[win2000] -> sluit niet/heel moeilijk af...

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:07

sus

is druk :+

Topicstarter
Systeem:
pIII 666
256MB
13+15 GB HD (allebei master op hun eigen kabel)
2x NIC voor internet delen

software:
win2k-sp4
ZoneAlarm
NAV2003
VNC
apache, perl, dnetc-proxy

De bak wordt gebruikt als server. Er zijn een aantal gedeelde mappen, en verder worden internet en de printer gedeeld. Met de firewall is het hele zaakje afgeschermd voor de buitenlucht, alleen intern is het te bereiken.

Maar, 's avonds willen me pa&ma de computers uit, dus ook de server. Dit ivm stroomkosten. Als we dan dat ding uit willen zetten gebeurt er meestal niks. Ik kan dan gewoon nog verder werken op het systeem. Nogmaals het commando afsluiten werkt niet. Pas na een keer of 10 wil hij gaan aflsuiten, maar dan duurt het een kwartier.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Ik heb al gekeken of het helpt om eerst handmatig alle programma's (firewall enzo) af te sluiten, maar dat werkt niet.

Verwijderd

kijk eens welke processen er lopen

• sus

sus

Topicstarter

Verwijderd

ik zie geen vreemde zaken, wordt helaas process of elemination. process killen en kijken of je snel kan afsluiten net zolang tot je de boosdoener(s) hebt als je weet welke het probleem veroorzaken kan je gaan zoeken naar een oplossing/ workaround

Verwijderd

Bij mij sluit ie ook heel langzaam af. Hij zegt dan "bezig met opslaan van instellingen". De harddisk doet dan helemaal niets.

• sus

sus

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 10:45:
Bij mij sluit ie ook heel langzaam af. Hij zegt dan "bezig met opslaan van instellingen". De harddisk doet dan helemaal niets.
Das ook een hele bekende, daar staat ie soms ook wel eens 5 mins op stil.

Ik heb gewoon geen zin om die bak _weer_ opnieuw te installeren, na 5x (op verschillende bakken) werkt het eindelijk. Kreeg overal IRQ-conflicten enzo. Deze bak doet het eindelijk, dus daar blijf ik dan gewoon vanaf. Moet ie maar aanblijven ;)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Eventueel de slaapstand gebruiken in plaats van afsluiten.

• sus

sus

Topicstarter
hibernaten bedoel je? dat zou ik idd eens kunnen proberen

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
misschien een updateje geinstalleerd? of heb ik het mis als ik denk dat het hierop lijkt: [rml][ Win2k] Langzaam afsluiten / Userenv bug is terug![/rml]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• sus

sus

Topicstarter
ik heb alleen sp4 en de msblast-fix erop staan

• sus

sus

Topicstarter
Om een wat ouder topic (nouja.. oud...) weer ff een rotschop te geven:

Ik heb iets enorm raars. Ik had aan de server een Logitech Wheelmouse zitten, gewoon op de PS/2. Op een gegeven moment trok ik die los, waarna dat ding gewoon normaal afsloot. Dat moest natuurlijk getest worden, en inderdaad.

Met muis sluit hij niet of nauwelijks af, zonder de muis sluit hij zonder problemen af.

Heb er nu een andere muis opgezet (Trust PS/2, 7 euro 95) en die doet het zonder problemen. PC werkt, Muis werkt.

Nu maar even afwachten of dit nu ECHT de oplossing is voor mijn probleem (al ziet het er wel zo naar uit).
Pagina: 1