Toon posts:

adobe premiere monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb adobe premiere met het volgende probleem!!

ik heb een digitale video camera van jvc met firewire
als ik ga capturen is er niks aan de hand zet ik het bestand vervolgens in de timeline en ik drukop play dan loopt het filmpje schokkerig of bijna niet
als ik hem vervolgens exporteer naar een video bestand loopt ie prima in windows media player
het probleem is dus dat ik in de monitor van premiere geen vloeiend beeld krijg als ik de time line afspeel
ik heb alle handleidingen doorgespit alle instellingen geprobeert en ben de hele nacht dus aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden vandaar dat ik me nu tot jullie keer
alvast bedankt
met vriendelijke groet rens.

ik heb een althlon 2200 met 128mbvga geforce 4
768mb 400mhz geheugen 40gb hdd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 14:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al een keer geprobeerd om premiere opnieuw te installeren + quicktime/mediaplayer/realplayer en evt ander progsels die hij gebruikt?

Verder is het misschien ook makkelijk om even te vermelden wat voor systeem dat je hebt.

en het is niet nodig om je probleem in meerdere fora te gaan zetten (zie FAQ over crossposten).
en als laatste, groeten onder je posts is niet nodig, zie ook daarover de FAQ.
En als allerlaatste, Welkom op GoT

Verwijderd

Topicstarter
owkay points taken
ik heb hem gisteren opnieuw geinstalleerd maar zonder de quicktime enzovoort
lijkt me sterk dat het daar aanligt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 14:33:
owkay points taken
ik heb hem gisteren opnieuw geinstalleerd maar zonder de quicktime enzovoort
lijkt me sterk dat het daar aanligt
Premiere gebruikt wel een aantal componenten ervan (de codecs). Heb het probleem ook een keer gehad, maar heb toen mijn OS maar opnieuw geinstalleerd (was redelijk f*cked up zeg maar).

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Ik denk dat je het eerder moet zoeken in je instellingen van je capture. ook kan het zijn dat je harddisk gewoon niet snel genoeg is (lees: defragmentatie). bedenk ook dat premiere gewoon een 'preview' geeft, het is niet altijd geheel vloeiend.

[ Voor 8% gewijzigd door BuG2FiX op 19-08-2003 14:40 ]

• Fire69
  • Laatst online: 14:09
Mijn schoonbroer heeft precies hetzelfde probleem. De file is perfect goed als je in bv. WMP afspeeld, maar als je het previewed in Premiere lijkt het of hij helemaal niet kan volgen.
We hebben ook al vanalles geprobeerd, ik krijg het niet opgelost.
Specs: P3-1Ghz en WD 200Gig, daar zal het wel niet aan liggen dus.

• BuG2FiX
bedenk dat alles in premiere softwarematig gaat. er is geen hardware in standaard pc's die de firewire codec versneld. het is dus zeer handig om je systeem optimaal fit te hebben (dit begint bij een schone gedefragmenteerde hd) ook genoeg geheugen en geen andere programma's kan zeer veel helpen. Daarnaast is de instelling van het geluid ook nog iets, zet het uit als je het niet nodig hebt (niet capturen dus), vreet veel resources.

een MPJEG codec is ook zeer aan te raden, dit werkt vaak al een stuk smoother

[ Voor 4% gewijzigd door BuG2FiX op 19-08-2003 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik met ntsc is het geloof ik capture heb ik het probleem niet dat loopt ie wel vloeiend
alleen als ik hem dan exporteer naar een video bestand
dan krijg ik strepen in het beeld met windows media player

Verwijderd

Topicstarter
mpjeg codec kun je dat uitleggen
moet ik die bij het capturen gebruiken of bij de export?
als ik naar mn geheugen gebruik kijk komt ie niet boven de 500 mb uit terwijl ik meer dan 700 heb dus daar kan het denk ik niet aan liggen

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 14:50 ]

• BuG2FiX
als je een MJPEG codec gebruikt dan heb je nog steeds een hoge kwaliteit tijdens het monteren, maar een veel kleinere bestandsgrootte. ook de hoeveelheid data die er dus verwerkt moet worden door premiere neemt dus af, dat scheelt. als je tijdens het importeren en exporteren dezelfde codec gebruikt gaat het ook nog eens heel snel. voor codecs moet je maar even googlen, zoek maar eens op MJPEG.
Pagina: 1