitschieten dus, anders is het bye bye mobo :) .

Performance

Voorheen gebruikte ik een Coolermaster HHC-001 heatsink i.c.m. een 80 mm Coolermaster case fan op een 80 --> 60 mm fanadapter.
De temperatuur van mijn kamer is op dit moment vrij laag, dankzij het heerlijke herfstweer :|

Temps met de Coolermaster i.c.m. 80mm fan:
Load: 49 C
Idle: 41 C

Temps met Coolermaster HHC-001 met de standaard 60 mm "Delta-like"fan,noisy dus ;)
Load: 43 C
Idle: 39

Temps Thermaltake Silent Boost

De Silent Boost koelt in mijn geval dus even goed als de lawaaierige combi!

Geluid

Tja, hier zit ik dus met een probleempje: op vrijwel alle reviewsite's wordt de Silent Boost omschreven als vrijwel onhoorbaar (21dB).
Helaas is dit bij mij niet het geval, wellicht is de fan niet helemaal 100%?

Er is een vrij duidelijke brom te horen, en als ik met Speedfan de fan stilzet en weer laat opspinnen is duidelijk een vibratie door mijn hele kast te voelen als de fan de 10% bereikt :?
Volgens Speedfan maakt de SB ca. 2400 rpm, wat dus goed is.
Misschien meer mensen met dit probleem?

Let wel: het geluid is verre van hinderlijk, het is vergelijkbaar met een standaard casefan.
Helaas had ik toch wel minder geluid verwacht, ik ga er vanavond nog eens na kijken hoe de vibratie veroorzaakt wordt.

Ik hou jullie op de hoogte, tips zijn welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Vimana op 16-10-2003 10:51 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Hmm Silent Boost is wel een leuk koelertje.
Je kan gelijk een ducting mod erbij zetten voor een nog betere koeling. Ik heb zelf een Thermaltake Extreme Volcano 12, koelt zwaar goed en goed regelbaar. Veel vinnen maar ook best zwaar 700g.

-Greetz

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

Vimana schreef op 16 October 2003 @ 10:49:
Flinke kick, maar wel een nuttige, me dunkt :)

Gisteren eindelijk mijn Silent Boost binnen gekregen, samen met de Zalman ZM80C-HP.

Instalatie

De installatie liep vrij gemakkelijk, de clip zit wel redelijk strak, maar helaas gebruikt Thermaltake nog steeds een clip waarbij je een schroevendraaier moet gebruiken om aan te drukken. Niet uitschieten dus, anders is het bye bye mobo :) .

Performance

Voorheen gebruikte ik een Coolermaster HHC-001 heatsink i.c.m. een 80 mm Coolermaster case fan op een 80 --> 60 mm fanadapter.
De temperatuur van mijn kamer is op dit moment vrij laag, dankzij het heerlijke herfstweer :|

Temps met de Coolermaster i.c.m. 80mm fan:
Load: 49 C
Idle: 41 C

Temps met Coolermaster HHC-001 met de standaard 60 mm "Delta-like"fan,noisy dus ;)

Temps Thermaltake Silent Boost

De Silent Boost koelt in mijn geval dus even goed als de lawaaierige combi!

Geluid

Tja, hier zit ik dus met een probleempje: op vrijwel alle reviewsite's wordt de Silent Boost omschreven als vrijwel onhoorbaar (21dB).
Helaas is dit bij mij niet het geval, wellicht is de fan niet helemaal 100%?

Er is een vrij duidelijke brom te horen, en als ik met Speedfan de fan stilzet en weer laat opspinnen is duidelijk een vibratie door mijn hele kast te voelen als de fan de 10% bereikt :?
Volgens Speedfan maakt de SB ca. 2400 rpm, wat dus goed is.
Misschien meer mensen met dit probleem?

Let wel: het geluid is verre van hinderlijk, het is vergelijkbaar met een standaard casefan.
Helaas had ik toch wel minder geluid verwacht, ik ga er vanavond nog eens na kijken hoe de vibratie veroorzaakt wordt.

Ik hou jullie op de hoogte, tips zijn welkom!
Ikzelf ben echt gefixeerd op stilte, en mij valt op dat de meeste mensen hun CPU koeler stil noemen als ze hem niet meerhoren. Ne,e duh, als ik 3 of 4 case fans heb dan hoor ik mijn koeler ook niet meer :o 21dB kan je ook niet vanuit gaan; ook de luchtstroom maakt herrie. En misschien dat de 21dB wel erg optimistisch is; Zalman geeft 21dB op voor een 92mm fan @ 1600rpm.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• VarpoS
  • Laatst online: 13-12-2013
Is deze koeler goed passend voor een A7N8X denken jullie? Want ik heb hier 2500+ en ik wil graag fsb opkrikken zodat het een 3200+ word, vandaar nieuwe cooling :)

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
VarpoS schreef op 19 december 2003 @ 14:01:
Is deze koeler goed passend voor een A7N8X denken jullie? Want ik heb hier 2500+ en ik wil graag fsb opkrikken zodat het een 3200+ word, vandaar nieuwe cooling :)
Je hebt teveel tekenfilmjes gekeken...... dat gaat je dus niet lukken met die koeler, tja of je moet je proc willen bakken. :X

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01
2200MHz is echt wel 10 keer niks hoor :P Dat haal je nog ongeveer met stock koeling... (als je mazzel hebt ;)) K denk dat dat op zich best wel moet lukken met dat ding...

Ticking away, the moments that make up a dull day

• VarpoS
  • Laatst online: 13-12-2013
ehm, ik heb wel 5 casefans en dual fan voeding. Keb der nu een Falcon rock 2 op zitte en die houd em al koud genoeg, dus denk dat met die Silent boost het helemaal moet lukke...

Verwijderd

JT schreef op 16 oktober 2003 @ 12:21:
[...]

Ikzelf ben echt gefixeerd op stilte, en mij valt op dat de meeste mensen hun CPU koeler stil noemen als ze hem niet meerhoren. Ne,e duh, als ik 3 of 4 case fans heb dan hoor ik mijn koeler ook niet meer :o
Helemaal mee eens! Eindelijk eens iemand die dit zegt :>

offtopic:
trouwens helemaal mee eens met je signature ;)
En ziet mijn alziend oog geen Adire Brahma in iemand zijn avatar heen een weer woofen? _/-\o_ :Y)

Verwijderd

Heeft iemand al gekeken en vergeleken met de CoolerMate Icecube?

Graag zou ik weten welke het stilste en beste tussen:

Coolermate Icecube
Thermaltake SilentBoost
Whisper IV

Hoeveel beter zijn deze coolers dan mijn toch vrij goede Volcano 7+ op low fan speed?

Verwijderd

Omfg iemand heeft een schop gegeven van een topic uit augustus vorige jaar!

Maja ik zal maar ontopic blijven.. Silentboost is wel een redelijke coolertje. Ik zou deze nemen met mijn mening. Tsjah je kan altijd Thermalright nemen, die koelt namelijk wel beter maar neemt een big-ass ruimte in beslag en ziet er niet uit.

Verwijderd

Ok Bedankt.

Ga die silentboost bestellen.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
ik heb deze overwogen, maar toch voor een Zalman 7000CU gekozen. En die houdt mijn Barton 2500+ lekker koel. Fan(92mm) draait @ 1300 toeren en mijn cpu (182x11) draait lekker op 42 graden idle. Gestressed (GeneralS) heb ik hem nog niet boven de 46 gezien. En muisstil ..... hey, hoorde ik daar een speld vallen? :)

Ik had wat negatieve ervaringen met Thermaltake (Volcano7+) en dat heeft wel meegewogen in mijn beslissing. Die Volcano die maakt zelfs op de silent stand een takkeherrie. En die hield mijn cpu idle op 54 graden. Al met al niet zoveel vertouwen in de mannen van Thermal Take.

Zalman is wel wat duurder, 49,95 bij freezinhardware, maar ik heb hem via via voor 38 op de kop getikt. Als je stille goeie koeling wilt zou ik dus niet voor de Silent Boost, maar voor de 7000CU gaan.

Verwijderd

Heb nu zelf een Thermaltake Extreme Volcano (maakt meer herrie dan een stofzuiger op volle toeren!!!! :+ En ga binnekort waarschijnlijk ff de Silent Boost proberen om ze is te vergelijken. Want ik zoek ook een andere cooler voor me Xp 2800+, aangezien die een hoop koeling nodig heeft op 2400mhz!! (nu 49 graden op idle op 4440 toeren, en 41 graden idle op 5600 toeren).
Maar ben ook aan et overwegen om over te gaan op waterkoeling!!

Verwijderd

Wel, ik heb me bedacht.
Na het lezen van dit:

http://www.hardtecs4u.com..._roundup_update/index.php

en dit

http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=118

en dit

http://www.hardware.fr/articles/479/page19.html

Het wordt een Zalman 7000- ALU CU versie.!!
(die is een combinatie van aluminium en copper, het beste van 2 werelden)

Deze heatsink presteert even goed /zelfs beter als een SP97 met stille pabst/panaflofan!!

De Sp97 kan natuurlijk ook met een VANTEC tornado worden uitgerust, en dan aan een geluid van 50db. steekt hij de Zalman voorbij.
Maar een Thermalright SP97/SP94 heatsink die uitegrust is met een stille fan (26dba) doet niet beter dan een ZALMAN 7000 ALU CU of CU versie.

Tevens krijg je bij de Zalman, er een fan bij en een cool design , en is ie goedkoper en stil (fan is zelfs te regelen via software!)

Wat meer wens je?

BYe bye silentboost.

Zalman here i come.
(ps: hij moet passen op je moederbord, bij mij asus a7v8 past ie )
Brecht

Verwijderd

Zalman 7000A ALCU geinstalleerd.

Een woord: een aanrader!

Temperatuur stressed niet hoger dan 36 graden Celcius (prime95 torture test)
+ Een extra 100mhz verder kunnen overclocken!
+ Super stil en mooi design

Greetz.
Pagina: 1