[RH73] Xircom kaart hapert bij FTP verkeer

Pagina: 1
Acties:

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op een Dell Cpi met een Xircom rem56g loopt een ftp download vast meestal na zo'n 10MB. In Konquerer komt ie op "stalled" te staan.
Als ik KDE niet op start en FTP met het handje opstart gebeurt hetzelfde, maar komt er geen melding o.i.d.

Een lopende ping naar het systeem toe geeft op dat moment 4 keer een time-out en loopt daarna gewoon door. FTP blijft wel stil staan.

Als ik met ssh naar de machine connect en dan ftp op start gebeurt ook hetzelfde, maar op het beeldscherm komt dan de melding "Eth0: Transit time out" in beeld te staan. Er draaien geen services op die bak die tcp gebruiken. (Normaal wel, maar als die uitstaan gebeurt precies hetzelfde)

Ik heb dit op 2 identieke CPi's en met 3 identieke xircom rem56 kaartjes. Met een Xircom ce3 kaartje loopt ftp gewoon door. (Zelfde FTP site, dus da's ook ok) Het lijkt dus dat het of de combi CPi, Xircom 56g te zijn, of de driver is gewoon niet lekker.

De driver is de driver die standaard met RedHat 7.3 meegeïnstallerd word. Kaartje wordt ook gewoon herkend. Xircom (nu Intel) zelf levert geen andere Linux drivers.

Google levert eigenlijk alleen maar systemen op waar het netwerk het helemaal niet doet.

Iemand een idee waar ik verder moet met zoeken?

Firmpete on Aerie Peak

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik ken die kaartjes niet echt (redhat neither) maar misschien kun je met tools als tcpdump o.i.d. achterhalen wat er precies misgaat met je verbindingen, krijg je enorme packetloss, of hoe uit zich het probleem verder nog? :?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.