Toon posts:

Temp.MSN disconnect (?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb een probleempje waar tot nu toe nog niemand me mee heeft kunnen helpen, dus met goede hoop hier maar even mijn probleem neergezet, hopend dat iemand hier ideeën, suggesties heeft, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Heb eerst even de search functie van tweakers gebruikt, maar kon ook daar niet de oplossing vinden,helaas.

Het zit als volgt, ik heb 2 computers aangesloten op het internet dmv een router. Beiden hebben win2000.
Tot kort geleden kon ik hier alles mee doen, msn,spellen etc.
Maar nu krijg ik dus het bericht telkens als ik met iemand wil gaan chatten via MSN (oftewel als ik het eerste berichtje heb verstuurd) dat opeens mijn LAN connectie wordt verbroken.....voor zo'n 10 seconden, om daarna weer gewoon te werken (ik kan daarna weer gewoon verbinding maken met sites ed. maar dus NIET chatten, probeer ik dit namelijk weer, dan is het weer hetzelfde probleem.

Ik heb geprobeerd te achterhalen waar het in zit, maar het moet (volgens mij) toch echt in msn zitten (of combinatie router/msn of zoiets), ik kan namelijk wel gewoon op MSN zitten en verbonden krijgen ZOLANG ik GEEN berichtjes stuur, maar het moment dat ik dus een gesprek open met iemand, wordt LAN verbinding verbroken (dit geeft ie ook aan met een klein icoontje in taakbalk) om vervolgens an zon 10-15 seconden weer gewoon verbonden te zijn.

Ik heb GEEN virus (3 dubbel gechekt, ik gebruik Norman als virus scanner, dit alles ter extra info) maar wat mij dus het meest steekt, ik heb dus gewoon een jaar lang zonder problemen dit kunnen doen, en nu opeens kan ik hier dus geen gebruik meer van maken.

(nog wakker?)

Anyway, dit is dus mijn probleem, ik hoop van harte dat iemand mij hiermee kan helpen en wacht dan ook vol goede moed af......

bvd,

Lhyte

Verwijderd

1. Welk type router gebruik je?
2. Heb je router gereset?

Gebruik je daarnaast nog firewall's op de PC's en heeft je router geen log functie. Gebeurt het ook met Trillian of een andere MSN kloon?

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

heb je toevallig kort geleden een msn-update geinstalleerd? ("er is een nieuwe versie van msn messenger beschikbaar. wilt u deze installeren?").
heb je ook al op de msn site gekeken? daar staat ook een stukje over msn/NAT of msn/Firewall.

http://messenger.msn.nl/Help/

[ Voor 11% gewijzigd door cor-gijs op 19-08-2003 14:47 ]

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik heb een edimax broadband router, heb geen andere firewalls op mijn computer.

Heb tevens nog niet geprobeerd mn router te updaten.

Wel heb ik inderdaad laatst een nieuwere versie van msn geinstalleerd (ging van versie 5.0 naar 6.0).

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30
Ik moet helaas melden dat ik hetzelfde probleem heb, toevallig ook een edimax router

Met mijn vorige msn versie had ik al problemen, laatst een upgrade naar 6.0, heeft niet geholpen. Ik draai windows2000 met een edimax router en een chello-verbinding.

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Karp
ik heb een firmware upgrade gedaan, het lijkt nu verholpen te zijn

Verwijderd

Gooi de portrange 6891 t/m 6900 open in je router! Dan kan je bestanden verzenden/ontvangen en ook al die toepassingen gebruiken

• Karp
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 11:56:
Gooi de portrange 6891 t/m 6900 open in je router! Dan kan je bestanden verzenden/ontvangen en ook al die toepassingen gebruiken
....

lees eerst waarover het gaat?
lees eerst dat er al een oplossing staat?

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 22:13
Karp, nog steeds geen problemen gevonden ná het upgraden van de firmware?

• Karp
Markjuh schreef op 22 August 2003 @ 12:51:
Karp, nog steeds geen problemen gevonden ná het upgraden van de firmware?
nope, gaat goed

alleen heb ik nou weer problemen met file-transfers, maar ik moet zeggen dat dat nog nooit 100% soepel heeft gelopen bij mij

Pagina: 1